بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی

بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی و اصول یک دکوراسیون موفق

همان طور که مشخص است زیبایی و جذابیت ظاهری محیط زندگی انسان، تاثیر مستقیمی روی روحیات و احساسات او دارد و وجود عناصر مزاحم در محیط باعث می‌شود از لحاظ روانی تحت فشار قرار بگیرد. بسیاری از ما بدون اطلاع از این موضوع، فضای زندگی خود را غیراصولی و بدون رعایت نکات مهم یک معماری داخلی صحیح می‌چینیم و از تاثیرات منفی آن‌ها بر روحیاتمان غافلیم. در این مطلب قصد داریم به بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی و اصول یک دکوراسیون موفق بپردازیم و شما را با جزییات آن آشنا کنیم. در ادامه همراه دینو بمانید.

بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی

بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که چیدمان منزلتان را بدون کمک و راهنمایی یک طراح داخلی معبتر انجام داده‌اید، احتمال این که در انتخاب و قرار دادن چند آیتم مهم و ضروری اشتباه کرده باشید، زیاد است. در ادامه بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی را بخوانید و ببینید با تغییر چه مواردی می‌توانید به بهترین ترکیب ممکن برسید.

1. استفاده از آینه طرحدار ممنوع

مدت‌هاست که دیگر آینه‌های طرحدار و شلوغ یا آینه کاری‌های تکه تکه و مجلل جایگاه خود را در چیدمان فضای داخلی از دست داده‌اند. البته یک آینه کاری ساده و بزرگ همیشه شیک و مناسب است.

2. به کار بردن کفپوش تیره ممنوع

شاید در نگاه اول کفپوش‌های تیره با رگه‌های چوبی، جذاب و طبیعی به نظر برسند؛ اما، باید بدانید که رنگ تیره همیشه هم خوب نیست و باعث می‌شود فضای شما کوچکتر دیده شود. این اصل مخصوصا در فضاهای کوچک اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. برعکس رنگ‌های تیره، کفپوش‌های روشن همیشه جذاب هستند و فضای زندگی شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

3. خریدن کاغذ دیواری شلوغ ممنوع

شاید زمانی استفاده از طرح‌های شلوغ و پرزرق و برق روی دیوارها جذاب و پرطرفدار بود؛ اما، این روزها زیبایی در سادگی است و هر چه دیوارها ساده‌تر و تک رنگ‌تر باشند، جذابیت بیشتری دارند.

4. تجهیز و ساخت سقف‌های شلوغ ممنوع

حتما به یاد دارید که در دوره‌های قبل برای باشکوه جلوه دادن یک فضا، سقف‌ها را با بیشترین جزییات ممکن تجهیز می‌کردند و از گچبری‌های ریز کمک می‌گرفتند. بد نیست بدانید که دیگر این روش طرفداران زیادی ندارد و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند فضای ساده‌تری داشته باشند. پس استفاده از کناف‌های شلوغ و طرحدار ممنوع!

5. نورپردازی رنگی تند ممنوع

خوب است بدانید که نورپردازی‌های رنگی و تند پرنور برای فضای داخلی مناسب نیست و بهترین نوع اضافه کردن روشنایی به یک محیط، دعوت نور طبیعی به داخل و یا به کار بردن نور سفید ملایم است.

6. دیوار تلویزیون شلوغ ممنوع

تا جایی که به یاد داریم، معمولا علاقه به تزیین و چیدمان دیواری که تلویزیون روی آن قرار داشت، بسیار مهم و حیاتی بود. در حالی که این روزها با بزرگ‌تر شدن ابعاد تلویزیون‌ها و گرایش هر چه بیشتر به سادگی، خلوت بودن دیوار تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است.

7. سرامیک طرحدار برای کف ممنوع

این حقیقت که سرامیک‌های طرحدار براق بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند، انکارناپذیر است. با این حال موقع انتخاب آن‌ها نباید وسوسه شوید و به سراغ انواع طرحدار به خصوص طرح‌های درشت و شلوغ آن بروید. استفاده از سرامیک روشن با طرح‌های بسیار ساده و ریز به خصوص طرح مرمر، همیشه زیبا و جذاب است.

8. استفاده از آیتم‌های سبک‌های مختلف در کنار هم ممنوع

یک اشتباه بزرگ و بسیار تاثیر گذار در زیبایی چیدمان فضای داخلی، استفاده از آیتم‌های سبک‌های مختلف در کنار هم است. اگر می‌خواهید یک فضای زیبا و متعادل داشته باشید، در ابتدا باید سبک مورد علاقه تان را پیدا کنید و مبلمان خود را مطابق با اصول و قوانین همان سبک انتخاب کنید.

9. استفاده از تابلوهای نقاشی با رنگ‌های ناهماهنگ ممنوع

این حقیقت که تابلوهای نقاشی و تصاویر زیبا می‌توانند رنگ و بوی جذاب‌تری به محیط زندگی ببخشند غیرقابل انکار است. با این حال باید در انتخاب آن‌ها بیشترین دقت را داشت. اگر بخواهید تابلوهایی با زمینه رنگی متناقض و ناهماهنگ با یکدیگر و در عین حال با رنگ مبلمان را در کنار یکدیگر قرار دهید، بزرگترین اشتباه را انجام داده‌اید. همیشه به هماهنگی رنگ‌ها و ساختار تابلوها با محیط توجه داشته باشید.

10. فرش کردن کل زمین ممنوع

این تفکر سنتی به خصوص در فرهنگ ما از گذشته دور وجود داشته است که کل زمین با فرش پوشانده شود و هیچ گونه فضای خالی وجود نداشته باشد. این روش کاملا اشتباه است و شما فقط باید بخش مهم و خاصی از زمین منزل خود را فرش کنید تا در عین راحتی و زیبایی، به محیط خود رسمیت ببخشید.

نظر شما درباره بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی چیست؟ شما مرتکب کدام یک از این اشتباهات شده‌اید؟ آیا موارد دیگری را می‌توانید به فهرست ما اضافه کنید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمندتان از چیدمان محیط زندگی را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Feather

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.