خانه‌های کروی غیرعادی

خانه‌های کروی غیرعادی به طراحان خود اجازه می‌دهند فضای داخلی را به حداکثر برسانند

امروزه در جهان خانه‌های کوچک و بزرگ بسیاری در انواع مختلفی از طرح‌های غیرمعمول وجود دارد؛ اما، فرم گوی ساده به شکل فعلی یک مورد نادر است. یک شرکت معماری مستقر در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا، در حال گسترش دنیای خانه‌های کوچک در جهان است. نسخه محدودی از این سازه‌ها قرار است طی سال آینده به بازار جهانی عرضه شوند. این خانه‌های کروی غیرعادی به طراحان خود اجازه می‌دهند فضای داخلی را به حداکثر برسانند. با همراهی دینو در ادمه نگاهی به درون آن‌ها بیندازید و ببینید که چگونه طراحی شده‌اند.

خانه‌های کروی غیرعادی

گروه معماران Cloud Architects سازه Double Ring House را با 515 مترمربع زیربنا در دو طبقه طراحی کرده‌اند. این خانه‌های کروی غیرعادی، به صورت پیش‌ساخته هستند و قرار است به زودی در سراسر جهان برای فروش قابل دسترس باشند. شکل کروی آن‌ها به طول 26 فوت به طراحان اجازه می‌دهد استفاده از فضای داخلی را به حداکثر برسانند. Double Ring House بزرگ‌تر از چیزی است که به طور معمول به عنوان خانه‌ای کوچک شمرده می‌شود؛ اما با این حال، 515 فوت مربع آن شامل فضای زیرشیروانی در طبقه دوم نیز هست. خود کره این سازه 26 پا قطر دارد.

خانه‌های کروی غیرعادی - فرم پایدار کروی Double Ring House

بنیانگذاران Cloud Architects «اوستپ رودکوویچ» (Ostap Rudakevych) و «ماسایوکی سونو» (Masayuki Sono)، در ساخت طرح‌های خلاقانه و غیرمعمول تجربه زیادی دارند. نمونه کارهای آن‌ها شامل طرح‌هایی مفهومی برای وسایل نقلیه بین سیاره‌ای Hydrolander، خانه 02 ساخته شده روی یک تپه و خانه‌های مفهومی یخی مریخ با همکاری ناسا است. آن‌ها همچنین Double Ring House را طوری طراحی کرده‌اند که برای همه در دسترس خرید باشد و به راحتی در یک کانتینر حمل استاندارد قرار گیرد.

طراحی Double Ring House

نام خانه‌های Double Ring به معنای «دو حلقه»، از دو پنجره گردی که قسمت اعظم سطح بیرونی را پوشش می‌دهند، گرفته شده است. طراحان خانه‌های کروی غیرعادی، قبل از انتخاب فرم یک گوی چندین شکل مختلف را امتحان کردند و طراحی با این سوال شروع شد که چه فرمی اجازه بیشترین حد انعطاف‌پذیری را به معمار می‌دهد؟ محصول نهایی Double Ring House شد که می‌تواند ضمن حفظ اصالت کروی خود، به بهترین شکل در یک مکان خاص بچرخد.

فضای داخلی بزرگ‌تر Double Ring House
خانه‌های کروی غیرعادی - فرم منحنی دیوارها برای استفاده حداکثری ار فضای داخلی

در خلق پروژه خانه‌های کروی غیرعادی، طراحان برای مطالعه و مکان‌یابی سایت روش عادی خود را دنبال کرده‌اند. بررسی چگونگی قرار گرفتن خانه در معرض نور خورشید با توجه به محل سایت، آب و هوای منطقه، توپوگرافی و زویای دید به محیط اطراف مواردی هستند ک به خوبی تنظیم شده‌اند. این سازه می‌تواند در هر اقلیمی به خوبی قرار گیرد و قسمت بیرونی منحنی آن نیز برای هدایت برف و باران طراحی شده است. معماران این سازه قصد داشتند در طراحی خود بتوانند خانه را برای قرارگیری در هر سایتی مناسب سازند. چنین فرمی همچنین گرد بودن فضای داخلی را به حداکثر می‌رساند و معماری داخلی دیوارهای خمیده آن باعث بزرگ‌تر شدن محیط می‌شوند.

حمل و نقل خانه‌های کروی غیرعادی

این خانه‌های کروی غیرعادی برای سازگاری هر چه بیشتر با جمل و نقل آسان، همراه با کلیه قسمت‌هایی که عموما در موارد دیگر قابل ترانزیت نیستند – بخش‌هایی مانند برقکاری، لوله‌کشی و پرداخت نهایی – یک جا حمل می‌شوند. با فروش این محصول در اواخر سال جاری، مشتریان می‌توانند مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت برای خرید یکی از این خانه‌های کروی غیرعادی واریز کنند و اطلاعات استاندارد محل اقامت و سایت موردنظرشان را به شرکت ارائه دهند.

خانه‌های کروی غیرعادی - طراحی Double Ring House برای تمامی اقلیم‌ها
خانه‌های کروی غیرعادی - حجم کروی مناسب برای چرخش در هر سایتی
خانه‌های کروی غیرعادی - فرم کروی بدنه سازه برای هدایت برف باران
قرارگیری متناسب با اقلیم سایت

دیدگاه شما درباره این خانه‌های کروی غیرعادی چیست؟ آیا تمایلی برای زندگی در یکی از آن‌ها دارید؟ به نظر شما طراحی این پروژه می‌تواند بهتر باشد یا خیر؟ پیشنهادات خود را با ما و همراهان همیشگی‌مان به اشتراک بگذارید.

منبع: Business Insider

بیشتر بخوانید: 10 بالکن جسورانه ساختمان‌های مسکونی برای لذت بردن ساکنان از هوای تازه

بیشتر بخوانید: معماری مردمی: این کابین‌های A – شکل با کمک بچه‌ها ساخته شده‌اند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar یاسر گفت:

    بهتر از خونه های مستطیلیه
    اونوقت اینا متری چنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.