14 واقعیت درباره ساب ‌وی بزرگ ترین ساندویچ فروشی زنجیره‌ ای جهان

ساندویچ فروشی زنجیره‌ای ساب وی (Subway) با بیش از 44000 شعبه در 110 کشور، بزرگترین فرنچایز فست فود در جهان است. از زمان تولدش در سال 1965 به عنوان یک فروشگاه کوچک شروع به کار کرد و در حال حاضر به یک غول شرکتی و برند معتبر تبدیل شده است.

واقعیت‌های جالب درباره فست فود ساب وی:

ساندویچ خوشمزه

38 میلیون گزینه برای انتخاب وجود دارد

شما در این فست فودی می‌توانید ترکیبات خودتان را انتخاب کنید و نزدیک به 38 میلیون ترکیب در منو این ساندویچ‌فروشی وجود دارد.

ساب وی هر روز از 16 هکتار کاهو استفاده می‌کند

در یک توییت در سال 2013، این فست فود زنجیره‌ای نوشت: “ساب وی روزانه 16 هکتار کاهو مصرف می‌کند. این مقدار چند زمین فوتبال است؟”

“BMT” از یک مترو واقعی نامگذاری شد

ساندویچ کلاسیک “BMT” ساب وی که مخفف “بزرگترین، گوشتی‌ترین، خوشمزه‌ترین” است، از روی سیستم حمل و نقل بروکلین-منهتن نامگذاری شد.

Subway توسط یک پسر 17 ساله راه اندازی شد

در سال 1965، فرد دلوکا 17 ساله Subway را با وام 1000 دلاری از یکی از دوستان خانوادگی‌اش، پیتر باک، تاسیس کرد.

ساب وی میزبان یک نمایش مد بوده است

 Subway اولین فعالیت خود در صنعت مد را در سال 2013 انجام داد، زمانی که “Project Subway” را راه اندازی کرد، یک نمایش مد و یک رقابت در شهر نیویورک که طراحان جدید و آینده را به چالش می‌کشید. در سال 2014، به طراحان گفته شد تا لباس‌هایی با الهام از سبزیجات موجود در رستوران‌های ساب وی طراحی کنند.

ساب وی معانی متعددی دارد

Subway  که به چینی ماندارین ترجمه شده است به معنای طعمی بهتر از دیگران است.

ساب وی شعبه‌های بیشتری نسبت به مک دونالد دارد

ساب وی بزرگترین فست فود زنجیره‌ای جهان است. با نزدیک به 44000 رستوران در 110 کشور، شعبه‌های بیشتری نسبت به مک دونالد دارد.

این ساندویچ‌فروشی بیش از 410000 کارمند دارد.

رژیم ساندویچ‌های ساب وی واقعا کار می‌کند

جارد فوگل، سخنگوی سابق این رستوران با خوردن ساندویچ‌های ساب وی هر روز 245 پوند وزن کم می‌کند. فوگل برای ناهار یک ساندویچ بوقلمون شش اینچی و برای شام یک ساندویچ گیاهی می‌‌خورد. راز او؟ او هرگز به ساندو‌چ‌هایش پنیر یا مایونز نمی‌زد.

از Subway به دلیل فروش ساندویچ‌های 11 اینچی شکایت کردند

در سال 2013، مت کوربی نوجوان استرالیایی، پس از اندازه‌گیری ساندویچی که ساب وی ادعا می‌کرد 12 اینچ است، در فیس بوک ناامیدی خود را از اندازه این ساندویچ‌ها بیان کرد. بعد از این پست، شکایت دسته جمعی بر علیه این رستوران انجام شد. Subway موافقت کرد که اقداماتی برای اطمینان از اینکه طول ساندویچ خود را 12 اینچ کند، انجام داد و 520,000 دلار به عنوان هزینه‌های قانونی و 500 دلار به هر یک از افراد پرداخت کرد. از ساب وی 10 نفر شکایت کردند.

Subway ماده‌ای از ساندیچ‌هایش را به اشتراک گذاشت که برای ساخت تشک یوگا استفاده می‌شود

شاید این ساندویچ‌فروشی زنجیره‌ای با شعار “تازه بخور” همه را فریب داده باشد. اگرچه این ماده شیمیایی به نام آزود کربن آمید مورد تایید FDA است اما این ماده معمولا در تشک‌های یوگا، لاستیک کفش و چرم مصنوعی استفاده می‌شود. Subway این ماده را اواسط سال 2014 پس از واکنش‌های منفی حذف کرد.

از نظر کالری تفاوت زیادی بین Subway و McDonald’s وجود ندارد

یک مطالعه در سال 2012 که توسط UCLA و سایر مراکز تحقیقاتی انجام شد، نشان داد که کودکان و بزرگسالان جوان (12 تا 21 ساله) تقریباً همان مقدار کالری را با خوردن یک وعده غذایی در ساب وی یا مک‌دونالد دریافت می‌کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که به طور متوسط، ساندویچ‌های مک دونالد نسبت به Subway کالری کمتری دارند (572 در مقابل 784 کالری).

وقتی در لس آنجلس باران می‌بارد می‌توانید از ساب وی غذای رایگان بخرید

اگرچه آب و هوای بد در جنوب کالیفرنیا به ندرت اتفاق می‌افتد اما به مناسبت بارانی که می‌بارد، می‌توانید به ساب وی بروید و با خرید یک ساندویچ بزرگ و یک نوشابه بزرگ، یک ساب شش اینچی رایگان یا سوپ داغ مجانی بگیرید.

ساب وی در برخی شعبه‌ها ژامبون و بیکن را با گوشت حلال جایگزین کرد

به دلیل تقاضای شدید مسلمانان در بریتانیا و ایرلند، Subway ژامبون و بیکن را از 185 فروشگاه خود در سراسر کشور حذف کرد و آن محصولات را با گوشت حلال جایگزین کرد.

Subway رکورد جهانی گینس را شکست

در سال 2015، Subway رکورد جهانی گینس را برای “درست کردن همزمان ساندویچ” شکست. در کنوانسیون سالانه آن در لاس وگاس، 1481 نفر از جمله کارمندان، فروشندگان و تامین‌کنندگان به طور همزمان ساندویچ درست کردند.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.