اولین واکسن کرونا

اولین واکسن کرونا در بریتانیا به یک زن ۹۰ ساله تزریق شد!

طبق اطلاعات منتشر شده از منابع خبری مختلف، ظاهرا واکسن‌های کرونا با موفقیت روبرو شدند و شرکت‌های فایزر و بیون‌تک اولین واکسن خود را ارائه کردند. در واقع اولین واکسن کرونا در بریتانیا به یک زن ۹۰ ساله تزریق شد و دومین واکسن نیز اکنون به یک مرد ۸۱ ساله تزریق شده است. این خبر در واقع بهترین خبر این روزها به حساب می‌آید و امیدواریم که نتیجه‌بخش باشد و به‌زودی از این ویروس خلاص شویم. در این میان مقامات بریتانیا از مردم خواستند تا برای دریافت واکسن کرونا صبور باشند تا توزیع و تزریق واکسن، مرحله به مرحله انجام شود. نکته‌ی جالب این است که این واکسن کرونا باید در دو دوز با فاصله‌ی حداقل سه هفته تزریق شود.

اولین واکسن کرونا

از سوی دیگر کشور روسیه نیز واکسیناسیون ویروس کرونا را از شنبه آغاز کرد. در آمریکا نیز قرار شد سه رئیس جمهور اخیر آمریکا در تلویزیون و در مقابل نگاه مردم واکسینه شوند تا اعتماد مردم به واکسن‌‌ها جلب شود. در این میان واکسن مودرنا نیز در مراحل اجرایی قرار دارد و بریتانیا ۷ میلیون دوز از این واکسن نیز سفارش داده است.

تا این لحظه کشور انگلیس ۴۰ میلیون دوز از واکسن را سفارش داده و تاکنون ۸۰۰ هزار واکسن دریافت کرده است. در نتیجه قرار است این ۸۰۰ هزار واکسن در اختیار سالمندان بالای ۸۰ سال که در بیمارستان بستری هستند، تزریق شود. از سوی دیگر کشورهای دیگری چون آمریکا، کانادا، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی این واکسن فایزر را سفارش داده‌اند.

البته همانطور که اشاره کردیم بریتانیا تنها کشوری نیست که تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده است. کشورهای دیگری چون روسیه نیز به مرحله‌ی واکسیناسیون رسیده‌اند و اکنون باید منتظر نتایج این واکسیناسیون باشیم. در حال حاضر ۱۰ مرکز در مسکو تزریق واکسن اسپوتنیک ۵ را به عهده دارند و اجازه‌ی تزریق این واکسن برایشان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: امن‌ترین نقاط جهان برای مسافرت در دوران کرونا کجاست؟
بیشتر بخوانید: امکان تشخیص ویروس کرونا با هوش مصنوعی
بیشتر بخوانید: آموزش در دوران کرونا : به فرزندان کمک کنیم تا در دوران کرونا بر روی درس متمرکز شوند

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.