بحران کمبود اکسیژن و هشدار سازمان بهداشت جهانی

بحران کمبود اکسیژن و هشدار سازمان بهداشت جهانی با 10 میلیون نفر مبتلای ویروس کرونا

خبر بد جدید این روزها درباره شرایط خطرناک تنفسی است. با نزدیک شدن آمار مبتلایان ویروس کرونا به 10 میلیون نفر در سراسر دنیا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) از بحران جدید پیش رو می‌گوید. در ادامه با همراهی دینو، جزییات بحران کمبود اکسیژن و هشدار سازمان بهداشت جهانی با 10 میلیون نفر مبتلای ویروس کرونا را بخوانید.

بحران کمبود اکسیژن

به گزارش رویترز از ژنو، با توجه به این که موارد ابتلا به ویروس کرونا طی چند ماه اخیر به 10 میلیون نفر رسیده است، رئیس سازمان بهداشت جهانی درباره بحران کمبود اکسیژن هشدار می‌دهد. «تدرس ادهانم قبریسوس» (Tedros Adhanom Ghebreyesus) مدیر کل WHO روز چهارشنبه اعلام کرد که جهان با کمبود متمرکز کننده اکسیژن مواجه است. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

اکنون بسیاری از کشورهای جهان برای به دست آوردن متمرکز کننده‌های اکسیژن با مشکل روبرو هستند. تقاضا در حال حاضر فراتر از عرضه است. آژانس بهداشت جهانی 14,000 متمرکز کننده اکسیژن را از تولید کنندگان خریداری کرده و قصد دارد آن‌ها را در هفته‌های آینده به 120 کشور جهان ارسال کند. 170,000 دستگاه دیگر – که چیزی حدود 100 میلیون دلار ارزش دارند – ظرف شش ماه آینده به طور بالقوه در دسترس خواهند بود.

بحران کمبود اکسیژن و هشدار سازمان بهداشت جهانی

هشدار سازمان بهداشت جهانی

شیوع بیماری جدید ویروس کرونا بسیار سریع بوده و آمار مبتلایان آن تا کنون به 9/3 میلیون نفر رسیده و بیش از 480,000 کشته داشته است. همچنین آمار افزایش آن به حدود 1 میلیون مورد در هفته می‌رسد. با توجه به صحبت‌های قبریسوس، این امر تقاضای اکسیژن را به 88,000 سیلندر بزرگ در روز یا 620,000 متر مکعب اکسیژن رسانده است. ظهور ناگهانی بیماری و کمبود غلظت اکسیژن مورد نیاز برای حمایت از تنفس بیماران مبتلا به COVID-19 که از دیسترس تنفسی رنج می‌برند، شرایط فعلی جهان را دچار بحران کرده است. دکتر «مایک رایان» (Mike Ryan)، رئیس برنامه فوریت‌های پزشکی WHO، همچنین توضیح داد:

شیوع این بیماری همه‌گیر جهانی در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین همچنان شدید است. مرگ و میرها در منطقه در این هفته بیش از 100,000 نفر بوده است. همچنین بسیاری از کشورها در هفته گذشته 25 تا 50 درصد افزایش در موارد ابتلا را تجربه کرده‌اند. دولت‌های اروپایی همچنین با همراهی ایالات متحده آمریکا در حال کار روی یک برنامه اساسی برای کنترل وضعیت موجود هستند.

10 میلیون نفر مبتلای ویروس کرونا

شما بحران کمبود اکسیژن را تا چه حد جدی می‌دانید؟ آیا امکان بروز فاجعه دیگری در موج دوم شیوع ویروس کرونا وجود دارد؟ احتمال ساخت واکسن در سطح جهانی چه قدر است؟ دیدگاه‌ها و تحلیل‌های خود از این موضوع را با ما و همراهان خوب دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Reuters

بیشتر بخوانید: تهدید جنگل‌های بارانی حیاتی با شیوع ویروس کرونا و خطر نابودی کامل زیست‌بوم استوایی

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا: تفاوت اپیدمی و پاندمی یک بیماری را بیشتر بشناسیم

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.