یک شاهکار معماری

یک شاهکار معماری با طرحی از وال در کنار اقیانوس چشم‌ها را خیره خواهد کرد

در ۱۸۵ مایلی شمال دایره‌ی قطب شمال، در جزیره آندیا، شهر کوچک آندنس در نروژ قرار دارد. که به زودی در این شهر یک شاهکار معماری ساخته خواهد شد. در اعماق دریا نهنگ‌ها و وال‌های مهاجر از آنجا عبور می‌کنند و این منطقه به عنوان یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دیدن پستانداران دریایی نادر است. وال‌ها ایده‌ای شدند برای ساخت یک شاهکار معماری در این منطقه و یک استودیوی دانمارکی به نام Dorte Mandrup در حال ساخت یک سازه “وال”، در شهری در شمال نروژ است.

یک شاهکار معماری با طرحی از وال‌های مهاجر

این سازه به عنوان یک تپه نرم در ساحل صخره‌ای، گویی یک غول لایه‌ای نازک از پوسته زمین را برداشته و حفره‌ای را در زیر آن ایجاد کرده است. طرح این سازه از وال‌ها ایده برداشته و یک سازه‌ی شاهکار خواهد بود که از دور تصویری فوق‌العاده را به تصویر خواهد کشید.

یک شاهکار معماری

اخیرا این گروه معماری، یک رقابت بین‌المللی را برای همکاری با شرکت‌های معتبر معماری برگزار کرده و شرکت‌هایی چون BIG ، Reiulf Ramstad و Snohetta در این پروژه شرکت کردند. اطراف این سازه کاملا شیشه‌ای و نورگیر بوده و به هر سمتی که نگاه کنید با منظره‌ای طبیعی از اقیانوس روبرو خواهید بود.

یک شاهکار معماری

در قسمت پشت بام این سازه، فضایی منحنی به شکل پشت یک نهنگ طراحی خواهد شد که نمایی از اقیانوس را به تصویر می‌کشد. این سازه با منظره ناهموار اطراف آن هماهنگی دارد و از سازه بیرون می‌آید تا منظره‌ای نفس‌گیر از اقیانوس را ارائه دهد. بام خمیده‌ای که با سنگ پوشانده شده است، یک چشم‌انداز طبیعی را برای بازدیدکنندگان این امکان ارائه می‌دهد در نتیجه با نماهایی بی‌نظیر چون عبور نهنگ‌ها، نمای اقیانوس، غروب خورشید و حتی شفق قطبی روبرو خواهیم بود!

یک شاهکار معماری

فضای داخلی این سازه شامل دفاتر، فضاهای نمایشگاهی، فروشگاه و کافه است. این سازه فضای کاملاً بدون ستون خواهد بود و ساختاری گسترده را ایجاد می‌کند. این سازه نزدیک به 50،000 بازدیدکننده سالانه آندنس را جذب می‌کند و محیطی جذاب را در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

یک شاهکار معماری
امتیاز: 5.0 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.