چند حس خوب

چند حس خوب برای لذت بردن از زندگی و تجربه لحظات ناب

این روزها با شرایط و مشکلات فراوانی که در زندگی همه ما وجود دارد، لذت بردن از زندگی گاهی اوقات سخت می‌شود و فراموش می‌کنیم که قدر لحظات خوب‌مان را بدانیم. در این مطلب قصد داریم چند حس خوب برای لذت بردن از زندگی و تجربه لحظات ناب را به شما یادآوری کنیم تا سالی متفاوت و شاد را تجربه کنید. در ادامه با دینو همراه باشید.

چند حس خوب

زمانی که صحبت از لحظات خوب و احساسات مثبت می‌شود، شاید در ابتدا نتوانیم به درستی معنی این موضوع را درک کنیم. اگر از شما بپرسند که چند حس خوب برای لذت بردن از زندگی را نام ببرید، حتما کمی مکث می‌کنید تا به تجربیات و خاطرات خوب خود رجوع کنید و به یاد بیاورید که احساس خوب به چه معنا است. آیا به یاد دارید که آخرین بار کی از ته دل احساس خوشبختی و لذت بردن از لحظات‌تان را تجربه کرده‌اید و یک زندگی شاد داشته‌اید؟ ما برای یادآوری همین موضوع، 10 مورد از مهم‌ترین احساسات لذت بخشی را که هر کسی می‌تواند در زندگی خود تجربه کند، آماده کرده‌ایم تا این لحظات را با شما در میان بگذاریم و بار دیگر اهمیت و ارزش ثانیه‌ها را درک کنیم. آن‌ها را در ادامه با ما بخوانید.

چند حس خوب برای لذت بردن از زندگی و تجربه لحظات ناب

1. بغل کردن کسانی که دوستشان دارید

شاید تا به حال به این موضوع زیاد فکر نکرده باشید که عزیزان شما چقدر می‌توانند در احساس خوب شما نقش داشته باشند. آغوش پدر، مادر، همسر، دوستان و تمام کسانی که برای شما عزیز و بااهمیت هستند، بهترین گزینه برای تجربه لحظات ناب زندگی است. از این به بعد هنگام بغل کردن کسانی که دوستشان دارید، به عمق وجود و علاقه خود بروید و از حس خوب لحظه لذت ببرید.

2. شنا کردن در بین امواج دریا

شنا کردن و تجربه حالتی بی‌وزنی در میان آب‌ها همیشه جذاب و متفاوت خواهد بود. با این وجود یک فرق عمده بین شنا کردن در استخر و در بین امواج دریا وجود دارد و آن احساس حرکت و یکی شدن با طبیعت زنده است. اگر تا به حال شانس این را داشته‌اید که دریا را از نزدیک ببینید و لمسش کنید، باید بدانید که یکی از لحظات ناب زندگی خود را در خاطرات‌تان ثبت کرده‌اید. بار دیگر که به دل دریا زدید، لمس و نوازش امواج را عمیق‌تر احساس کنید و به استقبال آن‌ها بروید.

3. پیدا کردن پول در لباس‌ها و کمدهای قدیمی

یکی دیگر از شادی‌های کوچک و لذت بخش برای داشتن یک حس خوب، پیدا کردن پول در جیب لباس‌ها، کشوها و یا کمدهای قدیمی است. این اکتشاف کوچک علاوه بر این که طبق باورهای قدیمی نشان از خوش یمنی و برکت در زندگی شما دارد، باعث می‌شود شما قدر و ارزش داشته‌هایتان را بیشتر از قبل بدانید و به آن‌ها عمیق‌تر توجه کنید.

4. گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌تان در جمع

بیشتر افراد از گوش دادن به موسیقی و شنیدن آواهای هماهنگ و زیبا لذت می‌برند و همچنین دوست دارند که با ریتم و متن آهنگ همراه شده و با خواننده همخوانی کنند. حالا تصور کنید که آهنگ مورد علاقه شما زمانی که در بین دوستان‌تان یا در جمعی هستید، پخش شود. بدون شک شما از تجربه آن بسیار بیشتر از همیشه لذت خواهید برد. همچنین اگر در جمعی باشید که بتوانید با خواننده همراهی کنید، به سادگی برای خود لحظات نابی را ساخته‌اید.

