لکه های سفید ناخن

لکه های سفید ناخن به چه معناست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

برای همه‌ی ما پیش آمده که لکه های سفیدی روی ناخن خود مشاهده کنیم. این لکه ها به صورت خطی یا نقطه‌های کوچک ایجاد می‌شوند و به طور بالقوه در برخی افراد نگرانی ایجاد می‌کنند. شاید فکر کنید که این لکه‌ها خطرناک هستند یا یک بیماری خاص است که باید پزشک مراجعه کنید. اما چنین نبوده و در رابطه با این لکه های سفید ناخن هیچ جای نگرانی نخواهد بود. در ادامه جزییات بیشتر را در رابطه با لکه های سفید ناخن در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شاید این موضوع را شنیده باشید که لکه های سفید ناخن به معنای کمبود کلسیم بدن است اما به گفته‌ی متخصصان پوست، در واقع لکه های سفید ناخن از تغییرات پروتئین موجود در کراتین تشکیل شده در ناخن است. این لکه ها غالباً از نوعی آسیب به انگشت یا اطراف ناخن ایجاد می‌شوند و ممکن است طول بکشد تا علائم آن ایجاد و برطرف شود. در واقع ممکن است هفته‌ها قبل به انگشت یا ناخن خود آسیبی رسانده باشید و لکه‌ های سفید تازه بر روی سطح ناخن ایجاد شوند. این لکه ها همچنین می‌توانند به دلیل مانیکور ناخن نیز اتفاق بیفتند اما نگران کننده نخواهد بود.

لکه های سفید ناخن

از سوی دیگر افرادی که عادت به جویدن ناخن خود دارند با مشکل نازک شدن ناخن مواجه هستند و ناخن‌هایشان حساسیت بالاتری دارد در نتیجه این افراد، بیشتر این لکه‌ها را مشاهده خواهند کرد. به طور کلی از آنجایی که پیروی از یک رژیم غذایی خوب به سالم نگه داشتن ناخن‌ها و محافظت از ناخن کمک می‌کند، به همین دلیل یک تغذیه سالم می‌تواند لکه‌های سفید روی ناخن را از بین ببرد و از همین رو این مسئله رایج شده که لکه‌های سفید روی ناخن از کمبود کلسیم ایجاد می‌شوند. در واقع افزایش مصرف کلسیم به خودی خود نمی‌تواند لکه‌های سفید روی ناخن را از بین ببرد بلکه شما به یک رژیم غذایی سالم برای رفع این لکه‌ها نیاز خواهید داشت.

در نهایت باید بگوییم که برای خلاص شدن از شر این لکه باید صبور باشید و برای رفع کامل آن باید صبر کنید تا ناخن‌ کاملا رشد کند. در نهایت نیز این لکه‌ها طی ۶ تا ۹ ماه کاملا از بین خواهند رفت و با رشد ناخن می‌توانید آن‌ها را کوتاه و حذف کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه عادت ناخن جویدن را ترک کنیم؟ (۴ راهکار جذاب)
بیشتر بخوانید: 5 روش رشد سریع‌تر ناخن به گفته متخصصان پوست را بشناسید

امتیاز: 3.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.