اولین سفر ماجراجویانه انفرادی

در جستجوی تنهایی: 8 نکته مهم برای اولین سفر ماجراجویانه انفرادی شما

اگر تصمیم دارید به اولین سفر ماجراجویانه انفرادی زندگی‌تان بروید، در ادامه با همراهی دینو 8 نکته مهم در جستجوی تنهایی را به خاطر بسپارید.

اولین سفر ماجراجویانه انفرادی

سفر همیشه هیجان‌انگیز است. وقتی شما برای اولین سفر ماجراجویانه انفرادی خود آماده شوید، احتمالا طیف وسیعی از احساسات را در خود تجربه خواهید کرد. سفر انفرادی بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود؛ اما، چشم‌انداز تنها بودن در یک سرزمین خارجی نیز می‌تواند شما را عصبی کند. اگر نکات ایمنی مهم را در مورد این گونه سفرها رعایت کنید، شانس شما برای داشتن خاطران شگفت‌انگیز بیشتر می‌شود.

در جستجوی تنهایی

شاید شما هم در جستجوی تنهایی باشید. بدانید که سفر انفرادی با سفر گروهی بسیار متفاوت است؛ اما، می‌تواند به همان اندازه هیجان‌انگیز باشد. با استفاده از رویکرد صحیح در سفرهای انفرادی خود، اطمینان حاصل کنید که یک سفر ایمن دارید و خاطره‌های زیبایی را در طول مسیر رقم خواهید زد. اگر ترس داشته باشید، از ماجراجوییتان لذت نخواهید برد. قبل از سفر به خوبی درباره مقصدتان مطالعه کنید و خود را آماده اتفاقات پیش‌رو نمایید.

اولین سفر ماجراجویانه انفرادی

8 نکته مهم برای اولین سفر ماجراجویانه انفرادی شما

ما در این جا 8 نکته مهم برای اولین سفر ماجراجویانه انفرادی شما در نظر گرفته‌ایم که به بهبود شرایطتان کمک خواهد کرد. این موارد را به دقت بخوانید و به یاد داشته باشید:

1. مکان‌هایی را که به شما فرصتی برای معاشرت می‌دهند برای اقامت انتخاب کنید

به جای رزرو هتلی لوکس که نتوانید در آن با کسی معاشرت کنید، اقامتگاه‌های اجتماعی‌تر را انتخاب کنید. این کار یک روش عالی برای تعامل با شرایط محلی مقصد شما است. حتما قبل از رزرو کردن، با بررسی نظرات مردم نسبت به میزبانان اطلاعات کسب کنید. خوابگاه‌ها نیز نوع دیگری از مکان‌های اقامتی هستند که می‌توانید در آن‌ها معاشرت زیادی داشته باشید؛ اگر چه، عموما به جای افراد محلی با مسافران دیگر ملاقات خواهید کرد.

2. چند عبارت را به زبان محلی بیاموزید

صحبت کردن شما به زبان محلی منطقه‌ای که به آن جا سفر خواهید کرد، سناریوی ایده‌آل اولین سفر ماجراجویانه انفرادی شما است. وقتی به زبان مادری کسی صحبت کنید، ارتباط با او بسیار ساده‌تر می‌شود. حتی اگر به کل زبان مسلط نیستید، می‌توانید برخی از اصطلاحات اصلی و رایج را یاد بگیرید.

3. مراقب موقعیت‌های مخاطره‌آمیز باشید

شما در اولین سفر ماجراجویانه انفرادی حتما باید بیشتر مراقب باشید. مسافرت در هنگام تنها بودن نسبت به زمانی که در یک گروه هستید، خطر بیشتری دارد. دیگر کسی مراقب شما نیست و بسیاری از کلاهبردارها به طور خاص افراد تنها را هدف قرار می‌دهند. در این جا به چند نکته ایمنی در سفرهای انفرادی توجه کنید:

  • قبل از سفر، درباره کلاهبرداری‌های رایج مقصدتان اطلاعات کسب کنید.
  • همیشه مراقب نوشیدنی‌های خود باشید و الکل زیاد مصرف نکنید.
  • کیف پولتان را در جیب جلویی لباستان نگه دارید و یا از کیف‌های کمری برای محافظت از مدارک، کارت‌های اعتباری و وجه خود استفاده کنید.
  • مراقب غریبه‌هایی که به شما پیشنهاد بازدید از مکان‌های دیدنی شهر را می‌دهند، باشید. نوعی کلاهبرداری محبوب وجود دارد که یک محلی به ظاهر دوستانه، یک مسافر انفرادی را به یک بار یا کلوپ می‌برد و از او اخاذی می‌کند. بعضی از این کلوپ‌ها برای کلاهبرداری از گردشگران، افراد محلی را اجیر می‌کنند و قربانی را مجبور به پرداخت صورتحساب چند صد دلاری می‌کنند.
  • خود را به یک هدف آسان تبدیل نکنید. نسبت به محیط اطراف خود آگاه باشید و از نمایشی بودن زیاد خودداری کنید.

