با خرید این 10 کالای دست دوم به جیب خود و محیط زیست کمک می‌کنید

خرید کالای دست دوم بسیار سودمند باشد. آنها گاهی به اندازه‌ی محصولات نو خوب هستند و همچنین شما با خرید کالای دست‌ دوم می‌توانید از خرج کردن پول زیاد جلوگیری کنید. خرید کالاهای دست دوم برای محیط زیست نیز مفید است. با هر کالای دست‌ دومی که خریداری می‌کنیم، به بازسازی و رشد طبیعت کمک می‌کنید.

در این مطلب، قصد داریم شما را با 10 کالای دست دوم که می‌توانید با خرید آنها هم در خرج کردن پول خود صرفه‌جویی کنید و هم به محیط زیست کمک کنید، آشنا کنیم.

10 کالای دست دوم که خرید آن برای شما سودمند است

1.کتاب

کتاب دست دوم

کتابها قرنهاست که قسمتی مهم و ارزشمند از زندگی انسان‌ها است. کتاب‌ها پس بارها و سالها استفاده سالم می‌مانند و همانطور که می‌دانید تغییری در کیفیت محتوای آنها ایجاد نمی‌شود. همچنین، اگر خواندن کتابی برایتان بسیار هیجان‌انگیز و جالب بوده است، فروش یا واگذاری آن به شخص یا یک کتابخانه‌ی دست‌ دوم راهی برای به اشتراک گذاشتن آن تجربه با افراد دیگر است.

2. ابزارهای تکنولوژی

خرید کالای دست دوم

فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و انسان به سختی می‌تواند با این تغییرات همگام شود، به خصوص از لحاظ اقتصادی. به همین دلیل خرید ابزارهای دست‌ دوم راهی هوشمندانه برای همگام شدن با تکنولوژی و دستیابی به برخی ابزارهای تکنولوژی است. برخی از شرکت‌ها حتی شروع به ارائه محصولات بازسازی شده‌ای کرده‌اند که به خوبی محصولات نو کار می‌کنند.

3. دوچرخه

دوچرخه دست دوم

دوچرخه‌های جدید معمولاً قیمت بالایی دارند. به خصوص اگر دوچرخه‌های حرفه‌ای باشند. اما با کمی اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی، یک دوچرخه دست‌ دوم به دوچرخه‌ای با امکانات دوچرخه‌ی نو تبدیل می‌شود. مخصوصا اگر دوچرخه برای بچه‌ها باشد؛ زیرا آنها در عرض چند ماه رشد می‌کنند و نیاز به دوچرخه‌ای با سایز متفاوت دارند.

4. لباس

لباس دست دوم

گاهی اوقات خرید یک لباس نو برای یک رویداد خاص، بهترین انتخاب نیست. عروسی، نامزدی یا دیگر مراسمی که یک بار در زندگی برگزار می‌شوند، واقعاً خاص هستند و لباس‌های دست‌ دوم می‌توانند برای این نوع مراسم بسیار مناسب باشند. زیر از این راه هم بهای کمتری می‌پردازید و هم شانس خرید لباسی مجلل‌تر با بهایی مناسب دارید. همچنین ممکن است پس از استفاده از آنها، بتوانید راهی برای فروش آنها و بازیابی پول خود در عین حفظ خاطرات آن رویداد ویژه پیدا کنید.

5. تجهیزات ورزشی

تجهیزات ورزشی دست دوم

سالم بودن و تناسب اندام همیشه مهم است، اما گاهی اوقات تجهیزاتی که برای رسیدن به این اهداف به آنها نیاز دارید بسیار گران هستند. یک تردمیل یا دمبل جدید خوب است، اما یک تردمیل دست‌ دوم هم به همان خوبی کار را انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید یک فضای مناسب ورزش در خانه خود بسازید، می‌توانید با وسایل دست‌دوم شروع کنید.

6. اتومبیل

اتومبیل دست دوم

معمولاً خودروهای نو به محض فروخته شدن، ارزش خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل است که خرید خودروهای دست‌ دوم این شانس را به شما می دهد که بدون نیاز به صرف هزینه زیاد برای خرید خودروی نو، به هدف خود یعنی داشتن یک خودرو دست پیدا کنید. البته به خاطر داشته باشید که این خودروها قبل از خرید باید توسط مکانیک بررسی شوند.

7. جواهرات

جواهرات دست دوم

جواهرات می‌توانند پس از سالها مورد استفاده قرار گرفتن منحصربه‌فرد بودن و ارزش خود را حفظ کنند. گاهی اوقات مردم جواهرات گران قیمت را با قیمتی بسیار کمتر به حراج می‌گذارند زیرا احساس می‌کنند کهنه و ازمدافتاده هستند. اما همه‌ی این جواهرات در نوع خود بی‌نظیر هستند و شما می‌توانید با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های نو صاحب آنها شوید.

8. آلات موسیقی

خرید آلات موسیقی به عنوان یک کالای دست دوم

آلات موسیقی به سرعت اشیاء دیگر مانند ابزارهای تکنولوژی تغییر نمی‌کنند. بنابراین خرید آلات موسیقی دست‌ دوم این فرصت را به شما می‌دهد که یک ساز درجه یک که گاهی هیچ فرقی با نو ندارد، خریداری کنید. به خصوص اگر در حال شروع حرفه‌ی موسیقی هستید، خرید آلات استفاده شده می‌تواند به شما فرصتی دهد تا به روند یادگیری عادت کنید و زمانی که احساس راحتی کردید، می توانید ابزار نو یا دست دوم دیگری خریداری کنید. 

9. اسباب‌بازی

خرید اسباب‌بازی به عنوان یک کالای دست دوم

سلیقه‌ی بچه ها خیلی سریع تغییر می‌کند. گاهی اوقات آنها یک سال تمام یک اسباب‌بازی را دوست دارند، سپس ناگهان از نظر ذهنی بزرگتر می‌شوند و به یک اسباب‌بازی دیگر علاقه‌مند می‌شوند. به همین دلیل است که اگر یک اسباب‌بازی دست‌ دوم بخرید، می‌توانید به بچه‌هایتان این فرصت را بدهید که از آن برای زمانی که احساس می‌کنند برایشان مناسب است، لذت ببرند و سپس به سراغ اسباب‌بازی مناسب‌تری بروند. همچنین، وقتی دیگر اسباب‌بازی‌ها را نمی‌خواهند، می‌توانید آنها را به بچه دیگری بدهید که علاقه‌مند بازی با آن اسباب‌بازی‌ها است.

10. مبلمان

خرید مبلمان به عنوان یک کالای دست دوم

بازارهای کوچک و فروشگاه‌های قدیمی مملو از مبلمانی هستند که برای چندین دهه باقی مانده‌اند و هنوز هم سالم هستند. این موضوع نشان می‌دهد که آنها چقدر مقاوم هستند. خرید کالای دست دوم از آن مکان‌ها به شما اطمینان می‌دهد که به همه‌ی چیزهایی که برای خانه نیاز دارید بدون تمام کردن پس انداز خود می‌رسید.

چه کالاهای دیگری را می‌شناسید که دست‌ دوم خریدن آنها را پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.