پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ

پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ: 5 مورد برتر از بهترین کتاب‌های خاطرات سلبریتی‌ها

چهره‌های مشهور علاوه بر موفقیت‌های ویژه خود در زمینه‌های مختلف، زندگی‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند. آن‌ها برای رسیدن به جایگاهی که دارند، دشواری‌ها و مشکلات فراوانی را پشت سر می‌گذارند که عموما از دید دوربین‌ها مخفی می‌ماند. در این میان، افرادی نیز هستند که تصمیم گرفته‌اند در کنار خطرات و سختی‌های زندگی یک سلبریتی، خاطرات و وقایعی را که از سر گذرانده‌اند به رشته تحریر درآورند. این خاطرات تحت عنوان کتاب‌هایی منتشر می‌شوند که ما در این جا قصد داریم 5 مورد برتر از بهترین کتاب‌های خاطرات سلبریتی‌ها را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ در ادامه دینو را همراهی نمایید.

پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ

خاطرات چهره‌های مشهور اغلب ممکن است به عنوان جبران احساس گناه این افراد در زندگی‌شان در نظر گرفته شود. مطمئنا می‌توان گفت که این نوشته‌ها رضایتی صلح‌آمیز برای نویسندگان خود به همراه دارند که در بسیاری از مواقع قابل تحسین است. کتاب‌هایی که محتوای آن‌ها عموما پر از شایعات، روابط جنسی نامتعارف، مواد مخدر و رسوایی هستند، دنیای نادیده پشت صحنه شهرت و سبک زندگی ویژه آن را به خوبی به تصویر می‌کشند. آن‌ها نمونه‌هایی از تابوهای موجود هستند که ماورای لذت‌های زیربنایی را برای مشتاقان این فضا به نمایش می‌گذارند. برخی از چنین کتاب‌هایی که به راحتی در فهرست پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ قرار می‌گیرند، شما را متعجب خواهند کرد.

پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ

5 مورد برتر بهترین کتاب‌های خاطرات سلبریتی‌ها

داستان‌های زندگی افراد مشهور همواره مفاهیم بیشتری از یک معامله کتاب سودآور را در خود دارند. اگر به دنبال مطالعه کتاب‌هایی با مفاهیم عمیق‌تر از زندگی روزمره خود هستید، می‌توانید به سراغ یکی از این پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ بروید. در این جا 5 مورد برتر بهترین کتاب‌های خاطرات سلبریتی‌ها را با هم می‌خوانیم:

1. تبدیل شدن
Becoming
اثر: «میشل اوباما» (Michelle Obama)

به نظر می‌رسد که رتبه‌بندی میشل اوباما در مقیاس مشهور بودن بسیار عجیب باشد. او ورای یک سلبریتی در جهان محسوب می‌شود و مشهورترین بانوی اول جهان از زمان «ژاکلین کندی» (Jacqueline Kennedy) تا به امروز است. در کنار دستاوردهای سیاسی خود، همچنین توانسته تاثیر قابل توجهی در فرهنگ پاپ ایجاد کند. کتاب خاطرات او، پرفروش‌ترین کتابی است که تا به امروز منتشر شده و با پویایی عمیق و مهربانی فراوان خود، از کودکی پرفراز و نشیب میشل می‌گوید. او در کتاب خود از تبدیل شدن دختر جوانی که در سمت جنوب شیکاگو بزرگ شده به یک وکیل موفق، مادر «ساشا» (Sasha) و «مالیا» (Malia)، همسر یک سیاستمدار و نمادی سیاسی در نوع خود، نوشته است.

