14 حقیقت از KFC، بهترین سوخاری دنیا که نمی‌‌دانید

KFC یکی از نمادین‌ترین و معروف‌ترین برندهای فست فود شناخته شده برای بشر در جهان است. اما آیا داستان پشت اولین KFC را می‌دانید؟ یا سرهنگ سندرز چگونه امپراتوری مرغ سوخاری خود را آغاز کرد؟ در ادامه مطالب با حقیقت هایی جالب از برند معروف KFC آشنا شوید.

14 حقیقت جالب درباره سوخاری KFC:

سوخاری

1. KFC توسط فردی به نام کُلُنِل هارلَند دیوید سَندِرز با نام مستعار سرهنگ سندرز تاسیس شد. او در سال 1930 زمانی که صاحب یک پمپ بنزین در خارج از کوربین شمالی، ایالت کنتاکی بود، سرو کردن مرغ سرخ شده را آغاز کرد. پس از تحت تأثیر قرار دادن مردم محلی، در سال 1936 به او عنوان سرهنگ افتخاری از فرمانداری کنتاکی داده شد.

او به محض اینکه متوجه شد پول در مرغش است و نه بنزینش، پمپ بنزین را کنار گذاشت و آن را به یک رستوران و متل 142 صندلی کنار جاده‌ای به نام Sanders’ Court & Cafe تبدیل کرد.

2. اولین رستوران مرغ سرخ شده کنتاکی در سال 1952 در سالت لیک سیتی پس از ملاقات سندرز با صاحب رستوران پیترهارمن در یک سمینار غذا، افتتاح شد.

3. در سال 1991، نام KFC به طور رسمی پذیرفته شد، اگرچه قبلاً هم به این نام شناخته می‌شد، برخلاف مرغ سرخ شده کنتاکی (Kentucky Fried Chicken). کایل کریگ، رئیس KFC ایالات متحده اعتراف کرد که این تغییر تلاشی برای فاصله گرفتن از مفاهیم ناسالم “سرخ شده” بود.

4. دستور پخت کی اف سی فوق سری است. سرهنگ سندرز در طول زندگی خود همیشه ترکیبی از 11 گیاه و ادویه برای مرغ سوخاری خود استفاده می‌کرد و قبل از اینکه آن را روی کاغذی بنویسد در کیف پولش نگه می‌داشت. در حال حاضر دستور غذا در دفتر مرکزی KFC در گاوصندوقی تحت نظارت نگه‌داری می‌شود. فقط چند نفر از اعضای منتخب شرکت این ترکیب را می‌دانند.

5. حقیقت جالب دیگردر مورد KFC این است که سوخاری کی اف سی به طور سنتی در روز کریسمس در ژاپن خورده می‌شود. میلیون‌ها خانواده ژاپنی از نوامبر تا روز کریسمس هر سال از پک‌های مرغ سرخ شده لذت می‌برند. این سنت آنقدر محبوب است که سفارش‌ها از هفته‌ها قبل آماده می‌شود و در روز کریسمس صف‌های عظیمی تشکیل می‌شود. اما چرا؟ خوب، همه حاصل تلاش یک کمپین بازاریابی بسیار موفق از سال 1974 به نام “Kurisumasu ni wa kentakkii” است که تقریباً به “کنتاکی برای کریسمس” ترجمه می‌شود.

6. پیتزای KFC هم وجود خارجی دارد و بسیار خوشمزه است. در سال 2019، KFC  و پیتزا هات با هم متحد شدند تا بهترین پیتزای موجود جهان را بسازند. دو غول فست فود، پیتزای مرغ پاپ کورن را اختراع کردند که تمام رویاها را به واقعیت تبدیل می‌کرد. این پیتزا از سس مخصوص KFC و پنیر موزارلا که روی آن مرغ پاپ کورن و ذرت شیرین پاشیده شده است، تشکیل شده است.

پیتزا کی اف سی

7. یک زوج در یکی از شعبه‌های KFC در آفریقای جنوبی نامزد کردند و این فست فود زنجیره‌ای هزینه عروسی آنها را پرداخت کرد. پس از پخش ویدیویی از خواستگاری هکتور مکانسی از Nonhlanhla Soldaat، تعداد زیادی از مردم و شرکت‌ها گفتند که می‌خواهند در این عروسی کمکی کنند. KFC آفریقای جنوبی یک برنامه عروسی برای آن‌ها چید، خطوط هوایی Kulula و Mango به این زوج پیشنهاد کردند که با هواپیما خود آن‌ها را به ماه عسل ببرد و اوبر، لکسوس و آئودی همگی خدمات خود به صورت رایگان در اختیار این زوج قرار دادند.

8. حدود 23000 شعبه KFC در سراسر جهان وجود دارد

9. سرهنگ سندرز بازی ویدیویی خودش را دارد. این بازی Colonel Quest نام دارد.

10. همچنین یک کتاب کمیک از وقایع زندگی سازنده KFC ساخته شده است.

11. طبق گزارش فوربس، کی اف سی 8.5 میلیارد دلار ارزش دارد و در فهرست با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2019 در رده 86 قرار دارد.

12. اولین غذای سطلی KFC تا سال 1957 فروخته نشد، علیرغم اینکه سرهنگ، امپراتوری مرغ خود را در سال 1939 شروع کرده بود.

13. سرهنگ ساندرز شرکت مرغ سرخ‌شده کنتاکی خود را در سال 1964 به مبلغ 2 میلیون دلار به سرمایه‌گذاران فروخت. او آن را با این شرط فروخت که همچنان در هیئت مدیره به عنوان کنترل‌کننده کیفی به کارش ادامه دهد، دستمزد مادام‌العمر داشته باشد و در تبلیغات این شرکت فعالیت کند.

14. سرهنگ ساندرز در سال 1980 و در سن 90 سالگی به دلیل ابتلا به سطان و ذات الریه در گذشت.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.