کارگردان انیمیشن تام و جری

کارگردان انیمیشن تام و جری و ملوان زبل در سن 95 سالگی از دنیا رفت!

جین دیچ تصویرگر، انیمیشن‌ساز، تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن تام و جری و ملوان زبل در سن ۹۵سالگی از دنیا رفت. جین دیچ یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌سازها و کارگردانان حوزه انیمیشن بود که در سال ۱۹۶۰ نیز برای ساخت فیلم مونرو جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را دریافت کرد. او همچنین در سال ۱۹۶۴ دو بار برای کارهای “Nudnik” و “How to Avoid Friendship” نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

بیشتر بخوانید: شباهت شخصیت‌ های دیزنی به سلبریتی‌ ها و معرفی این شخصیت ها

کارگردان انیمیشن تام و جری، جین دیچ، مسئولیت کارگردانی ۱۳ قسمت از انیمیشن تام و جری را به عهده داشت. او همچنین کارگردان انیمیشن ملوان زبل نیز بوده است. این کارگردان حرفه‌ای در سال ۱۹۵۸ برای تهیه‌کنندگی انیمیشن “درخت خانوادگی سیدنی” جایزه آکادمی علوم و هنرهای سینما را دریافت کرد. دیچ در سال ۲۰۰۴ نیز جایزه وینزور مک‌کی را برای یک عمر فعالیت هنری دریافت کرد.

کارگردان انیمیشن تام و جری

نکته جالب دیگر است که اعضای خانواده او یعنی همسر و پسرانش همگی در زمینه‌ ی هنر و مخصوصا در زمینه‌ی انیمیشن و کارتون‌سازی فعالیت می‌کنند. دیچ در ۸ اوت ۱۹۲۴ در شیکاگو متولد شد و این هنرمند موفق، در شب پنج‌شنبه به طور ناگهانی در خانه‌اش در کشور چک و در شهر پراگ، دار فانی را وداع گفت.

دویچ در سال ۱۹۵۹ وارد پراگ شد و قصد داشت ۱۰ روز بماند، اما در آنجا عاشق همسر خود Zdenka شد و در پایتخت چک ماند و در نهایت در همانجا از دنیا رفت. هنوز علت مرگ و جزییات این چنینی از مرگ این هنرمند موفق منتشر نشده است اما باید بگوییم که او تاثیر خوبی بر بخشی از دوران کودکی همه مردم جهان داشته است.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar M o r d a b گفت:

    قدر و پاداش سرگرم کردن و خنداندن بچه های پاک و معصوم رو شاید فقط خداوند بدونه و بس…

  2. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    روحش شاد خبر متاثر کننده ای بود🙏🏼

  3. Avatar مهمان گفت:

    در آرامش باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.