2. کارفرمایان
Bossypants
اثر: «تینا فی» (Tina Fey)

پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ - 2. کارفرمایان
Bossypants

پیش از آن که «شرل سندبرگ» (Sheryl Sandberg) به زنان دنیا بیاموزد که چگونه به خود متکی باشند، تینا کمدین مشهور تلویزیون به آن‌ها گفت که شجاع باشند و قدم در دنیایی که برای مردان ساخته شده است بگذارند. با گذر از دوران کودکی به روزهای کمدی بداهه خود در شیکاگو و در موفقیت شگفت‌انگیز وی در Saturday Night Live و 30 Rock، فی زندگی‌نامه خود را منتشر کرد. او در کتاب خود به خوبی وضعیت خطرناک زنان در عرصه کمدی، تفکرات مادرانه و شرایط نامساعد پشت صحنه را منعکس می‌کند. با کمال تعجب، فضای نوشته‌هایش نیز به طور خستگی‌ناپذیری سراسر خنده است.

3. من
Me
اثر: «کاترین هپبورن» (Katharine Hepburn)

پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ - 3. من
Me

بانوی افسانه‌ای بازیگری 84 سال، نامزد 12 جایزه اسکار و برنده 4 اسکار قدیمی سرانجام در سال 1991 خاطرات خود را منتشر کرد. هپبورن به همان اندازه که روی صفحه می‌درخشید، در کتاب خود نیز آتشین بود. خاطرات او به عنوان کتاب سال نیویورک تایمز انتخاب شد. من، بدون شک لیاقت جایگاه خود را دارد. این کتاب پر از یادآوری‌های صریح و روشن در مورد زمان حضور او در دستگاه هالیوود و همچنین افشای جزئیات رابطه طولانی و پنهانی او با بازیگر مطرح «اسپنسر تریسی» (Spencer Tracy) است.

4. من
Me
اثر: «التون جان» (Elton John)

پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ - 4. من
Me

هنگامی که زمان انتشار اولین کتاب خاطرات جان پس از مدت‌ها رسید، مرد پیانوی افسانه‌ای هیچ تردیدی برای ربودن عنوان هپبورن نداشت. او همچنین تمایل هپبورن به فاش کردن آن چه خارج از کانون توجه فوق ستاره بودن برای چند دهه در حال رخ دادن بود را گرامی داشته و در کتاب خود بی‌پروا نوشته است. جان با شوخ‌طبعی متواضعانه و لحن اعترافی در مورد کودکی شوم خود در حومه لندن، روزهای ابتدایی همکاری وی با «برنی تاپین» (Bernie Taupin) و ظهور طوفانی خود به عرصه ستاره شدن جهانی صحبت می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب جان این است که او در این راه از جزئیات ترسناک (رابطه جنسی، اعتیاد و اقدام به خودکشی) وقایع زندگی خود کم نمی‌کند.

5. فقط بچه‌ها
Just Kids
اثر: «پتی اسمیت» (Patti Smith)

5. فقط بچه‌ها
Just Kids

این اتفاق بسیار نادر است که یک زندگی‌نامه از چهره‌ای مشهور با واکنش منتقدین روبرو شود. با این حال، با توجه به اشعار ویژه و قاعده‌مند آهنگ‌های او تعجب آور نیست که اسمیت پروتوپانک راکر برای اولین کتاب خاطرات خود – برنده جایزه ملی کتاب سال 2010 – مورد ستایش قرار گیرد. دغدغه اصلی اسمیت در طول زندگی مشهور وی، رابطه طولانی او با عکاس نمادین «رابرت مپلثورپ» (Robert Mapplethorpe) است که در طی 20 سال پرفراز و نشیب در نهایت تغییر می‌کند. این رابطه حتی زمانی که جایگاه خود را در صحنه پانک دهه 1970 نیویورک پیدا می‌کند نیز او را تحت تاثیر خود دارد.

اگر شما هم این 5 مورد برتر از بهترین کتاب‌های خاطرات سلبریتی‌ها را مطالعه کرده‌اید، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. چه موارد دیگری از پرفروش‌ترین زندگی‌نامه‌های تاریخ را می‌شناسید؟ در نظرات همراه دینو باشد.

منبع: Best Life

بیشتر بخوانید: 16 رمان درباره شیوع جهانی ویروس برای بی‌حوصلگی‌های دوران قرنطینه خانگی

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب‌های ساده برای کتاب‌نخوان‌هایی که می‌خواهند کتاب‌خوان شوند

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.