جوراب پوشیدن در رختخواب مشکلاتی را برای بدنتان به همراه می‌آورد

وقتی صحبت از پوشیدن جوراب در رختخواب به میان می‌آید، همه چیز به ترجیحات شخصی ما بستگی دارد. برخی از افراد اگر جوراب‌های گرم خود را نپوشند، نمی‌توانند بخوابند. برخی دیگر نمی‌توانند به عرق کردن در شب فکر کنند، پس با پای برهنه به رختخواب می‌روند. اما همانطور که مشخص است، خوابیدن با جوراب‌هایتان می‌تواند عواقب نه چندان خوشایندی داشته باشد. پس اگر عادت دارید تمام شب جوراب‌هایتان را بپوشید، ممکن است پس از خواندن این مطلب بخواهید در این عادت تجدید نظر کنید.

درصد قابل‌توجهی از افراد شب‌ها با جوراب می‌خوابند. بنابراین، در این مطلب قصد داریم به بررسی اتفاقی که پس از جوراب پوشیدن در رختخواب برای بدن ما می‌افتد، بپردازیم.

عوارض جوراب پوشیدن در رختخواب:

1.ممکن است بر جریان خون شما تأثیر بگذارد

عوارض جوراب پوشیدن در رختخواب

بدون شک با پوشیدن جوراب در رختخواب احساس گرمی و راحتی می‌کنید. همچنین، ممکن است به طور موقت گردش خون شما افزایش یابد. اما اگر برای مدت طولانی جوراب بپوشید، در واقع برعکس عمل می‌کند و جریان خون شما را کاهش می‌دهد. اگر عادت دارید تمام شب جوراب بپوشید، در درازمدت ممکن است کند شدن جریان خون را تجربه کنید‌.

2. ممکن است برای ابتلا به عفونت‌های پوستی مستعدتر شوید

عفونت‌های پوستی به علت جوراب پوشیدن در رختخواب

جوراب‌های مورد علاقه‌ شما با طرح‌های خنده‌دار و متنوع می‌توانند در هر زمانی از شبانه‌روز شما را بخندانند و خلق و خویتان را عوض کنند. اما شما باید به جنس جوراب‌هایتان توجه کنید. مواد مصنوعی مانند پلی استر، ابریشم مصنوعی یا نایلون با پوست ما سازگار نیستند. این مواد به پاهای شما اجازه تنفس نمی‌دهند.

از آنجاییکه تعریق در شب بسیار رایج است، اگر زیر یک پتوی سنگین نیز بخوابید، با فراهم‌سازی محیطی مرطوب و گرم، بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌کنید. این باکتری‌ها می‌توانند روی پاهای شما تأثیر بگذارند. اگر از برخی مواد شیمیایی خشن، مانند رنگ و رزین، برای تولید جوراب‌های شما استفاده شده باشد، به احتمال زیاد ممکن است دچار سوزش و بثورات پوستی شوید که به عنوان درماتیت لباس نیز شناخته می‌شود.

3.ممکن است آثار دردناکی روی پوست شما باقی بگذارند

اگر تا به حال متوجه آثار خارش مایل به قرمز جوراب‌هایتان روی پوست شده‌اید، احتمالاً نوارهای الاستیکی که جوراب‌هایتان را در جای خود نگه می‌دارند، خیلی سفت هستند. وقتی جوراب‌هایتان را تمام شب می‌پوشید، ممکن است با پوست آسیب‌دیده و تحریک‌شده از خواب بیدار شوید. معمولا مدتی طول می‌کشد تا این علائم از بین بروند. علاوه بر این، درست مانند هر لباس تنگ، جوراب با نوارهای کشسان تنگ ممکن است جریان خون را محدود کرده و باعث تورم شود.

4.ممکن است دمای بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد

وقتی در شب استراحت می‌کنید، بدن شما به کار خود ادامه می‌دهد و در واقع هنگام خواب فعالیت‌های زیادی در جریان است. دمای بدن شما چندین بار در طول شب تغییر می‌کند. زمانی که دمای بدنمان پایین‌تر است، راحت‌تر به خواب می‌رویم و بهتر نیز می‌خوابیم. اگر جوراب‌هایی بپوشید که از پارچه‌های مصنوعی ساخته شده‌اند، احتمالا دمای بدن شما افزایش یافته و در خواب شما اختلال ایجاد می‌شود.

آیا شما در رختخواب جوراب می‌پوشید؟ با جوراب بهتر می‌خوابید یا بدون آن؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    سلام خسته نباشید لطفا مقاله
    چرا برای داشتن خواب خوب باید جوراب بپوشیم و این موضوع چه تاثیری بر بدن دارد؟
    سرکار مهتا مجدی رو مطالعه و برای این تناقض توضیح بدین.

    • Avatar مهرانه راجعی گفت:

      سلام دوست عزیز. ما در این مطلب، عوارض احتمالی که به عوامل مختلفی مثل جنس جوراب بستگی دارد، بررسی کردیم و به همین دلیل هم تیترها با عبارت «ممکن است» شروع شدند ‌. در مقاله‌ای که اشاره کردید هم به این موضوع که جوراب پوشیدن مطلقا مشکلی ندارد، اشاره نشده اما در اون مقاله موضوع تاثیرات مثبت جوراب پوشیدن است و نه منفی. ممنون از توجه و نظر شما🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.