بیشترین مصرف پنیر

کشورهایی که بیشترین مصرف پنیر را در میان کشورهای جهان دارند

پنیر یک خوراکی پرطرفدار است که در سراسر جهان مصرف می‌شود. پنیر‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک با روش های مختلفی تهیه می‌شوند. در واقع در همین لحظه صدها نوع پنیر مختلف داریم که هر یک طعم و مزه خاصی و منحصربه‌فرد خود را دارند. پنیر برخی کشورها بسیار پرطرفدار بوده و مردم کشورهای خاصی، بیشترین مصرف پنیر را دارند. در ادامه به معرفی این کشورها و جزییات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

کشورهایی با بیشترین مصرف پنیر در جهان

کشوری که بیشترین مصرف پنیر را در جهان دارد، کشور دانمارک است. سرانه مصرف پنیر در این کشور ۲۸.۱ کیلوگرم است. دومین مصرف‌کننده بزرگ پنیر کشور ایسلند بوده و پس از آن کشور فنلاند در جایگاه سوم قرار گرفته است. سرانه مصرف پنیر در ایسلند و فنلاند به ترتیب ۲۷.۷ کیلوگرم و ۲۷و۳ کیلوگرم بوده است. فرانسه نیز با سرانه مصرف ۲۷.۲ کیلوگرم در جایگاه چهارم بیشترین مصرف‌کننده پنیر قرار دارد. فرانسویان گاوهای لبنی با نژاد‌های خوبی را در اختیار دارند و به تولید قابل توجهی پنیر می پردازند. به همین دلیل پنیر‌های کشور فرانسه بسیار معروف است. در نهایت در جایگاه پنجم، کشور قبرس با سرانه مصرف ۲۶.۷ کیلوگرم قرار گرفته است.

بیشترین مصرف پنیر

پنیر در آلمان، سوئیس و هلند نیز محصول مهمی است. میانگین سرانه مصرف پنیر در آلمان 24.7 کیلوگرم است در واقع یعنی هر  در حالی که سوئیس و هلند به ترتیب از سرانه مصرف پنیر 22.2 و 21.6 کیلوگرم برخوردار هستند. ایتالیا نهمین مصرف‌کننده‌ی بزرگ پنیر در جهان بوده و سرانه مصرف آن 21.5 کیلوگرم است. از سوی دیگر کشور اتریش نیز دارای 21.1 کیلوگرم سرانه مصرف پنیر است. کشور سوئد در این لیست در جایگاه ۱۱ قرار دارد و کشور استونی در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

لتونی و نروژ کمتر از ۲۰ کیلوگرم سرانه مصرف دارند و تحقیقات نشان داده که سرانه مصرف پنیر این دو کشور ۱۹.۸ کیلوگرم است. به همین ترتیب کشورهای دیگر در رده‌های پایین‌تر این لیست قرار دارند. در واقع در همه این کشورها، پنیر به طور مرتب با وعده‌های غذایی و بین وعده‌های غذایی میل می‌شود.

چرا کشورهای سردسیری، پنیر بیشتری مصرف می‌کنند؟

همانطور که متوجه شده‌اید بیشترین مصرف‌کنندگان پنیر در جهان در واقع کشورهایی از مناطق سردسیری هستند. علت آن است که پنیر را می‌توانید مناطق سردسیر مصرف کرد و در هوای سرد بدن به پروتئین بیشتری نیاز خواهد داشت که این میزان پروتئین از طریق پنیر برای بدن تامین خواهد شد. در ادامه لیست کاملی از کشورها با بالاترین مصرف پنیر را در اختیارتان قرار خواهیم داد و شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشترین مصرف پنیر

بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که بیشترین مصرف شکر را دارند؟
بیشتر بخوانید: مقایسه زندگی مردم ایران و کویت و ارزش دینار کویت در مقابل ریال ایران

امتیاز: 4.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar کوروش گفت:

    حالا اگر ما اول بودیم، میومدند وامصیبتا راه مینداختند و میگفتن برای همینه که IQ ملت رفته زیر 68!!! 😅😆😂🤣

  2. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    چقدر جالب مطلب خوبی بود ممنون از شما👌🏼👌🏼👌🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.