واکسن کرونا

واکسن کرونا : نتیجه تلاش کشورهای جهان برای تولید واکسن کرونا چه بود؟

در این روزهای کرونایی تنها چیزی که می‌تواند نجاتمان دهد کشف و ساخت واکسن کرونا است. همانطور که می‌دانید شمار مبتلایان به کرونا از مرز یک میلیون نفر گذشت. تاکنون کشورهای زیادی تلاش کردند تا به ساخت واکسن این ویروس بپردازند و ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. در ادامه جزییات بیشتر را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

واکسن کرونا

در ابتدا دانشمندان و محققان چینی سعی کردند تا واکسن این ویروس را بسازند و در اختیار جهانیان قرار دهند اما این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است. پس از گسترده شدن شیوع این ویروس در تمامی کشورهای جهان، شاهد تلاش محققان و سرمایه‌گذاری‌های عجیبی در زمینه تولید واکسن کرونا در سراسر جهان بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: تازه‌ترین اخبار کرونا در جهان و لیست کشورهایی که از کرونا بی‌خبر هستند

براساس گزارشات منتشر شده تاکنون بیش از ۳۰ پروژه ساخت واکسن در جهان به جریان افتاده و بسیاری از این واکسن‌ها نیز به مرحله تست و آزمایش رسیده‌اند. براساس گفته‌ها واکسن‌ها بعد از یک مرحله تست بر روی حیوانات، باید در سه مرحله بر روی انسان تست شوند تا نتیجه نهایی آن مشخص شود. تاکنون آمریکا، آلمان، چین، کره جنوبی، ایتالیا، روسیه، بریتانیا، فرانسه تلاش‌های زیادی در زمینه تولید واکسن کرونا کرده‌اند. در این میان آمریکا واکسن خود را بر روی ۴۵ داوطلب تست کرده اما نتایج آزمایش‌ها هنوز مشخص نشده است.

واکسن کرونا

در این میان اخباری منتشر شده که از موفقیت داروی ضد ویروس کرونا در فرانسه خبر می‌داد. البته این دارو ترکیبی از داروی مالاریا بوده و همانطور که می‌دانید در آمریکا و برخی کشورهای دیگر داروی مالاریا برای درمان کرونا نتیجه مثبت داشته است. البته پس از اعلام داروی موفقیت آمیز در فرانسه، پزشک و محقق این دارو بارها مورد تهدید قرار گرفت و واقعیت‌های زیادی در این زمینه آشکار نشده است. البته در این میان برخی منابع خبری موفقیت این داروی فرانسوی را کذب دانستند.

در سمتی دیگر شاهد فعالیت و تلاش یک شرکت داروسازی آلمانی هستیم که به نتایج خوبی رسیده است. نکته‌ی جالب این است که ظاهرا آمریکا تلاش کرده تا این شرکت را خریداری کند اما این شرکت آلمانی اعلام کرده که این واکسن در صورت موفقیت برای جهان خواهد بود نه فقط برای آمریکا. در نهایت رقابت شدیدتری بین آلمان و آمریکا صورت گرفته است.

واکسن کرونا

روسیه نیز نمونه‌های اولیه واکسن‌های کرونا را بر روی حیوانات تست کرده و با نتایج خوبی روبرو شده است. اما باید منتظر نتایج نهایی این ۶ واکسن ساخته شده بر انسان باشیم. آزمایش‌های اولیه این واکسن‌های روسی نشان داده که برای پیشگیری از شیوع کرونا مؤثر خواهند بود. البته هنوز مهر تایید بر این واکسن‌ها زده نشده اما در مرحله تست و آزمایش قرار دارند.

پژوهشگران استرالیایی هم آزمایش‌های اولیه واکسن کرونا خود را آغاز کردند. محققان این کشور دو واکسن احتمالی ضد کرونا را ساخته‌اند و اکنون در مرحله‌ی آزمایش بر حیوانات قرار دارند و باید آزمایش‌هایی انجام شود تا مطمئن شویم این واکسن‌ها خطری برای سلامت انسان نخواهند داشت.

بریتانیا نیز واکسنی تهیه کرده و در این واکسن از ویروس‌های معیوب استفاده کرده تا وارد سیستم ایمنی بدن شوند. در نهایت باید منتظر نتایج این واکسن نیز باشیم.

واکسن کرونا

به طور کلی این اولین باری است که تمام جهان برای ساخت یک واکسن قدم برداشته‌اند و همانطور که قبلا اشاره کردیم تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی شرکت‌های تحقیقاتی و داروسازی برای ساخت واکسن کرونا صورت گرفته است. اما این طور که مشخص شده به این زودی‌ها نمی‌توان منتظر واکسن کرونا بود و حداقل چندین ماه زمان نیاز است تا واکسن‌های مختلف تست شده و نتایج آن مشخص شوند. در نهایت فعلا باید در قرنطینه بمانیم و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

امتیاز: 4.4 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar Rozi گفت:

    شما که ده بار تو این مدت واکسنشو تو فضا! کشف کردین چیه هنوز دنبال بقیه این؟! شما همون خبر زلزله یه کشور دیگرو بجای خبر کورونا ایتالی بذارین کی به کیه! ولی جالبه روسیه موفقیت امیز بوده ولی هیچ اسمی از پیشتاز ترین کشور تو این زمینه نیست؟ واسه چین هم بخدا تارف میکنین درس کردن صداشو درنمیارن فقط منتظرن بیاد کپی کنن! ولی تو فرانسه طرف تهدید شده! و این اولین بار در مقیاس جهانیه که یه دارو یا واکسن داره ساخته میشه؟ خیلی باحالین بخدا :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.