افتتاح اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل در جهان

افتتاح اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل در جهان در کشور سنگاپور

شرکت «اپل» (Apple) همیشه مرزهای معماری مدرن بهره‌مند از فناوری را توسط سازه فروشگاه‌های خود جا به جا کرده است. این بار با یک گوی غول‌پیکر و درخشان به عنوان اولین نمونه خود در جهان روبرو هستیم. در ادامه با افتتاح اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل در جهان در کشور سنگاپور همراه دینو باشید.

اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل

به نظر می رسد که سیب گاز زده شده معروف این بار از درخت فاصله گرفته و درون آب افتاده است! جدیدترین و اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل در کشور سنگاپور افتتاح خواهد شد. این سازه نمادین در کنار دریا واقع شده و با نام «ماسه‌های خلیج دریایی اپل» (Apple Marina Bay Sands) شناخته می‌شود. این اولین فروشگاه شناور شرکت است که تجربه کاملا جدیدی را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. این فروشگاه همچنین «فانوس روی خلیج» (The Lantern On The Bay) نیز نامیده می‌شود که اشاره‌ای ظریف به جشنواره اواسط پاییز کشور سنگاپور و ساختار خود سازه دارد. نکته جالب طراحی هنری اپل این است که یک پیاده‌رو و تونل زیر آبی، فروشگاه را به مرکز خرید مجاور خود متصل می‌کند.

افتتاح اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل در جهان در کشور سنگاپور

در طول روز، این سازه کروی عجیب، منظره‌ای از یک فیلم علمی-تخیلی را تصویر می‌کند و مطمئنا شما جذب دعوت‌کنندگی آن خواهید شد. این جذابیت همچنین در هنگام شب نیز ادامه دارد. شما می‌توانید در مقابل پس‌زمینه‌ای از آسمان‌خراش‌های پرنور شهر، شکوه تحسین برانگیز این طراحی خلاقانه را ببینید. سازه گنبد و سقف این غرفه رفته رفته باریک شده و به نور طبیعی خورشید اجازه می‌دهد داخل گوی را پر کند. همچنین صفحه‌های شیشه‌ای روی ساختمان در طول روز منعکس کننده زیبایی آسمان هستند و در طول شب بازتاب گرمی از نورهای اطراف را به همراه دارند.

طراحی فروشگاه‌های اپل

طرح ساختمان‌های این شرکت همیشه بسیار جذاب هستند و شما می‌توانید یک فروشگاه اپل را در هر جای دنیا حتی بدون دیدن لوگو و نام تجاری آن تشخیص دهید. با این حال هر کدام از این فروشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که متناسب با فرهنگ شهر خود باشند. آن‌ها با وجود این که توجه مخاطبان محلی را به خود جلب می‌کنند، همچنین دارای نوعی اتحاد و یکپارچگی جهانی هستند که در تمام فروشگاه‌های اپل جریان دارد. تصور می‌شود مانند ساختمان امپایر استیت و برج خلیفه، این فروشگاه شناور اپل نیز بتواند جایگاه خود را در میان سازه‌های برتر جهان پیدا کند. متاسفانه هنوز از طراحی داخلی آن اطلاعاتی در دست نیست و در حالی که منتظر جزئیات بیشتری در مورد تنظیمات و فناوری‌های به کار رفته در فضای داخلی آن هستیم، می‌دانیم که این ساختمان 512امین فروشگاه خرده فروشی شرکت بوده و آن‌ها مراسم افتتاحیه را با یک ویدیوی گرافیکی چند دقیقه‌ای به تصویر کشیده‌اند.

اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل - طراحی دعوت‌کننده
اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل - نورپردازی مدرن
اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل - گوی بیگانه
دید پرنده فروشگاه اپل
نمایی از خط آسمان فروشگاه اپل

نظر شما درباره طراحی اولین فروشگاه خرده فروشی شناور اپل چیست؟ آیا چنین سازه‌هایی برای شما نیز جذاب هستند؟ دیدگاه‌های خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: خانه‌های کروی غیرعادی به طراحان خود اجازه می‌دهند فضای داخلی را به حداکثر برسانند

بیشتر بخوانید: با 15 مورد برتر از گران‌ترین ساختمان‌های جهان و معماری شگفت‌انگیز آن‌ها آشنا شوید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.