سفر نوروزی

ویژه نوروز: برای یک سفر نوروزی داخلی چه تجهیزاتی لازم و ضروری است؟

در این مطلب سعی داریم تا لیستی از تجهیزات موردنیاز برای یک سفر نوروزی را تهیه کنیم و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. باید توجه داشته باشید که این لیست درواقع برای یک سفر داخلی با ماشین شخصی بوده و قطعاً این تجهیزات برای یک سفر خارجی یا یک سفر کمپینگ مناسب نخواهد بود. ازآنجایی‌که اغلب مسافرت‌ها در نوروز داخلی بوده و با ماشین‌های شخصی صورت می‌گیرد در  نتیجه ما نیز تصمیم گرفتیم لیستی از تجهیزات این‌گونه یک سفر نوروزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تجهیزات لازم برای یک سفر نوروزی

شارژر و پاوربانک

همه ما در سفر به گوشی‌های هوشمندمان نیاز داریم و قطعاً اگر شارژ گوشی‌هایمان به‌پایان برسند دردسرهای جدید آغاز خواهد شد. بهترین کار برای خلاص شدن از این وضعیت این است که حتماً شارژر را با خود ببریم تا در اولین فرصت گوشی خود شارژ کنیم. البته به همراه داشتن یک پاور بانک هم می‌تواند بخشی از نگرانی‌ها را برطرف کند و هر زمان که شارژ گوشی در مسیر به‌پایان رسید از پاور بانک بهره ببرید. البته فراموش نکنید که قبل از سفر شارژ گوشی و پاور بانک خود را پر کنید.

دوربین و سه پایه

ثبت لحظات سفر یکی از اتفاقات جذاب این روزها است و همه با داشتن گوشی های جدید می توانند به راحتی در سفر عکاسی کنند. اما عده ای هستند که به عکاسی حرفه ای در سفر علاقه دارند و دوربین عکاسی را برای یک سفر نوروزی انتخاب می کنند. برای این افراد توصیه می کنیم که حتما باتری دوربین را شارژ کنند و یا یک باتری دیگر برای احتیاط بیشتر به همراه داشته باشند. از سوی دیگر یک سه پایه، کار عکاسی را برایتان راحت تر خواهد کرد و به راحتی می توانید عکس‌هایی به نظیر از یک سفر نوروزی را در اختیار داشته باشید.

چادر و تجهیزات کمپینگ

اگر در سفر، اهل کمپینگ هستید می‌توانید چادر، کتری، چراغ‌قوه، تجهیزات آشپزی و موارد این‌چنینی را نیز با خود ببرید و ساختار سفر خود به‌طورکلی تغییر دهید. البته به همراه داشتن چادر این امکان را به شما می‌دهد که در موارد اضطراری بتوانید در مکان‌های مجاز از آن استفاده کنید و به استراحت در سفر بپردازید.

سفر نوروزی

لباس متناسب با آب‌وهوا (بسته به شهری که سفر می‌کنید)

برای یک سفر نوروزی باید یک دست لباس راحت و درعین‌حال مناسب برای مسیر به تن کنید (البته پوشیدن لباس‌های نامتعارف در مکان‌های عمومی صحیح نیست). از سوی دیگر متناسب با مقصد یا مقاصد سفر نیز می‌توانید لباس‌های دیگری را در چمدان خود جای دهید. برای مثال اگر به مناطق جنوبی سفر می‌کنید فقط لباس‌های تابستانی ببرید و نهایتاً یک چیز گرم هم برای احتیاط به همراه داشته باشید. البته در انتخاب لباس دقت زیادی داشته باشید و بدانید که لازم نیست کمد لباستان را با خود به سفر ببرید.

کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب‌کننده

به همراه داشتن انواع کرم‌ها در سفر نوروزی بسیار ضروری است زیرا آب‌وهوای شهرهای مختلف با هم متفاوت هستند و کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی گزینه‌ی بسیاری خوبی برای مناطق مختلف خواهد بود. از سوی دیگر با تغییر آب‌وهوا، پوست هم تغییراتی خواهد داشت و با سفر به مناطق خشک به‌راحتی احساس خشکی پوست را تجربه خواهید کرد درنتیجه کرم مرطوب برای پوستمان در شهرهای خشک یک ناجی محسوب می‌شود.

صندلی مسافرتی

در یک سفر نوروزی برای همه پیش می‌آید که در مسیر بایستند و یک نوشیدنی یا صبحانه تو راهی بخورند در چنین مواردی به همراه داشتن یک صندلی مسافرتی تجربه متفاوتی را برایتان در یک سفر نوروزی به همراه خواهد داشت.

پتو مسافرتی

پتو مسافرتی هم یکی از تجهیزاتی است که می تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در واقع پتو مسافرتی بیشتر از تمامی موارد ذکر شده اهمیت دارد و ضرورت آن را در سفر متوجه خواهید شد.

