ابتلا به ویروس کرونا

آیا امکان ابتلا به ویروس کرونا از طریق چشم وجود دارد؟

همزمان با افزایش سرعت همه‌گیری و ابتلا به ویروس کرونا ، نکات تازه‌ای از این بیماری کشف و منتشر می‌شود. در ابتدا گفته شده بود که این بیماری فقط از راه‌های تنفسی منتقل می‌شود. در نتیجه استفاده از ماسک اجباری شد و پس از آن رعایت فاصله اجتماعی میان کشورها به راه افتاد. پس از آن نکاتی گفته شد که ظاهرا این ویروس از طریق شست و شو نابود نمی‌شود و فقط از دست و صورت جدا خواهد شد اما زنده باقی خواهد ماند در نتیجه برای نابودی آن حتما باید از الکل استفاده شود. همچنین مقالاتی منتشر شده که ظاهرا ویروس کرونا از طریق چشم نیز منتقل می‌شود. در ادامه جزییات بیشتر را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دکتر جوزف فیر مدتی پیش اعلام کرده بود که علاوه بر پوشیدن دستکش و ماسک صورت باید چشم‌ها را هم بپوشانیم تا از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری شود. در واقع این ویروس به راحتی می‌تواند از طریق چشم وارد بدن شود و افراد را مبتلا کند. در ماه فوریه، گروهی از پزشکان اخطاری را در مجله پزشکی The Lancet منتشر کردند که انتقال ویروس کرونا از طریق چشم نادیده گرفته می‌شود. این هشدار در پایان ماه مارس تکرار شد و پس از مطالعات بر روی بیماران در چین مشخص شد که از 38 بیمار، 12 نفر مبتلا به عفونت چشم هستند و از طریق چشم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از همین رو به مردم هشدار داده می‌شود تا از چشم‌های خود نیز محافظت کنند و اولین هشدارها در این زمینه در ووهان چین به مردم داده شده بود.

ابتلا به ویروس کرونا

افرادی عینکی گمان می‌کنند که با عینک می‌توانند از چشم‌ها محافظت کنند اما عینک از هر جهت باز بوده و پوشش‌دهی خوبی ندارد. به همین منظور شیلد‌ها به بازار عرضه شدند و ماسک‌هایی با محافظ چشم در دسترس بوده و مورد استفاده برخی از مردم قرار گرفتند. اما باز هم محافظت از چشم برای مردم در اولویت قرار ندارد و هنوز باور ندارند که این ویروس از طریق چشم نیز منتقل خواهد شد.

تصور کنید که دستتان آلوده باشد و دست آلوده را مستقیم به چشم‌ها بمالید و این باعث خواهد شد تا از طریق چشم مبتلا به ویروس کرونا شوید. از سوی دیگر مهم است که بدانید اگر فردی مبتلا به ویروس باشد و سرفه یا عطسه کند، ممکن است با ورود به بینی و دهانتان شما را آلوده و مبتلا به این بیماری کند و در این شرایط برای چشم شما مشکلی ایجاد نخواهد شد، زیرا انتقال از طریق چشم به این ترتیب صورت نخواهد گرفت.

البته انتقال ویروس کرونا از طریق چشم‌ها کمترین آمار را به خود اختصاص داده بوده اما همچنان یک راه قطعی برای انتقال این ویروس است. در واقع انتقال ویروس کرونا از طریق چشم از طریق مالیدن دست‌های آلوده به چشم‌ها صورت خواهد گرفت به همین دلیل توصیه شده تا در بیرون از منزل دست‌‌ها را به چشم‌ها نزدیک نکنید یا دستکش بپوشید.

در نهایت حتما توصیه‌ها را جدی بگیرید، حتما از ماسک و شیلد استفاده کنید، حتما دست‌ها را با الکل ضدعفونی کنید، حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنید و در آخر سعی کنید تا جای ممکن از خانه خارج نشوید و تا شیوع این ویروس کاهش یابد و بتوانیم هر چه زودتر به شرایط عادی زندگی بازگردیم. در واقع با رعایت برخی نکات ساده می‌توانیم وضعیت انتقال ویروس را کاهش دهیم و اوضاع را بهبود ببخشیم.

بیشتر بخوانید: بتمن هم از شیوع ویروس کرونا جان سالم به در نبرده است
بیشتر بخوانید: پوشیدن ماسک در خانه : چه افرادی در دوران کرونا باید در خانه هم ماسک بزنند؟
بیشتر بخوانید: نحوه آرایش زیر ماسک صورت برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.