4. همیشه احتمال گم شدن کیف پولتان را در نظر بگیرید

به طور قطع شما نمی‌خواهید به خاطر گم شدن یا به سرقت رفتن کیف پولتان، از پرداخت هزینه‌های سفر عاجز بمانید. با تدابیر زیر همیشه خود را برای چنین موقعیتی آماده کنید:

  • فقط دو کارت اعتباری مسافرتی خوب و وجه نقد مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. تعداد کارت‌های زیاد، شما را در مدیریت هزینه‌ها سردرگم خواهد کرد.
  • چند روش پرداخت پشتیبان مانند پول نقد اضافی، کارت اعتباری دوم و یا چک‌های مسافرتی را در چمدان خود قرار دهید و آن را قفل کنید.
  • گذرنامه و هر سند با ارزش دیگری را اسکن کرده و آن‌ها را به صورت الکترونیکی در گوشی خود ذخیره کنید و به همراه داشته باشید.
  • در صورت نیاز، از کسی که به او اعتماد دارید پول قرض بگیرید. شما احتمالا در این زمینه موفق نخواهید شد؛ اما، به عنوان آخرین گزینه این مورد را به خاطر داشته باشید.

5. از تنهایی به رستوران رفتن نترسید

بعضی اوقات مسافران انفرادی از تنها به رستوران رفتن نوعی ترس غیرمنطقی دارند. متاسفانه آن‌ها بهترین فرصت‌ها را برای یک وعده غذایی خوب از دست می‌دهند. فکر نکنید که فقط با همراهی یک شخص دیگر می‌توانید به رستورانی خوب بروید. برای راحتی بیشتر می‌توانید وقت خود را با کتاب خواندن، نوشتن خاطرات سفر یا کارت پستال‌هایتان پر کنید.

6. یک تور پیاده‌روی را امتحان کنید

شما در بسیاری از شهرها می‌توانید به تورهای پیاده‌روی بروید. در این تورها یک راهنمای محلی شما را در محلات مختلف می‌چرخاند و در مورد فرهنگ و تاریخ منطقه صحبت می‌کند. این روش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک شهر و معاشرت با افراد محلی، گزینه مناسبی است. به دلیل ارزان بودن تورهای پیاده‌روی که گاهی نیز رایگان هستند، شما می‌توانید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید.

7. برنامه سفرتان را با فردی از خانه خود که به او اعتماد دارید در میان بگذارید

از آن جایی که در اولین سفر ماجراجویانه انفرادی شما تنها خواهید بود، خوب است که برنامه سفرتان را با یکی از اعضای خانواده یا دوست قابل اعتماد در میان بگذارید. به این ترتیب، اطمینان خواهید یافت شخصی وجود دارد که مکان شما و زمان بازگشتتان را می‌داند. همچنین به طور مرتب با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها شرایط خود را اطلاع دهید. اگر باهوش باشید، برای خدمات بهتر، یک سیم‌کارت محلی و تلفن همراه ارزان قیمت از مقصد خود تهیه خواهید کرد. فراموش نکنید که شماره تلفن جدید خود را برای عضو خانواده یا دوست قابل اعتمادتان ارسال کنید.

8. از آزادی خود نهایت استفاده را ببرید

نکته جالب در مورد سفر انفرادی این است که اختیار همه چیز با خودتان است. شما می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید و لازم نیست شخص دیگری را نیز در نظر بگیرید. در این جا مزایای این گونه سفرها را با هم می‌بینیم:

  • احساس نکنید که برای بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی یک منطقه باید خود را تحت فشار قرار دهید. به راحتی چند مورد را از میان آن‌هایی که بیشتر از بقیه برایتان جذاب است، انتخاب کنید.
  • به یاد داشته باشید که نیازی نیست تمام برنامه خود را با جاذبه‌های بزرگ پر کنید. بعضی روزها ممکن است فقط بخواهید محلات را با پای پیاده بگردید یا در یک کافه کتاب بخوانید.
  • با جریان روحی و جسمی خود پیش بروید. کارهای مورد علاقه‌تان را بدون هیچ برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای انجام دهید و لذت ببرید.

از تجربیات خود به ما بگویید. همچنین نظراتتان را در مورد اولین سفر ماجراجویانه انفرادی و نکاتی که باید رعایت کرد، با ما و خوانندگان دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Fool

بیشتر بخوانید: ویژه نوروز: برای یک سفر نوروزی داخلی چه تجهیزاتی لازم و ضروری است؟

بیشتر بخوانید: 10 نکته عکاسی در سفر که برای گرفتن عکس بهتر باید بدانید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar mamad گفت:

    مرسییی از مقاله خوبتون، فقط داشتن یه گوشی ساده اضافه و پاور بانک و یه کیت کمکی هم کمک کنندس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.