زیرانداز و بالش‌های کوچک

زیرانداز نیز مانند یک صندلی مسافرتی برای ایستادن برای استراحت در مسیر یا دراز کشیدن به همراه یک بالش یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. در واقع برای مسیرهای طولانی می‌توانید با یک توقف کوتاه و یک استراحت خوب، تجدید قوا کنید و مجدداً به سفر نوروزی خود ادامه دهید. البته بالش‌های کوچک برای مسافران عقب نیز می‌تواند کاربردی باشد و هر زمان که بخواهند می‌توانند در صندلی‌های عقب استراحت کنند.

عینک آفتابی

ازآنجایی‌که در سفر از هر جهات با نور خورشید مواجه می‌شویم درنتیجه به همراه داشتن یک عینک آفتابی در چنین شرایطی از خستگی چشم در روزهای آفتابی یا در زمان طلوع خورشید جلوگیری خواهد کرد پس عینک خود را فراموش نکنید.

سفر نوروزی

 مسواک و خمیردندان (نخ دندان)

حتماً در سفر به نظافت خود اهمیت دهید. شما در یک سفر نوروزی بیشترین ارتباط را با مردم شهرهای مختلف دارید در نتیجه سعی کنید همیشه تمیز باشید و به نظافت شخصی و روزانه خود برسید.

فلاسک و لیوان

در مسیرهای سفر، تهیه آب جوش یا آب‌خنک بسیار ساده است اما نگهداری از آن‌ها به کمک یک فلاسک آسان خواهد شد. درواقع با یک فلاسک می‌توانید در تمام طول راه چای و قهوه بنوشید یا از نوشیدنی‌های خنک لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که نباید از لیوان‌های یک بار مصرف استفاده کنید و باید با احترام به طبیعت از لیوان‌های مسافرتی استیل بهره ببرید.

ناخن‌گیر و سوهان ناخن

همه ما چه خانم‌ها و چه آقایان با این مشکل مواجه می‌شویم که با تغییر آب‌وهوا، ناخن‌هایمان دچار آسیب یا شکستگی شوند. به همین دلیل در سفر برای مرتب کردن یا گرفتن ناخن‌ها به ناخن‌گیر یا سوهان ناخن نیاز پیدا خواهیم کرد.

 شامپو و حوله

در یک سفر نوروزی حتماً دوش می‌گیریم درنتیجه باید یک شامپو و حوله به همراه داشته باشیم. البته می‌توانیم از شامپوهای مسافرتی کوچک بهره ببریم که فضای کمتری را در چمدان یا ماشین اشغال کند.

دستمال کاغذی و لوازم بهداشتی (ضدعفونی کننده‌ها)

توجه داشته باشید که دستمال کاغذی یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ترین تجهیزات برای داخل ماشین یا یک سفر نوروزی خواهد بود در نتیجه حتما دستمال، دستمال مرطوب و تجهیزات بهداشتی دیگر را به همراه داشته باشید.

آب

بد نیست برای مصارف شستشو یا در موارد اضطراری در مسیر، یک ظرف آب به همراه داشته باشیم. هرچند که یک سفر نوروزی کاملاً برنامه‌ریزی‌شده است اما اتفاقات ناگهانی نیز رخ خواهد داد که اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.

سخن پایانی:

در سفر مخصوصاً یک سفر نوروزی نیاز است که صبور باشید و باحوصله رانندگی کنید. به محیط‌زیست در این سفر اهمیت دهید و یک محفظه برای ریختن آشغال‌ها در ماشین در نظر بگیرید. لطفاً حتی کوچک‌ترین زباله‌ای مثل پوست تخمه را از ماشین بیرون نریزید. برای احتیاط می‌توانید یک جعبه کمک‌های اولیه، یک جعبه‌ابزار و یک کپسول آتش‌نشانی را در ماشین داشته باشید.

اگر به شهرهای جنوبی سفر می‌کنید احتمالاً با پشه‌ها یا حشرات دیگر روبرو خواهید شد که می‌توانید برای احتیاط یک حشره‌کش نیز به همراه داشته باشید. همچنین خوب است پیش از حرکت، شماره‌های تماس پشتیبانی‌های خودروی خود را یادداشت نمایید تا در صورت بروز مشکل در جاده با آنها تماس بگیرید. همچنین دفترچه راهنمای خودرو نیز می‌تواند در اتومبیل شما قرار داشته باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar داریوش پارسا گفت:

    فقط همسفر

  2. Avatar °•■ Fāřżãm.ĢĐ ■•° گفت:

    خخخ کاملا شبیه به همین یه لیست از قبل برای سفرای عید آماده کرده‌بودم.. اینم تکمیل‌ش کرد تقریبا.. مرسی خانم مجدی 😁😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.