مسافرت در دوران کرونا

امن‌ترین نقاط جهان برای مسافرت در دوران کرونا کجاست؟

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، ما به طور مداوم شاهد وضعیت انتشار این ویروس در نقشه جهان بودیم و دیدیم که چگونه این ویروس تمام جهان را فرا گرفت. این وضعیت انتشار ویروس کرونا روزبه‌روز بیشتر می‌شود و کشور‌ها روزبه‌روز بیشتر درگیر این ویروس هستند. در این میان ویروس کرونا ضرر بزرگی به اقتصاد مناطق توریستی و تفریحی وارد کرده و به آژانس‌های مسافرتی هم آسیب رسانده است. هتل‌ها، مقاصد گردشگری، چرخه‌ی اقتصادی، فرودگاه‌ها و دیگر موارد این چنینی همگی دچار ضررهای بسیار بزرگی شدند. اما در این میان لیستی از مناطق امن تهیه شده و در واقع امن‌ترین نقاط جهان برای مسافرت در دوران کرونا معرفی شده است که شاید برایتان جذاب باشد. در این مطلب لیستی از این مناطق را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا اگر در دوران کرونا قصد سفر دارید، این نقاط امن جهان برای مسافرت در دوران کرونا را به لیست سفرهای خود اضافه کنید.

مسافرت در دوران کرونا

جزایر مادیرا در کشور پرتغال

مسافرت در دوران کرونا

مادیرا که در تابستان سال 2020 به عنوان یکی از امن‌ترین مقاصد تابستانی در اروپا معرفی شده، در زمستان سال 2020 نیز یکی از امن‌ترین مقصد‌های کریسمس است. این مجمع الجزایر بسیار زود توانست اقدامات بهداشتی را برای محافظت از ساکنان خود انجام دهد و در منطقه سبز با کمترین میزان ویروس کرونا در اروپا شناخته شده است. این جزیره یک مقصد عالی برای یک سفر فوق‌العاده در دوران کرونا خواهد بود و حتما باید این نقطه از کشور پرتغال را در برای مسافرت در دوران کرونا در ذهنتان داشته باشید.

Assos – جزیره کفالونیا در کشور یونان

مسافرت در دوران کرونا

اگر می‌خواهید در این دوران کرونا آسمان آبی، دریایی آرام و شفاف، غذایی خوب و رنگ و نشاط را تجربه کنید، Asos را انتخاب کنید. این منطقه که در یونان واقع شده هم برای یک سفر خانوادگی انتخاب خوبی بوده و هم برای یک سفر زن و شوهری بهترین تصمیم خواهد بود. یونان و جزیره کفالونیا یکی از امن‌ترین مقاصد اروپا بوده و با کمترین مرگ و میر در میان کشورهای اروپایی معرفی شده است. یونان یک مکان بسیار خوب برای تعطیلات امن در اروپا است.

ویلنیوس در کشور لیتوانی

مسافرت در دوران کرونا

ویلنیوس در کشور لیتوانی نیز یکی از نقاطی از جهان است که کمترین مرگ و میر را در دوران کرونا داشته است در نتیجه این منطقه نیز می‌تواند مقصدی برای گردشگری و مسافرت در دوران کرونا باشد. البته شایان ذکر است که بیمارستان‌های لیتوانی هرگز تحت فشار بحران کرونا قرار نگرفته‌اند و کشور کاملا در آرامش این بحران را پشت سر گذاشت. ویلنیوس در کشور لیتوانی با رعایت موارد بهداشتی و با تست مسافران، پذیرای گردشگران خواهد بود و یک مقصد عالی در این دوران محسوب می‌شود.

کورفو در کشور یونان

مسافرت در دوران کرونا

همانطور که اشاره کردیم یونان شرایط بحرانی در دوران کرونا نداشته و کمترین آئیب را در این دوران دیده است. به همنی دلیل یکی از مقاصد امن برای مسافرت در اروپا خواهد بود. اگر به دنبال مکانی هستید که طبیعت، خورشید، جاذبه‌های گردشگری، استراحت، غذا، سواحل بهشتی یا فرهنگی را داشته باشد، کورفو برای شما مناسب است. این مقصد، همراه با مادیرا، آزورس و منورکا، یکی از مقاصد بهشتی در اروپا است که از Covid-19 تقریبا دور مانده است.

وین در کشور اتریش

مسافرت در دوران کرونا

اتریش کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است و کمترین مرگ و میر را تجربه کرده است. علاقه‌مندان به تاریخ‌، عاشقان و خانواده‌هایی که به دنبال مقصد امن هستند، از وین بازدید می‌کنند. وین اغلب به دلیل امنیت بالایی که دارد و میزان جرایم جنایی بسیار کم نسبت به سایر پایتخت‌های اروپایی بسیار محبوب است. وین با پارک‌ها و وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست، یکی از شهرهایی است که بهترین کیفیت زندگی را در اروپا دارد و در این شهر دوستداران محیط زیست و طبیعت بسیار زیادند.

تفلیس در کشور گرجستان

مسافرت در دوران کرونا

تفلیس در طول این بحران سلامت کووید ۱۹، به عنوان یک مقصد امن در نظر گرفته شده است. در همان روزهای ابتدایی ویروس کرونا، دولت گرجستان مرزهای خود را بست تا از مردم و مسافران خود محافظت کند. این یک تصمیم دشوار بود اما به نظر می‌رسد که نتیجه داده است، زیرا در گرجستان آمار مرگ و میر بسیار پایین بود و این کشور کمترین بحران را در این روزهای کرونا تجربه کرد. در نهایت شایان ذکر است که به ازای هر میلیون نفر فقط ۸۰ نفر در گرجستان از کووید ۱۹ از دنیا رفتند.

قبرس

قبرس

در اوایل اوضاع همه گیری، قبرس یکی از امن‌ترین مقصدهای اروپا محسوب می‌شد. این موضوع با گذشت زمان تأیید شده است زیرا در این جزیره آمار مبتلایان ویروس کرونا بسیار پایین بوده و به ازای هر میلیون نفر کمتر از 20 از این ویروس از دنیا رفتند. برای دوستداران مدیترانه، جزیره قبرس یک مکان فوق‌العاده جذاب است. این جزیره سواحل دیدنی، مناظر نفس‌گیر و مردمی بسیار گرم و صمیمی دارد.

لیوبلیانا در کشور اسلوونی

لیوبلیانا در کشور اسلوونی

چه چیزی لیوبلیانا را از سایر شهرها و پایتخت‌ها متمایز می‌کند؟ این شهر پر از جنب و جوش و پر از میراث تاریخی بی‌نظیر، خلاقیت فرهنگی، محیطی دوستانه و فضای آرامش‌بخش است. لیوبلیانا با توجه به اینکه بسیار کوچک است اما مکان خوبی برای پیاده‌روی و آرامش گرفتن از طبیعت است. این شهر دارای فضای سبز زیادی است. قلعه قرون وسطایی لیوبلیانا که در تپه‌ای بالاتر از شهر قدیمی قرار گرفته بسیار جذاب است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ واقعیت عجیب و جالب در مورد مردم کره جنوبی و فرهنگ‌های این کشور
بیشتر بخوانید: راهنمای محلی برلین: بهترین فعالیت‌هایی که برای کاوش در پایتخت آلمان می‌توان انجام داد
بیشتر بخوانید: راهنمای محلی یورک: بهترین فعالیت‌ها هنگام بازدید از شهرستان تاریخی شمال انگلستان

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.