کرونا در ایران

وضعیت کرونا در ایران رنگی فراتر از قرمز دارد!

به گفته‌ی مسئولین کشور، ویروس کرونا در ایران به خوبی مهار شده و این در حالیست که در اوج کرونا آزمون‌های کنکور چندصد هزار نفری و مراسمات محرم (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) برگزار شدند. اکنون نتیجه آن تجمعات را شاهد هستیم که وضعیت کرونا را در ایران به رنگی فراتر از قرمز رسانده است.

بیشتر بخوانید: آیا امکان ابتلا به ویروس کرونا از طریق چشم وجود دارد؟
بیشتر بخوانید: ویروس کرونا می‌تواند سلول های مغز را از بین ببرد!

وضعیت قرمز کرونا در ایران

در حال حاضر می‌توان گفت که وضعیت کرونا در ایران به شدت وخیم است روزانه تعداد فوتی‌ها به ۱۷۲ نفر رسیده و مجموع جان باختگان از ویروس کرونا تا این لحظه در ایران ۲۵۳۹۴ نفر بوده است. همچنین روزانه ۳۲۰۴ نفر بیمار جدید به این ویروس مبتلا می‌شوند. در این میان مدارس بازگشایی شده‌اند و بسیاری از مدارس بدون در نظر گرفتن ویروس کرونا کلاس‌های حضوری برگزار می‌کنند. از سوی دیگر مسافرت‌ها به شمال کشور نیز روز به روز افزایش می‌یابد و آمار مسافران در تعطیلات بیشتر می‌شود. به همین دلیل استان‌های شمالی کشور بیشترین آمار مبتلایان را دارند.

کرونا در ایران

در میان اوج ویروس کرونا هنوز تعداد محدودی از مردم به تاثیر ماسک یا شیلد ایمان نیاورده‌اند. به همین منظور، اکنون بعد از چندین ماه قرار است تا اقداماتی در راستای اجباری شدن و تعیین جریمه برای ماسک صورت در تهران صورت گیرد تا بلکه همه این موضوع را بیشتر جدی بگیرند.

تا این لحظه بیش از ۳۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند. البته باید اشاره کنیم که وضعیت کرونا فقط در ایران وخیم نبوده و بسیاری از کشورها هنوز با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند. اما امکان کنترل این ویروس وجود داشت و مسئولین با همکاری مردم می‌توانند شیوع این ویروس را کنترل کنند.

اکنون وضعیت تمامی استان‌های کشور در بدترین حالت خود قرار دارد و به شدت خطرناک است. در استان‌های اصفهان، گیلان، مازندران، تهران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، خوزستان و هرمزگان روند افزایش شیوع ویروس بسیار سریع بوده و این موضوع بسیار نگران‌کننده است. در این روزها تعداد زیادی از کادر درمان را در شهرهای مختلف از دست داده‌ایم و گستردگی این ویروس در ماه‌های آبان و آذر به بیشترین حد خود خواهد رسید. در نتیجه راهی جز رعایت کردن باقی نمی‌ماند و بهترین کار این است که تا جای ممکن از خانه خارج نشویم، در دورهمی‌های شلوغ بیش از ۵ نفر حضور پیدا نکنیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، حتما ماسک بزنیم و به رستوران‌ها یا کافه‌ها نرویم.

بیشتر بخوانید: کنکور در کرونا یا کرونا در کنکور : کنکوری‌ها و خانواده‌ها، نگران برگزاری کنکور 99
بیشتر بخوانید: برگزاری مراسمات محرم در کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم خطرناک خواهد بود!

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۹ دیدگاه

  1. Avatar اکبر گفت:

    تا این لحظه بیش از ۳۰ میلیون نفر در جهان در اثر ویروس کرونا از دنیا رفته‌اند.

    این چیه نوشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. Avatar Behrooz گفت:

    با سلام
    تصور می کنم آمار مبتلایان را با آمار فوتی ها اشتباه درج کرده اید
    این جمله در گزارش غلط است
    تا این لحظه بیش از ۳۰ میلیون نفر در جهان در اثر ویروس کرونا از دنیا رفته‌اند

  3. Avatar reza گفت:

    ممنون
    مراسمات نه.
    مراسم

  4. Avatar بابک گفت:

    عرض ادب و احترام
    در مقاله تعداد فوتی ها در جهان 30 میلیون ذکر شده که این رقم تعداد مبتلایان میباشد .تعداد فوتی ها حدود 1 میلیون نفر میباشد.
    با سپاس

  5. Avatar احسان گفت:

    30 میلیون کرونا گرفتن. نه این که از دنیا رفتن.
    تا اینجا 1 میلیون مرگ و میر داشته.

  6. Avatar invisible گفت:

    خب این معنیش اینه همه چیزای خاص با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و طبق روال معمول تقصیر مردمه که بجای قم میرن شمال، راه حل هم اینه که حالا که دولت از بی پولی دنبال راه های جدید گروگان گیریه میشه از مردم هم طبق معمول دزدی کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.