10 نکته کمک های اولیه سریع که می تواند شما را نجات دهد

دانستن نکاتی در مورد کمک های اولیه می تواند به معنای واقعی کلمه به شما کمک کند تا جان خود را نجات دهید. ما در دینو همیشه از شما می‌خواهیم که در مورد نحوه مراقبت از خود به‌روز باشید، بنابراین نکاتی را برای کمک های اولیه آماده کرده‌ایم که روزی می‌تواند جان شما را نجات دهد!

نکاتی برای کمک های اولیه:

1. زخم

کمک های اولیه

هر زمان که با زخمی سر و کار دارید، همیشه باید سعی کنید آن را از سطح قلب خود بالاتر نگه دارید. این کار تورم را آرام می کند و به روان شدن مایع از محل زخم کمک می‌کند. اگر زخم شما روی باسن است، دراز بکشید و باسن خود را با بالش بلند کنید. اگر نمی‌توانید زخم را بالا ببرید، سعی کنید آن را در سطح قلب یا تا حد امکان نزدیک به آن نگه دارید.

2. سوختگی

سوختگی‌هایی که به عنوان سوختگی‌های سطحی شناخته می‌شوند، فقط بر روی لایه بالایی پوست شما تاثیر می‌گذارند. اگرچه ممکن است دردناک باشند، اما جدی نیستند. برای درمان آنها، زخم را با آب ولرم بشویید. در حالی که آب یخ ممکن است بهتر به نظر برسد، اما می‌تواند آسیب بیشتری به بافت وارد کند. پس از تمیز کردن محل سوختگی، از کمپرس یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید. خمیری که با مخلوط کردن آب و جوش شیرین درست می‌شود نیز می‌تواند به خارج شدن گرما از سوختگی کمک کند.

3. حملات قلبی

وقتی صحبت از حملات قلبی می‌شود، سریع عمل کردن به محدود کردن آسیب کمک می‌کند. جویدن آسپرین می‌تواند کمک کننده باشد، زیرا پلاکت‌های خونی را که باعث لخته شدن خون می‌شوند و شریان‌های شما را مسدود می‌کند، مهار می‌کند. در مصرف آسپرین، مصرف دوزهای کوچک و جویدن قرص به جای بلعیدن یا مصرف آن همراه آب مهم است، زیرا این کار به عملکرد سریعتر آن کمک می‌کند.

4. نیش زنبور

یادگیری کمک های اولیه

اگر توسط زنبور نیش خوردید باید نیش را در بیاورید.. در حالی که معمولاً اعتقاد بر این است که بیرون کشیدن نیش از پوست سم را به حداقل می‌رساند، مهم ترین نکته آن زمان بندی است. باید سعی کنید در اسرع وقت نیش را دربیاورید، زیرا هنگامی که یک زنبور نیش می‌زند، بویی آزاد می‌کند که زنبورهای دیگر را به منطقه جذب می‌کند، که احتمالاً شما را با حالت دفاعی نیش می‌زنند. هنگامی که نیش برداشته شد و محل را ترک کردید، زخم را بشویید و از کمپرس سرد استفاده کنید. اگر آلرژی دارید در اسرع وقت با اورژانس تماس بگیرید.

5. شکستگی

اصول کمک های اولیه

وقتی صحبت از شکستگی به میان می‌آید با استفاده از آتل و بالشتک، اندام را ثابت و بی حرکت نگه دارید. نکته مهم این است که آن را در همان موقعیت نگه دارید و سعی نکنید که آن را صاف کنید. در حالی که شکستگی می‌تواند یک دررفتگی ساده یا رگ به رگ شدن باشد، همیشه باید به دنبال درمان پزشکی باشید تا مطمئن شوید که آسیب جدی‌تر نیست یا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

6. صدمات چشمی

وقتی صدمه می‌بینید، معمولا اولین کاری که باید انجام دهید تمیز کردن زخم است. با این حال، هنگامی که به چشم خود آسیب می‌زنید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که چشم خود را بپوشانید و سپس به دنبال کمک باشید. با تلاش برای تمیز کردن چشم خود، ممکن است آسیب بیشتری به چشم بزنید. استثنای اصلی این قانون زمانی است که مواد شیمیایی وارد چشم شما شود، در این صورت باید فوراً آن را با آب بشویید.

7. خرده چوب یا شیشه

اگر تراشه‌ای به طور کامل در پوست شما فرو رفته باشد، ابتدا باید محل را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید و سپس با یک سوزن استریل شده با آب جوش، خرده تراشه را جابه‌جا کنید. پس از جابجایی، می‌توانید آن را با موچین بیرون بکشید. سپس محل را با آب و صابون بشویید.

8. نیش مار

نیش مار

در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها، وقتی کسی توسط یک مار سمی گزیده می‌شود، اولین واکنش او مکیدن سم است. در واقع، سم قبلاً وارد جریان خون قربانی شده است، بنابراین کمکی نخواهد کرد. وقتی توسط مار نیش می خورید، مهمترین چیز این است که آرامش داشته باشید. برای کاهش سرعت انتشار سم باید ضربان قلب خود را پایین نگه دارید. مصرف مسکن‌ها در واقع می‌تواند خون را رقیق کند و زهر سریعتر عمل کند. بلافاصله با خدمات پزشکی تماس بگیرید تا آنتی زهر مناسب را دریافت کنید. اگر برای کمک گرفتن نیاز به حرکت دارید، راه بروید ولی ندویید تا آرام بمانید. اگر می‌توانید، روغن نارگیل را روی زخم خود بمالید، زیرا می‌تواند به مبارزه با باکتری‌ها و انگل‌ها کمک کند و ناحیه را بانداژ کنید.

9. جای زخم یا اسکار

وقتی صدمه می‌بینید، ممکن است نگران ایجاد اسکار باشید، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از اسکار انجام دهید. جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده‌ای است که به جلوگیری از تشکیل اسکار کمک می‌کند، می تواند دلمه را از بین ببرد و حتی می‌تواند از عفونت جلوگیری کند. هنگام درمان جای زخم با جوش شیرین، مهم است که اجازه دهید زخم در معرض هوای آزاد قرار گیرد. علاوه بر این، جوش شیرین را می‌توان با آب مخلوط کرد تا یک ماده ضد عفونی کننده درست کنید.

10. انسداد تنفس

انسداد تنفس

برای باز کردن راه هوایی، سر را کج کرده و چانه را بالا بیاورید و دست خود را نزدیک بالای سر یا پیشانی قرار دهید. از طرف دیگر، می‌توانید با قرار دادن انگشتان خود در زیر فک و فشار دادن فک پایین، بدون حرکت دادن گردن برای باز کردن دهان، کاری را انجام دهید که «مانور کشیدن چانه به بالا» نامیده می‌شود. این کار زبان را از مجرای تنفسی جدا می‌کند و به کاهش انسداد هوا کمک می‌کند. پس از این کار سر را به یک سمت کج کنید تا مجاری تنفسی باز شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.