10 روش طبیعی برای ترمیم ناخن‌ های شکننده و ضعیف

ناخن‌های محکم و براق چه کوتاه باشند چه بلند، برخلاف ناخن‌ های شکننده همیشه خوب به نظر می‌رسند و به طور کلی نشان‌دهنده سلامت شما هستند. البته برخی از ما در جنس ناخن‌هایمان خوش شانس‌تر از دیگران هستیم، اما شما می‌توانید با روش‌های طبیعی ناخن‌های خود را بهتر کنید و طبیعت چیزهای زیادی برای قوی‌تر شدن آن‌ها دارد. ما در دینو مجموعه‌ای از مواد طبیعی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به شما در داشتن ناخن‌های قوی و سالم کمک کند.

با این مواد ناخن‌ های شکننده را ترمیم کنید:

1. ویتامین E

سلامت ناخن‌ها

روغن ویتامین E برای ترمیم و ناخن‌ های شکننده، آسیب دیده و بهبود کوتیکول‌ها شناخته شده‌است و گردش خون و رشد ناخن را بهبود می‌بخشد.

روغن ویتامین E را مستقیماً روی ناخن‌ها و کنار ناخن‌های خود بمالید.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک آنتی اکسیدان خوب است، بنابراین از ناخن‌ها در برابر اثرات منفی رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. روغن نارگیل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی بسیار خوبی است.

روغن نارگیل گرم را روی ناخن‌ها و پوست اطراف آن بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود.

3. سرکه سیب

سرکه سیب برای صاف کردن ناخن‌ها و نرم کردن کوتیکول‌ها بسیار مفید است و همچنین به رشد سریعتر ناخن‌ها کمک می‌کند.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و ناخنهایتان را خیس کنید. می‌توانید این کار را تا زمانی که از نتایج راضی شوید، هر روز تکرار کنید.

4. روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ماده ضد عفونی کننده و ضد قارچ بسیار قوی است. از روغن درخت چای خالص استفاده نکنید، همیشه آن را با روغن دیگر رقیق کنید.

۲ قطره روغن درخت چای را با ۱/۲ قاشق چایخوری روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید، آن را به ناخن‌ها و پوست اطراف آن بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید.

5. آبلیمو

ناخن‌های قوی

لیمو سرشار از ویتامین C است که تولید کلاژن را تسریع کرده و ناخن های شکننده را قوی‌تر می‌کند. آب لیمو همچنین حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که ناخن‌ها را روشن می‌کند و هر گونه ترک ریز در ناخن را التیام می‌بخشد.

نصف یک لیمو را فشار دهید، با 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید و 5 تا 10 دقیقه ناخن‌تان را خیس کنید.

6. روغن زیتون

روغن زیتون برای مرطوب کردن و تغذیه ناخن‌ها فوق العاده مفید است. سرشار از ویتامین E است که هر گونه آسیب به ناخن‌ها را ترمیم کرده و رشد آنها را تحریک می‌کند. همچنین می‌توانید از روغن زیتون به عنوان روغن حامل استفاده کنید.

روغن زیتون گرم را به ناخن‌ها بمالید و 5-10 دقیقه ماساژ دهید.

7. زرده تخم مرغ و عسل

ناخن‌های شکننده

زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین A و اسیدهای چرب است که برای تقویت ناخن‌های ضعیف، نازک، شکننده و صاف کردن و مرطوب کردن کوتیکول‌ها بسیار موثر است. برای اینکه ناخن‌هایتان با کیفیت بلند شود، مقداری عسل که خاصیت ضد قارچی دارد به آن اضافه کنید.

یک زرده را با 1/2 قاشق چایخوری عسل گرم مخلوط کنید، مخلوط را به ناخن‌ها و پوست اطراف آن بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس بشویید.

8. روغن بذر کتان

روغن بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که باعث می‌شود این روغن واقعا برای تقویت و رشد ناخن موثر باشد.

روغن بذر کتان را روی ناخن‌ها بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید.

9. روغن بادام

ناخن‌های ضعیف

روغن بادام سرشار از ویتامین‌های A ، B وٍ E است. ناخن‌ها را ترمیم، مرطوب و تغذیه می‌کند و کوتیکول‌ها را نرم می‌کند.

روغن بادام گرم را به ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها بمالید و 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. همچنین می‌توانید از روغن بادام به عنوان روغن حامل استفاده کنید.

10. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا حاوی چند نوع اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث می‌شود این روغن برای قوی‌تر و ضخیم‌تر کردن ناخن‌ها فوق العاده موثر باشد.

روغن جوجوبا گرم را روی ناخن‌ها و پوست اطراف آنها بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. می‌توانید از روغن بادام به عنوان روغن حامل نیز استفاده کنید.

آیا دستور العمل‌های طبیعی دیگری برای حفظ سلامت ناخن‌های خود دارید؟ آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.