افزایش آمار طلاق

چرا ویروس کرونا باعث افزایش آمار طلاق بین زوج ها شده است؟

براساس گزارش‌های منتشر شده ظاهرا در شهرهای چین آمار طلاق افزایش یافته و ویروس کرونا باعث افزایش آمار طلاق شده است. اما علت این موضوع چیست؟ در واقع ویروس کرونا که باعث قرنطینه در این روزها بوده و به شکلی غیر معمول همه را خانه نشین کرد، باعث شده تا خانواده‌ها و زوج‌ها تمام روز در کنار یکدیگر باشند در نتیجه اختلاف نظرات و گیر دادن‌ها در این روزها افزایش یافته و منجر به طلاق برخی از زوج‌ها شده است. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

براساس بررسی‌ها مردم معمولا پس از بلایای انسانی مانند 11 سپتامبر سعی می‌کنند تا یکدیگر را درک کنند و در کنار یکدیگر بمانند و به هم آرامش دهند. اما در بلایای طبیعی این ماجرا برعکس است و نرخ طلاق افزایش می‌یابد که می‌توان به آمار طلاق پس از طوفان کاترینا، طوفان فلوریدا و دیگر بالای طبیعی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: در دوران قرنطینه از ویروس کرونا برای بدن چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

علت افزایش طلاق پس از بلای طبیعی چیست؟

به گفته‌ی محققان بلایای انسانی، زوج‌ها را نسبت به مرگ آگاه‌تر می‌کند اما در شرایطی قرار نمی‌گیرند که استرس زناشویی آن‌ها افزایش یابد. در واقع می‌توان گفت که تنها مشکلی که بلایای طبیعی برای افراد ایجاد می‌کند مشکلات روحی است که با در کنار هم بودن حل می‌شود. اما بلایای طبیعی مردم را دچار مشکلاتی جدی در روزمره می‌کند و گاها مشکلات اقتصادی را به همراه دارد در نتیجه زوج‌ها در چنین شرایطی دچار استرس و اضطراب می‌شوند و رفتارهایشان با یکدیگر عوض می‌شود که این موضوع منجر به طلاق زوج‌ها و در نهایت افزایش آمار طلاق خواهد شد.

افزایش آمار طلاق

در واقع باید بگوییم که در تمام بلایای طبیعی شاهد افزایش آمار طلاق بوده‌ایم که ویروس کرونا نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. از سوی دیگر به گفته‌ی محققان معمولا افرادی که در این شرایط از هم طلاق می‌گیرند پس از عادی شدن شرایط از طلاق خود پشیمان می‌شوند. در نتیجه بهتر است شرایط را برای در کنار هم بودن آسان‌تر کنیم. در این روزهای قرنطینه به یکدیگر سخت نگیریم و یکدیگر را درک کنیم زیرا این دوران گذرا بوده و شرایط پس از مدتی به حالت عادی خود باز خواهد گشت. بهتر است در این شرایط آرامش خود را حفظ کنیم و به اطرافیان هم آرامش دهیم، در کنار یکدیگر خوش بگذرانیم و هوشمندانه تصمیم بگیریم. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: کمک‌ های حمایتی کرونا از سوی دولت‌ها به مردم در بحران اقتصادی

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.