سلول های مغز

ویروس کرونا می‌تواند سلول های مغز را از بین ببرد!

براساس تحقیقات جدید مشخص شده است که ویروس کرونا می‌تواند به قدری خطرناک باشد که سلول های مغز را از بین ببرد. در واقع این ویروس می‌تواند به سلول‌های مغز حمله کند و آن‌ها را بکشد. به همین دلیل بسیاری در این دوران دچار هذیان می‌شوند. در ادامه جزییات بیشتر در رابطه با این تحقیقات را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

طبق تحقیقات انجام شده دانشمندان متوجه شدند که ویروس کرونا می‌تواند به سلول‌های مغز نفوذ کند و تکثیر شود. در واقع این ویروس می‌تواند اکسیژن سلول‌های مغز را بگیرد و آن‌ها را از بین ببرد. تاکنون هیچ تحقیقاتی از تاثیر ویروس کرونا بر مغز صحبت نکرده بود اما اکنون تحقیقات اخیر این موضوع را ثابت کرده است. البته از سوی دیگر شایان ذکر است که تاکنون عامل مرگ مبتلایان، تاثیر این ویروس بر مغز گزارش نشده بود اما این ویروس می‌تواند عفونت را در سلول‌های مغز نیز ایجاد کند و باعث مرگ شود.

سلول های مغز

در واقع عملکرد این ویروس به این شکل است که ابتدا به سلول‌های مغزی حمله می‌کند و سپس کنترل و مدیریت این سلول‌ها را کاملا تحت اختیار خود خواهد گرفت و در نهایت فعالیت و تکثیر خود را در این بخش افزایش خواهد داد. به همین ترتیب ویروس در بخش‌های مختلف مغز پراکنده خواهد شد.

در نهایت این ویروس می‌تواند سلول های مغز را از بین ببرد و این سلول‌های مرده باعث بی‌نظمی در انتقال اطلاعات به مغز خواهند شد و به همین دلیل شاهد مه آلودگی مغزی یا هذیان در مبتلایان خواهیم بود. اما سوالی که در این مرحله ممکن است پیش بیاید آن است که این ویروس چگونه خود را به مغز و سلول‌های مغزی می‌رساند. در نهایت باید منتظر تحقیقات گسترده‌تر و راه‌‌حل‌های بهتری برای درمان و کنترل این ویروس باشیم. تا جای ممکن بهتر است تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا به این ویروس که تا این اندازه پیشرفت کرده است مبتلا نشویم.

بیشتر بخوانید: آیا امکان ابتلا به ویروس کرونا از طریق چشم وجود دارد؟
بیشتر بخوانید: پوشیدن ماسک در خانه : چه افرادی در دوران کرونا باید در خانه هم ماسک بزنند؟

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.