اخبار کرونا

تازه‌ترین اخبار کرونا در جهان و لیست کشورهایی که از کرونا بی‌خبر هستند

شیوع ویروس کرونا هنوز ادامه دارد و هنوز محققان و پزشکان نتوانستند درمان این ویروس یا واکسن آن را بیابند. در نتیجه این ویروس در جهان روزبه‌روز گسترده‌تر از قبل خواهد شد و در تمام نقاط جهان پخش خواهد شد. این بدان معناست که به این زودی‌ها از شر این ویروس خلاص نخواهیم شد. در این مطلب قصد داریم تا به تازه‌ترین اخبار کرونا یا COVID 19 بپردازیم در نتیجه اگر از اخبار جدید جا مانده‌اید می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید و اخبار امروز را در رابطه با این ویروس مرور کنید.

بیشتر بخوانید: چرا ویروس کرونا باعث افزایش آمار طلاق بین زوج ها شده است؟

تازه‌ترین اخبار کرونا در جهان

براساس گزارش‌های منتشر شده تا این لحظه ۹۳۸.۳۴۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۴۷.۲۸۵ نفر در اثر این ویروس جان باختند و ۱۹۵.۳۷۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در حال حاضر رشد شیوع این ویروس در آمریکا به اوج خود رسیده و آمریکا اکنون در صدر جدول بیشترین ابتلا قرار گرفته و شمار کشته‌شدگان این کشور از مرز ۵ هزار نفر گذشته است. اما ویروس کرونا در ایتالیا بیشترین جان باختگان را داشته که می‌توان به ۱۳.۱۵۵ کشته اشاره کرد. ایران اکنون با ۴۷.۵۹۳ ابتلا و ۳.۰۳۸ کشته در جایگاه هفتم قرار دارد. البته باید بگوییم که برخی از کشورها آمار واقعی را اعلام نکرده‌اند در نتیجه احتمالا آمار واقعی ابتلا و مرگ‌ومیر با آمار منتشر شده تفاوت زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: کمک‌های سلبریتی‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکایی برای کنترل ویروس کرونا

ویروس کرونا در کودکان

در ابتدا اشاره شد که ویروس کووید ۱۹ برای کودکان خطرناک نخواهد بود و در واقع آمار کودکان مبتلا به این ویروس بسیار پایین بوده است. اما در مواردی شاهد ابتلا و مرگ کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان نیز در اثر این ویروس حتی در کشور خودمان ایران نیز بوده‌ایم. تازه‌ترین ابتلای ویروس در این سنین مربوط به یک دختربچه ۱۲ ساله از بلژیک بوده که منجر به مرگ کودک شده و این موضوع، کشور بلژیک را بسیار محزون کرده است. از سوی دیگر بیمارستان سلطنتی لندن نیز خبر فوت یک کودک ۱۳ ساله در اثر بیماری کووید ۱۹ را اعلام کرد. در نهایت چنین مواردی در کشورهای مختلف دیده شده و به طور حتم نمی‌توان گفت که ویروس کرونا به کودکان و نوجوانان آسیبی نمی‌رساند.

اخبار کرونا

بیشتر بخوانید: از بین رفتن ویروس کرونا به گرمای هوا و فصل تابستان ارتباطی ندارد

در میان این اخبار، واکنش کشور هند و نیروهای پلیس این کشور نسبت به ویروس کرونا بسیار جدی و حتی خنده‌دار بوده است. طبق ویدیوهای منتشر شده از این کشور، هر فردی که از قرنطینه خارج می‌شود به طور جدی مورد حمله‌ی نیروهای پلیس قرار می‌گرفت.

لیست کشورهایی که از کرونا بی‌خبر هستند

نکته جالب توجه این است که در برخی از کشورها، خبری از ویروس کرونا نبوده و هنوز مواردی از ابتلا در این کشورها گزارش نشده است. در میان این کشورها شاهد شش کشور آفریقایی از جمله سودان جنوبی، بروندی، سیرالئون، مالاوی، کوموروس، لسوتو هستیم. از سوی دیگر در کشور جنگ‌زده یمن نیز گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا منتشر نشده است. در کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان نیز تاکنون خبری از ابتلای ویروس کرونا دریافت نشده است. در نهایت می‌رسیم به کشور کره شمالی که در این کشور نیز ویروس کرونا شیوع پیدا نکرده است.

اخبار کرونا

در نهایت باید بگوییم که شیوع این ویروس هنوز ادامه دارد و همه‌گیری جهانی این ویروس باعث خانه‌نشینی بیش از ۱.۵ میلیارد نفر شده است. قرنطینه‌ها هنوز باید ادامه داشته باشند و مردم در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. هنوز تاریخ دقیقی برای پایان این ویروس اعلام نشده است در نتیجه رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش همچنان ضروری است.

بیشتر بخوانید: کمک‌ های حمایتی کرونا از سوی دولت‌ها به مردم در بحران اقتصادی

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.