5. باعث لبخند کسی شدن

کمک کردن به دیگران همیشه به عنوان یک الگوی مثبت و ارزشمند شناخته شده و توصیه می‌شود تا حد امکان حتی اگر کوچک باشد، به دیگران کمک کنید و باعث لبخند آن‌ها شوید. زمانی که به کسی کمک می‌کنید و این کمک شما گره‌ای از زندگی آن فرد باز می‌کند، شما دلیل شادی و خوشحالی او شده‌اید و دیدن لبخند زدن این افراد یکی از بهترین و زیباترین حس‌های خوب دنیاست. همیشه سعی کنید دلیل خنده دیگران باشید.

6. گرفتن دوش آب گرم و خوردن غذای مورد علاقه‌تان بعد از یک روز خسته کننده

هیچ چیز لذت بخش‌تر از این نیست که بعد از گذراندن یک روز پرمشغله و خسته کننده به خانه برگردید و بعد از تجربه حس تازگی با گرفتن دوش آب گرم، غذای مورد علاقه‌تان را بخورید. شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید؛ اما، دفعه بعدی که چنین شرایطی را تجربه کردید، قدر تک تک لحظات ناب آن را بدانید.

7. استشمام بوی نم باران

بدون اغراق یکی از خوشایندترین رایحه‌های طبیعت، استشمام بوی نم باران است. اگر روح شما عاشق طبیعت باشد، با شنیدن صدای نوازش باران آرامش می‌گیرید و بوی خاک باران خورده اعماق وجودتان را تازه می‌کند. این روزها کمتر کسی از این موهبت الهی لذت واقعی می‌برد و بیشتر افراد به شگفتی آن بی توجه هستند. برای لذت بردن از زندگی، از خیس شدن نترسید و اجازه دهید قطرات لطیف باران روحتان را پاک کند.

8. پایان انتظار و گرفتن نتیجه

ساعت‌های انتظار بسیار سخت و ناخوشایند است و هیچ وقت عادی نمی‌شود. زمانی که منتظر کسی یا خبری هستید، بهترین اتفاق می‌تواند شنیدن خبری درباره آن باشد. مهم نیست نتیجه مثبت است یا منفی، پایان انتظار همیشه بهتر از عدم اطلاع درباره یک موضوع است. با این حال کمتر کسی به این مسئله توجه می‌کند که این لحظه چقدر می‌تواند ناب و لذت بخش باشد. بار دیگر که منتظر چیزی بودید، به خوشی گرفتن نتیجه فکر کنید تا کمی از اضطراب و احساس ناخوشایندتان کم شود.

9. رسیدن به نقاط مشترک با دوستان

داشتن دوست و تعامل با آن‌ها به جرات یکی از مهم‌ترین و لذت بخش‌ترین تجربیات زندگی هر فردی است. زمانی که با دوستان خود وقت می‌گذرانید و فعالیت‌های مشترکی را که خوشایند همه شما باشد انجام می‌دهید، در حال تجربه لحظات ناب زندگی‌تان هستید. بهترین و ایده آل‌ترین حالت یک دوستی خوب، رسیدن به نقاط مشترک در زمینه‌های مختلف است که باعث می‌شود دوستی شما محکم‌تر از قبل شود. از این به بعد سعی کنید در روابط خود به دنبال اشتراکات و علایق مشابه باشید تا ساعات خوش بیشتری را بگذرانید.

10. یک تلفن غیرمنتظره از طرف کسی که برایتان مهم است

وقتی که در میان دغدغه‌های روزمره زندگی‌تان در حال جنگیدن با افکار منفی و حل مشکلات‌تان هستید، چیزی که می‌تواند برای‌تان بسیار غافلگیر کننده و خوشایند باشد، یک تلفن غیرمنتظره از طرف کسی است که برای شما اهمیت دارد و دوستش دارید. شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید؛ اما، زمانی که با یکی از عزیزان‌تان پشت تلفن صحبت کردید، قدر این لحظات ناب را بیشتر بدانید.

شما تجربه کدام یک از این چند حس خوب برای لذت بردن از زندگی را دارید؟ موارد دیگری از احساسات خوب و لذت بخش زندگی را با ما در میان بگذارید و تجربیات ارزشمندتان را برای ما بنویسید.

منبع: Oktapism

بیشتر بخوانید: 10 روش ساده تمرین خودمراقبتی برای پرورش روحیه مثبت در زندگی

بیشتر بخوانید: 4 مرحله برای ادراک حقیقی اعتماد به نفس و تعیین چارچوبی واقعی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۳ دیدگاه

  1. Avatar mamad گفت:

    بسیار زیبا بود ممنونم از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.