راهنمای محلی لوزان

راهنمای محلی لوزان: چگونگی سفر و گردش در چهارمین شهر بزرگ سوئیس

«لوزان» (Lausanne) به عنوان شهری کوچک، اغلب تحت‌الشعاع «ژنو» (Geneva) و فعالیت‌های آن قرار می‎‌گیرد و کمتر شناخته می‌شود. با این حال ما قصد داریم این مقصد گردشگری دیدنی را به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه دینو باشید تا توسط راهنمای محلی لوزان با چگونگی سفر و گردش در چهارمین شهر بزرگ سوئیس آشنا شوید.

تاریخچه شهر

شهر  فرانسوی زبان لوزان در حدود ۵۰ کیلومتری شمال غربی سوئیس بر روی سه تپه ساخته شده و به شهر «فراز و نشیب» معروف است. این شهر که در کناره دریاچه ژنو، مقابل بخش «اویان» (Évian) فرانسه قرار گرفته، 40 دقیقه با قطار از همان ساحل دریاچه فاصله دارد. این شهر کوچک پرزرق و برق، مرکز ایالت کانتون و مقر کمیته بین‌المللی المپیک است. همچنین با وجود منظره کوه‌ها در پس‌زمینه و باغ‌های تپه‌ای، در نوع خود یک مقصد خارق‌العاده به حساب می‌آید.

راهنمای محلی لوزان

راهنمای محلی لوزان: سیاحت

راهنمای محلی لوزان بدون بازدید از موزه المپیک کامل نیست. این موزه سرشار از نمایشگاه‌های تعاملی و یادگاری‌های نادر از جمله نمایش زیبایی از مشعل‌ها و لباس‌های اصلی المپیک مراسم‌های مختلف افتتاحیه است. لباس Moschino را که برای بازی‌های المپیک زمستانی Turin در سال 2006 طراحی شده است، از دست ندهید. این لباس دارای یک ماکت مینیاتوری از Turin است که با کلبه‌های کوچک و قله‌های برفی کامل شده‌اند.

لباس Moschino برای بازی‌های المپیک زمستانی Turin سال 2006

Plateforme 10 یک منطقه هنری عظیم است که در سایه ایستگاه قطار شهر شکل می‌گیرد. در این گالری، طیف گسترده‌ای از فرم‌های هنری شامل بیش از 10000 قطعه، از آثار بی‌ارزش نقاشان سوییسی قرن 18 گرفته تا شاهکارهای مدرن هنرمند تجسمی ژاپنی «میچیو یوشیهارا» (Michio Yoshihara) به معرض نمایش درآمده است. در ادامه با سفر به Collection de l’Art Brut حواشی هنری را ادامه دهید. این موزه زیبا به عنوان گواهی بر تنوع صحنه هنری لوزان شناخته می‌شود. به یادماندنی‌ترین قطعات آن مناظری با جزییات فراوان از صدف‌های نقاشی شده اثر «پل عامر» (Paul Amar)، راننده تاکسی الجزایری است.

آثار Paul Amar

در ادامه سیاحت خود، به کلیسای جامع نوتردام قرن سیزدهم لوزان بروید که به طرز شگفت‌انگیزی پر از شیشه‌های رنگارنگ می‌باشد. فقط پنجره گل رز معروف آن، شامل 105 قطعه جداگانه است. برای سیاحت در Lavaux و باغ‌های تراس‌بندی شده موجود در فهرست یونسکو، وقت بگذارید. سوار قطار شده و سفری 10 دقیقه‌ای به «کالی» (Cully) – یک دهکده کوچک در فواصل بین تاکستان‌ها – داشته باشید. فراموش نکنید که بسیاری از این تاکستان‌ها کوچک و خانوادگی هستند؛ بنابراین برای بازدید باید از قبل وقت بگیرید.

راهنمای محلی لوزان - کلیسای نوتردام
راهنمای محلی لوزان - باغ‌های پلکانی

راهنمای محلی لوزان: غذا

برای صرف ناهار در یک محیط هنری زیبا، به Le Nabi در موزه cantonal des Beaux-Arts بروید. این موزه مخصوص غذاهای سنتی سوئیس است و تقریبا تمام مواد اولیه خوراکی‌های آن از تهیه کنندگان محلی خریداری می‌شود. Auberge du Raisin گزینه عالی دیگری  است. در آن جا خواهید دید که چگونه تکه‌های بزرگی از گوشت در مقابل آتش عظیم رستوران کباب می‌شوند. این غذاخوری را در کالی و 9 کیلومتری مرکز لوزان پیدا خواهید کرد. برای یک تفریح شبانه، به Le Comptoir Lausanne بسیار معروف بروید. همچنین کافه The Great Escape با یک تراس بزرگ مشرف به شهر، انتخاب خوبی خواهد بود.

غذاهای لوزان

راهنمای محلی لوزان: خرید

فلون (Flon) محله ای در حال پیشرفت است که زمانی به بهترین شکل به عنوان یک بیابان صنعتی توصیف می‌شد. با این حال امروز جایی است که شما می‌توانید در آن جا برخی از بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها و بوتیک‌های شهر را پیدا کنید.

راهنمای محلی لوزان - مراکز خرید محله Flon

راهنمای محلی لوزان: اقامت

برای اقامت در لوزان به سراغ یکی از ساختمان‌های تاریخی شهر بروید. هتل و اسپای Royal Savoy، با 196 اتاق که از 269 پوند برای هر شب آغاز می‌شود، فقط چند قدم تا نزدیک‌ترین ایستگاه مترو و سواحل دریاچه ژنو فاصله دارد. تاریخچه این هتل زیبا به سال 1909 باز می‌گردد. اتاق‌های آن تا به امروز پذیرای مهمانان ویژه‌ای چون خانواده سلطنتی اسپانیا (که در طول جنگ جهانی دوم اقامت در این جا داشته‌اند) و شاه بومیپول از تایلند (که در این شهر تحصیل کرده بود) بوده است.

راهنمای محلی لوزان - هتل Royal Savoy

اگر تجربه سفر به سوئیس را دارید، برای ما از خاطرات خود بگویید. نظرات و پیشنهادات خود را نیز درباره راهنمای محلی لوزان با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Evening Standard

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی بلیز: 4 ماجراجویی باورنکردنی و پایدار در طبیعت شگفت‌انگیز آمریکای مرکزی

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی زالتسبورگ: مکان‌های دیدنی غذاها و محل مناسب اقامت در غرب اتریش

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.