راهنمای محلی برلین

راهنمای محلی برلین: بهترین فعالیت‌هایی که برای کاوش در پایختت آلمان می‌توان انجام داد

برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان در دهه‌های اخیر نسبت به گذشته دچار تغییر شکل فراوانی شده و محبوبیت آن رو به افزایش است. در این مطلب قصد داریم شما را با این شهر تاریخی و زیبا و کارهایی که می‌توانید در طول سفر خود انجام دهید، آشنا کنیم. در ادامه با راهنمای محلی برلین: بهترین فعالیت‌هایی که برای کاوش در پایختت آلمان می‌توان انجام داد همراه دینو باشید.

راهنمای محلی برلین

پایتخت آلمان که از سال 1999 دوباره متحد شده، شهری جوان و پویاست. در حقیقت شما با یک سایت ساختمانی بی‌پایان که کارآفرینان، هنرمندان و متخصصان عرصه فناوری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند، روبرو هستید. این شهر همچنین تاریخ پرفراز و نشیبی دارد که می‌توان گذشته مسئله‌دار آن را در معماری متنوع و باشکوه آن شاهد بود. جاذبه‌های تفریحی و گردشگری برلین به قدری زیاد است که شما می‌توانید روزها خود را در گذشته برلین و در میان موزه‌ها و یادبودهای مفهومی آن غرق کنید و شب هنگام مناطق مختلف شهر مدرن را کشف کنید که جلوه‌ای از آینده دارند. با این حال قبل از سفر به این شهر باید تناقض ظاهری بین گذشته و آینده آن را بپذیرید تا برلین به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل شود.

برای یک بازدید کننده، این مسئله که باید کدام یک از آثار زیبای شهر را ببیند و کدام فعالیت‌های گردشگری خاص را تجربه کند، می‌تواند به چالش بزرگی تبدیل شده و همین طور بسیار آزاردهنده باشد. در این بخش 5 فعالیت مهمی که برای کاوش در پایتخت آلمان می‌توانید انجام دهید، به شما معرفی می‌کنیم. با راهنمای محلی برلین بیشتر آشنا شوید.

1. از گنبد Reichstag بالا بروید

برای شروع سفر خود، بازدید از Reichstag را برنامه‌ریزی کنید. مناظر اطراف از بالای این گنبد شیشه‌ای بسیار عالی هستند و شما نمای زیبایی از شهر را مشاهده خواهید کرد. این در حالی است که راهنمای صوتی همراه شما، تاریخ ساختمان و هر آن چه را که در اطراف مشاهده می‌کنید توضیح می‌دهد.

2. یک روز را در جزیره موزه بگذرانید

در جزیره موزه، پنج موزه فوق‌العاده در کنار هم یک مجموعه زیبا را تشکیل می‌دهند که در حال نگهداری از گنجینه‌های ارزشمندی از سراسر کره زمین هستند. با این که انتخاب از میان این همه آثار زیبا و برجسته دشوار است؛ اما، نیم تنه زیبای «نفرتیتی» (Nefertiti) که در موزه Neues به تصور بازسازی شده، شاید یکی از بهترین آثار نمایش داده شده در این منطقه باشد.

3. در مسیر دیوار برلین به گشت و گذار بپردازید

در حال حاضر هنوز بخش‌هایی از دیوار برلین باقی مانده و شما می‌توانید از آن دیدن کنید. از نزدیکی Bernauer Strasse شروع کنید. این مکان، جایی است که حس تجزیه شهر از طریق بازسازی اسکلت برج‌های دیده‌بانی و کاوش در خانه‌های رها شده‌ای که از زمان ساخت دیوار در سال 1961 تا کنون در امتداد مرز ایستاده‌اند، بسیار قابل لمس می‌شود. همچنین از برج دیده‌بانی بالا بروید تا مناظر اطراف را به خوبی مشاهده کنید.

4. از دروازه Brandenburg دیدن کنید

دروازه «براندنبورگ» (Brandenburg) یک بنای تاریخی درخشان از افتخارات پروسیا است که اکنون به عنوان نمادی از گردهمایی یک شهر تقسیم شده است که برای دهه‌ها بین شرق و غرب جدا بود. اکنون گردشگران می‌توانند زیر ستون‌های آن سیاحت کنند. در نزدیکی این بنا نیز چندین بنای یادبود دیگر از هولوکاست وجود دارد. از جمله بنای یادبود عظیم یهودیان مقتول، به علاوه مکان‌های کوچک‌تر دیگری که به قربانیان سینتی و رومی نازی‌ها اهدا شده است.

5. به بالای برج تلویزیون بروید

برج تلویزیونی آلمان شرقی (Fernsehturm) که در سال 1969 به عنوان قطعنامه‌ای جسورانه در مورد آینده سوسیالیست تکمیل شد، یکی از معدود بناهای دوران GDR در مرکز است که نسبت به رژیم فعلی، قدمت بیشتری داشته است. شبح درخشان آن با ارتفاع 1,200 فوت و گوی عظیم قرار گرفته روی پایه آن، در چشم انداز آسمان خودنمایی می‌کند و شما شاهد مناظر خارق‌العاده‌ای از بالای آن خواهید بود.

ایده‌های سفر یک روزه از برلین

کاخ Sanssouci

کمی به سمت جنوب غربی از مرکز آلمان، شهر «پوتسدام» (Potsdam) عمدتا به خاطر کاخ Sanssouci خود شناخته می‌شود. «فردریک بزرگ» (Frederick the Great) در سال 1744 این کاخ زیبا را برای خلوت خود و فاصله گرفتن از زندگی شهری بنا کرد و نتیجه آن مجموعه‌ای از کاخ‌های تفریحی باروک و روکوکو، سازه‌های تزیینی، نارنجستان‌ها و باغ‌های رسمی شد که در یک پارک زیبا واقع شده‌اند.

Sachsenhausen

نزدیکترین اردوگاه کار اجباری به برلین، Gedenkstätte Sachsenhausen (بنای یادبود ساکسنهاوزن) حس و حالی ناخوشایند و ترسناک دارد؛ اما، بازدید از آن بسیار ارزشمند است. این مکان از سال 1936 توسط نازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و در نوع خود نمونه اولیه برای الگوبرداری توسط دیگران بود که پس از آن، از سال 1945 به بعد و پس از تسخیر توسط شوروی سابق، برای زندانی کردن مخالفان سیاسی استفاده شد.

شما درباره راهنمای محلی برلین چه فکر می‌کنید؟ آیا موارد دیگری برای جذابیت هر چه بیشتر سفر به این شهر زیبا در نظر دارید تا به فهرست ما اضافه کنید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود از این پایتخت باشکوه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Love Exploring

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی سویل: 8 فعالیت گردشگری در بازدید از پایتخت دیدنی اندلس اسپانیا

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی لوزان: چگونگی سفر و گردش در چهارمین شهر بزرگ سوئیس

امتیاز: 2.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar MPD گفت:

    یه کیت کت کلاب هم هست بچز عاشقش میشن ^_^

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.