لبخند بزنید

در روزهای کرونا، زیر ماسک‌های صورت‌ لبخند بزنید

دورانی بود که وقتی کسی را می‌دیدیم با او دست می‌دادیم یا روبوسی می‌کردیم اما اکنون آن دوران گذشته و باید با فاصله از کنار یکدیگر رد شویم. در واقع ویروس کرونا بسیاری از عادت‌ها و معاشرت‌های بشر را منسوخ کرده و زندگی با ماسک‌های صورت را به ما یاد داده است. اما در این روزها، تنها چیزی که برایمان باقی مانده لبخند زدن است. در واقع ما زمانی که شخصی را می‌بینیم، می‌توانیم با وجود ماسک‌های صورت به او لبخند بزنیم و مطمئن باشید که اطرافیان متوجه این لبخند از پشت ماسک خواهند شد. در ادامه خواهیم گفت که چرا باید در روزهای کرونا، زیر ماسک‌های صورت‌ لبخند بزنید.

در حقیقت، به گفته‌ی روانشناسان، ماسک‌ها، لبخند زدن را بیش از هر زمان دیگری مهم می‌کنند زیرا وقتی لبخند می‌زنیم تمام چهره‌‌ی ما تغییر می‌کند. در این دوران چشم‌ها نیز بسیار مهم شده‌اند و می‌توانند چیز‌های مختلفی را از درون ما نشان دهد. در واقع تنها چیزی که برای انتقال احساسمان به اطرافیان باقی مانده، چشم‌ها است.

لبخند بزنید

میشل شیوتا، دانشیار روانشناسی در دانشگاه ایالتی آریزونا معتقد است که وقتی با شخصی روبرو شدید، تمایل نگاه به چشم‌ها مخصوصا در دوران کرونا بیشتر است در نتیجه مهم‌ترین چیز آن است که لبخند بزنید. خوشبختانه با وجود چشم‌ها و ابروها، ما شانس این را داریم تا لبخند خود را از طریق نگاهمان و از طریق چشم‌ها و ابروها و چروک کنار چشم‌ها نشان دهیم. در نتیجه لازم نیست تا حتما ماسک را به پایین بکشید یا خیلی عادی باشید. در واقع با یک لبخند ساده می‌توانید به سادگی بهترین حس‌ها را به اطرافیان منتقل کنید. چشم‌های ما می‌توانند اطلاعات زیادی از حس و حال ما به اطرافیان بگویند.

لبخند زدن نه تنها باعث ایجاد ارتباط عاطفی با افراد دیگر می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا از افسردگی و احساسات منفی در دوران کرونا دور شویم. این بدان دلیل است که وقتی لبخند می‌زنیم‌، انتقال‌دهنده‌های عصبی خاصی را آزاد می‌کنیم که باعث آرامش ما می‌شوند و با کاهش استرس به بهبود سلامت و سیستم ایمنی ما کمک خواهد شد.

دکتر موری گروسان، متخصص گوش و حلق و بینی در لس آنجلس می‌گوید که شاید دیوانه‌کننده باشد اما لبخند زدن می‌تواند در بدن تغییر ایجاد کند. هنگامی که لبخند می‌زنید، مغز می‌تواند فعالیت عضلات را متوجه شود و تصور خواهد کرد که شما شاد هستید و یک حالت شادی در بدن رخ خواهد.

به بیان ساده، لبخند صورت شما همچنین دارای فوایدی برای سلامتی قلب است. یک مطالعه نشان داد که میزان ضربان قلب و فشار خون در بین افرادی که لبخند می‌زنند در مقایسه با کسانی که لبخند نمی‌زنند، بهتر است. در نتیجه در هر شرایطی حتی در روزهای سخت کرونا و در زیر ماسک‌های صورت لبخند بزنید و احساس خوب خود را به دیگران نیز انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: آیا مگس‌ها می‌توانند ویروس COVID-19 را انتقال دهند؟
بیشتر بخوانید: وضعیت کرونا در ایران رنگی فراتر از قرمز دارد!
بیشتر بخوانید: ممنوعیت تردد در ۵ شهر برای تعطیلات روزهای آینده به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.