رنگ ها در فنگ شویی

رنگ ها در فنگ شویی : هر رنگ در فنگ شویی چه معنایی دارد؟

استفاده از رنگ در کل یک فضا یکی از سخت‌ترین جنبه‌های طراحی داخلی است. با این حال، از رنگ ها در فنگ شویی می‌توان به عنوان ابزاری مؤثر برای جلب توجه و پرورش انرژی یک منطقه استفاده کرد. معمولا همه ترجیح می‌دهند تا از رنگ‌ها استفاده نکنند و از سبک مینیمالیستی بهره ببرند تا هم انتخاب اقلام خانه ساده‌تر شود و هم رنگ‌ها برایشان خسته‌کننده نباشد. اما رنگ‌ها می‌توانند انرژی‌بخش باشند و احساس و انرژی بهتری را منتقل کنند. در این مطلب خواهیم گفت که هر رنگ برای فنگ‌شویی چقدر مهم است و هر رنگ برای انرژی یک خانه یا فضای یک محیط چه معنایی دارد؟ در نتیجه اگر به انرژی خانه خود اهمیت می‌دهید به انتخاب رنگ‌ها در یک محیط دقت کنید.

بیشتر بخوانید: یک شاهکار معماری با طرحی از وال در کنار اقیانوس چشم‌ها را خیره خواهد کرد

رنگ ها در فنگ شویی

رنگ قرمز در فنگ‌شویی

رنگ ها در فنگ شویی

غیرقابل انکار است که رنگ قرمز نظر همگان را به خود جلب می‌کند. در فنگ‌شویی، قرمز نمادی از آتش است و به دلیل شدت و درخشش آن، قرمز رنگی خوش‌شانسی به حساب می‌آید. این رنگ می‌تواند برای تغییر مسیر انرژی در کل فضا استفاده شود و همچنین می‌تواند یک طبیعت جسورانه و گرم را نشان دهد. از سوی دیگر اگر از اضطراب یا بی‌خوابی رنج می‌برید این رنگ برایتان مناسب نخواهد بود زیرا یک رنگ تحریک‌کننده است و برای آرامش ذهن انتخاب خوبی نخواهد بود.

رنگ نارنجی در فنگ‌شویی

رنگ ها در فنگ شویی

نارنجی یک رنگ اجتماعی در فنگ‌شویی محسوب می‌شود. تصور می‌شود که این رنگ می‌تواند ارتباط، خلاقیت و گفتگو را تقویت کند. این رنگ برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند مفید است زیرا می‌تواند منبع انگیزشی برایشان باشد. رنگ نارنجی طرفداران زیادی ندارد اما خوشبختانه تم‌های زیادی از نارنجی وجود دارد که تمامی تم‌های نارنجی می‌توانند قدرت فضای یک محیط را فعال کنند.

رنگ زرد در فنگ‌شویی

رنگ زرد در فنگ‌شویی

رنگ زرد رنگی بسیار شاد، نشاط‌آور و تحریک‌کننده در فنگ‌شویی است. هنگامی که رنگی چون زرد را به خانه خود اضافه می‌کنید، احساس سرزندگی و جنب‌و‌جوش در شما به وجود خواهد آمد. سعی کنید مقداری از رنگ‌های زرد را به فضای اجتماعی مانند اتاق غذاخوری یا آشپزخانه اضافه کنید. اگر عاشق تأثیر رنگ در خانه خود هستید، می‌توانید زرد خاکی یا زرد کم رنگی را به اتاق استراحت یا اتاق خواب خود اضافه کنید.

رنگ سبز در فنگ‌شویی

رنگ سبز در فنگ‌شویی

سبز یکی از بهترین انتخاب‌ها به یک فضای بسته یا محیط خانه است. رنگ سبز در فنگ‌شویی خاصیت درمانی دارد و آرامش‌بخش و متعادل‌کننده است. خاصیت این رنگ از گیاهان نشات می‌گیرد. رنگ سبز یک گزینه عالی برای فضای حمام بوده و احساس طراوت می‌بخشد. البته هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید از این رنگ در هر مکان و در هر اتاقی برای آرامش و طراوت بیشتر استفاده کنید.

رنگ آبی در فنگ‌شویی

رنگ ها در فنگ شویی

رنگ آبی طیف رنگی گسترده‌ای دارد اما در فنگ‌شویی به دو دسته تقسیم می‌شود، دسته‌ی سبز آبی و آبی عمیق. آبی به طور کلی نشانگر جوانی و اعتماد به نفس است. این رنگ برای اتاق نوجوانان بهترین انتخاب خواهد بود. تم آبی عمیق نشانگر درونگرایی بالاتر بوده است. به طور کلی از رنگ آبی باید با احتیاط استفاده کرد زیرا استفاده‌ی نادرست از آن احساس غم و اندوه را به همراه خواهد داشت.

رنگ بنفش در فنگ‌شویی

رنگ ها در فنگ شویی

بنفش اغلب با معنای فراوانی و عزت در فنگ‌شویی همراه است. این رنگ همچنین یک رنگ معنوی و آرامش‌بخش است. بنفشی که آبی بیشتری دارد آرامش‌بخش‌تر از بنفشی است که قرمزی بیشتری دارد در نتیجه در انتخاب تم‌های بنفش دقت کنید. رنگ بنفش در فنگ‌شویی برای اتاق خواب‌ها بسیار عاشقانه و منحصربه‌فرد خواهد بود.

رنگ صورتی در فنگ‌شویی

رنگ ها در فنگ شویی

رنگ صورتی نشانگر دلسوزی و احساس عشق و عاطفه را در فنگ شویی به همراه دارد. صورتی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در یک فضا بگذارد و می‌تواند با مهربانی و معصومیت همراه باشد. این رنگ برای اتاق کودکان یا حتی مهدکودک‌ها بسیار جذاب است و تاثیر مثبت و خوبی در چنین محیط‌هایی خواهد داشت.

رنگ قهوه‌ای در فنگ‌شویی

رنگ قهوه‌ای در فنگ‌شویی

قهوه‌ای رنگی کم رنگ به نظر می‌رسد، اما در واقع مزایای زیادی در فنگ‌شویی دارد. قهوه‌ای یادآور ریشه‌ها و طبیعت است، بنابراین اغلب در خانه‌ها یک اثر آرامش‌بخش از رنگ قهوه‌ای باید وجود داشته باشد. قهوه‌ای باعث ایجاد احساس امنیت در یک محیط می‌شود و برای یک فضای خانوادگی بهترین انتخاب است زیرا می‌تواند صداقت را تقویت کند و آرامش ببخشد.

بیشتر بخوانید: چند ایده جالب و کاربردی برای چیدمان و دکوراسیون اتاق‌های کوچک

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar آینوش عباسی گفت:

    بسیار ممنون از انتخاب عکسهای زیبا و مطالب امیدبخش

  2. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    خیلی جالب و مفید بود ممنون از مطلب خوب شما🙏🏼👏🏼

  3. Avatar زیبا گفت:

    کاش در مورد رنگ طوسی هم مینوشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.