خواندنی‌های دوران قرنطینه ویروس کرونا

خواندنی‌های دوران قرنطینه ویروس کرونا: 5 کتاب شاد برای روزهای تاریکی و تنهایی

کارمندان روزنامه «گاردین» (Guardian) استرالیا، 5 مورد از بهترین کتاب‌ها برای فرار از ناامیدی در دنیا را معرفی کرده‌اند. در ادامه با خواندنی‌های دوران قرنطینه ویروس کرونا همراه دینو باشید.

روزهای تاریکی و تنهایی

به عنوان کسی که هر روز اخبار مربوط به اتفاقات جهان و ویروس کرونا را دنبال می‌کنید، از اوضاع بدی که همه جا در جریان است اطلاع دارید. چین، ایران، کره شمالی و جنوبی همگی درگیر کنترل رفت و آمدها هستند. این در حالی است که ایتالیا در نظر دارد بیش از 16 میلیون نفر را قرنطینه کامل کند. چرخه اخبار انتخابات ایالات متحده که به معنای واقعی کلمه 8 ماه کامل را قبل از رای‌گیری واقعی طی می‌کند. کمبود ماسک و افت اقتصادی در جهان و آتش‌سوزی‌های استرالیا را نیز به این موارد اضافه کنید. خب، می‌بینید که منطقی است اگر اخبار را خاموش کرده و خود را درگیر یک کتاب جذاب نمایید.

خواندنی‌های دوران قرنطینه ویروس کرونا

خواندنی‌های دوران قرنطیقه ویروس کرونا

در میان تمام جریانات بد و ناامید کننده که در جهان جریان دارند، گاردین استرالیا ایمیلی را به تمام دفاتر خود ارسال کرده است. در این ایمیل از همه خواسته شده کتاب‌های شاد و جذابی را که باعث می‌شوند احساس خوبی داشته باشیم، به آن‌ها توصیه کنند. در نهایت نیز 5 مورد از بهترین‌ها را که بدون شک لایق این فهرست هستند، برای عموم معرفی کرده است. در این جا مقدمه‌ای از خواندنی‌های دوران قرنطینه ویروس کرونا را با هم می‌خوانیم.

1. نشانه‌های خوب: چیزهای فوق‌العاده زیبا در میان انواع رسانه‌ها

Good Omens: incredibly nice things across a variety of media

اثر: «نیل گیمن» (Neil Gaiman) و «تری پراچت» (Terry Pratchett)

شاید عجیب به نظر برسد که بخواهید درون کتابی مربوط به آخرالزمان، آرامش را جست و جو کنید. باید بگویم که درباره این کتاب ویژه به قلم بزرگانی چون گیمن و مرحوم پراچت، چنین نیست. این کتاب به قدری خوب و بامزه است که شما در پایان جهان، احساسی کاملا شاد و فرخنده خواهید داشت. همچنین یک نسخه کتاب صوتی عالی، یک پخش رادیویی بی بی سی و یک سریال کوتاه تلویزیونی عالی با بازی «مایکل شین» (Michael Sheen) و «دیوید تننت» (David Tenant) بسیار عالی هم درباره این داستان وجود دارد.

– Calla Wahlquist، خبرنگار

2. صوفی بزرگ: سخن پوچ و اندیشه پوچ

The Grand Sophy: froth and bubble

اثر: «جورجت هیر» (Georgette Heyer)

من همیشه مجموعه تری پراتشت را یک بازگشت خوب به آرامش می‌دانم. طنز او به شکلی اتفاق می‌افتد که از طریق ضعف و پیروزی شخصیت‌ها، امید و شادی به وجود می‌آید. سپس عاشقانه‌های Regency از «جورجت هیر» (Georgette Heyer) که فضایی رویایی به تخیلات شما می‌بخشد، یکی از بهترین خواندنی‌های دوران قرنطینه است.

– Viv Smythe، عضو مجموعه دیجیتال

3. رودخانه‌های لندن: اگر هری پاتر یک افسر پلیس بود

Rivers of London: if Harry Potter was a police officer

اثر: «بن آرونوویچ» (Ben Aaronovitch)

وقتی هر روز پس از تهیه پادکست خبری به خانه می‌روم، فقط می‌خواهم از اخبار فرار کنم. من عاشق خواندن چیزهایی هستم که کاملا بی‌ربط به اتفاتات روزمره است. من بسیاری از داستان‌های علمی تخیلی و جنایی را خوانده‌ام و از مطالعه سری کتاب‌های The Rivers of London لذت بردم. مجموعه «اگر هری پاتر در لندن مدرن یک افسر پلیس بود»، یک طرح دقیق از رویه‌ای پلیسی همراه با جادو و مقدار زیادی از طنز است. این نویسنده سابق Doctor Who همیشه در تلاش است تا شهر لندن را به یک شخصیت تبدیل کند و از جغرافیای شهر به عنوان بخشی از هر نقشه استفاده می‌کند.

– Miles Martignoni، مدیر صدا

4. فیلسوفان دنیوی: یک دوره سقوط در سرمایه‌داری

The Worldly Philosophers: a crash-course in capitalism

اثر: «رابرت ال هیلبرونر» (Robert L. Heilbroner)

کتابی در مورد اقتصاد. فرار نکنید! این یکی شاید در ظاهر گرد و غبار خشکی به نظر برسد؛ اما، یک نمونه سرزنده و شگفت‌آور است. در این کتاب که از طریق داستان‌های زندگی متفکران بزرگ اقتصادی از اسمیت (Smith) گرفته تا کینز (Keynes) و فراتر از آن، آغاز می‌شود، شما در پایان به درک کاملی از نظریه‌های آن‌ها خواهید رسید. شما به درکی از احمق بودن خود برای پنهان شدن در یک مکتب خاص تفکر اقتصادی، می‌رسید که متاسفانه این یک ویژگی مهم و مشهود در بین رهبران ما است.

– Warren Murray، سردبیر بخش جهانی

5. اثر همه چیز: شادی خزه

The Signature of All Things: the joy of moss

اثر: «الیزابت گیلبرت» (Elizabeth Gilbert)

رمانی پرشور، زنده و جذاب در مورد یک زن دانشمند در اوایل دهه 1800 که به درون خزه‌ها می‌رود. «آلما ویتاکر» (Alma Whittaker) که فرزند یک گیاه‌شناس بسیار ثروتمند است، می‌تواند انرژی خود را به سبزه‌ها منتقل نموده و تعیین کند آن‌ها چگونه و در کجا برویند. آلما شاید یک زن در دنیای یک مرد باشد؛ اما، این داستان مربوط به جنسیت نیست. همه چیز در مورد نبوغ، فداکاری و کاوش و جستجوی حقایق گسترده و شخصی است.

– Steph Harmon، سردبیر فرهنگی

شما نیز پیشنهادات خود برای خواندنی‌های دوران قرنطینه ویروس کرونا را با ما و خوانندگان دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: The Guardian

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب‌های ساده برای کتاب‌نخوان‌هایی که می‌خواهند کتاب‌خوان شوند

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین کتاب‌ها: 20 رمان پرفروش تاریخ جهان را بشناسید (بروزرسانی شد)

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.