کشورهای امن برای بازنشستگی

کشورهای امن برای بازنشستگی در سال 2023 با هزینه کمتر از 2000 دلار در ماه

هیچ چیز شیرین‌تر از گذراندن سال‌های طلایی بازنشستگی در کشوری امن و ارزان نیست. در حالی که بسیاری از کشورها وجود دارند که هزینه زندگی در آنها ارزان‌تر است، اما امنیتشان می‌تواند بحث برانگیز باشد. در این میان برخی از بهترین کشورها برای بازنشستگی در سال 2023، بر اساس شاخص جهانی بازنشستگی، بیش از 2000 دلار در ماه برای یک بازنشسته هزینه دارند، از جمله سوئیس که برای یک نفر 2809 دلار هزینه دارد. موسسه اقتصاد و صلح (IEP)، گزارش شاخص صلح جهانی (GPI) 2023 را منتشر کرده و کشورهای امن برای بازنشستگی را بر اساس ارزش اقتصادی رتبه‌بندی می‌کند که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کشورهای امن برای بازنشستگی در سال 2023

در این فهرست، این مکان‌ها جزو امن‌ترین کشورها برای بازنشستگی در سال 2023 با کمتر از 2000 دلار در ماه هستند. با دینو همراه باشید تا کشورهای امن برای بازنشستگی در سال 2023 با کمتر از 2000 دلار در ماه را به شما معرفی کنیم.

۱۰) کرواسی

کرواسی که جواهری در بالکان بوده، آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای دارد و مکانی عالی برای زندگی بازنشستگانی است که دوست دارند در آب و هوای معتدل با نرخ جرم نسبتاً پایین زندگی کنند. بهترین شهر برای زندگی در این کشور زاگرب است، شهری تاریخی و قابل پیاده‌روی در کرواسی با متوسط هزینه زندگی تنها 1221 دلار در ماه. شهر قدیمی دوبرونیک نیز یکی از بهترین شهرهای این کشور است. این شهر یکی از بهترین مقاصد در کرواسی برای فرار از مدیترانه است، ناگفته نماند که این شهر محل فیلمبرداری سریال فانتزی معروف Game of Thrones King’s Landing نیز بود.

کرواسی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1089 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: سیستم مراقبت بهداشتی همگانی با کیفیت، اقتصاد پردرآمد
  • 5 شهر برتر: زاگرب، ریجکا، اسپلیت، زادار، دوبرونیک

۹) فنلاند

فنلاند جدا از اینکه در سال 2023 شادترین کشور جهان (شش سال متوالی) است، همچنین به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان در سال 2023 در صدر جدول قرار دارد. این کشور همه دلایل را برای جذب بازنشستگان دارد تا سال‌های طلایی خود را در اینجا بگذرانند. نظام جامع رفاه اجتماعی، آموزش با کیفیت، مراقبت‌های بهداشتی درجه یک و مزایای بیکاری در این کشور بسیار مهم است. این کشور همچنین دارای آمار بسیار کم فساد و نرخ جرم پایین است.

فنلاند
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1543 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: سیستم جامع رفاه اجتماعی، مزایای بیکاری درجه یک
  • 5 شهر برتر: هلسینکی، اسپو، تورکو، تامپره، اولو

۸) جمهوری چک

جمهوری چک که به خاطر مناظر تپه‌ای زیبایش شناخته می‌شود و کشوری محصور در خشکی و غنی از فرهنگ و تاریخ است. این کشور که به نام چک نیز شناخته می‌شود، دارای بیش از 2000 قلعه بوده، از جمله قلعه هلوبوکا که زیباترین قلعه در جمهوری چک است. چیزی که این کشور را برای بازنشستگان وسوسه انگیز می‌کند، سیستم حمل و نقل عمومی درجه یک آن است که به مردم کمک می‌کند تا با سهولت رفت و آمد کنند، به خصوص در کشورهای اروپایی همسایه. همچنین نرخ جرم و جنایت نسبتاً پایینی دارد و سیستم مراقبت‌های بهداشتی جهانی آن یکی از بهترین‌ها در اروپا در نظر گرفته می‌شود و به ویژه برای ساکنان دائمی که از مراقبت‌های بهداشتی عمومی رایگان برخوردار هستند عالی است.

چک
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1477 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: سیستم حمل و نقل عمومی درجه یک، مراقبت‌های بهداشتی عمومی و خصوصی رایگان
  • 5 شهر برتر: پراگ، برنو، پلزن، استراوا، لیبرک

۷) کانادا

مردم آمریکای شمالی خوشحال خواهند شد که بدانند کانادا با کمتر از 2000 دلار هزینه زندگی، یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. این بدان معناست که بازنشستگان مجبور نیستند برای گذراندن باقی عمر خود از آمریکای شمالی فراتر بروند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی کانادا به مردم این کشور امکان دسترسی به خدمات بهداشتی را می‌دهد که از بودجه عمومی تامین م‌ شود و میزان جرم و جنایت آن به طور کلی پایین در نظر گرفته می‌شود.

کشورهای امن برای بازنشستگی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1931 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: سیستم مراقبت بهداشتی همگانی کارآمد، اقتصاد جامد
  • 5 شهر برتر: مونترال، تورنتو، لاوال، ونکوور

۶) ژاپن

ثبات اقتصادی ژاپن، نرخ بسیار پایین جرم و جنایت و هزینه پایین زندگی از جمله مهمترین دلایلی است که نشان می‌دهد این کشور مکانی عالی برای بازنشستگی در سال 2023 است، به ویژه برای بازنشستگانی که از مناطق مختلف آسیا هستند. ژاپن زادگاه سوشی و رامن است و همچنین به خاطر مکان‌های ثبت شده در یونسکو، از جمله قلعه هیمه‌جی، محبوب‌ترین و بزرگترین قلعه در این کشور، نیز شناخته شده است. ژاپن همچنین به خاطر باغ‌ها و مجسمه‌های متمایز شگفت‌انگیز و همچنین جنگل‌های عمیق و چشمه‌های آب گرم طبیعی، به‌ویژه در ناگانو، جایی که هتلی بر روی یک چشمه آب گرم ساخته شده است، شناخته شده است. بازنشستگان همچنین از سیستم حمل و نقل توسعه یافته و پیشرفته برای گشت و گذار لذت خواهند برد.

کشورهای امن برای بازنشستگی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1064 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: اقتصاد پایدار، هزینه زندگی ارزان، سیستم بهداشت عمومی توسعه یافته
  • 5 شهر برتر: توکیو، یوکوهاما، اوزاکا، ناگویا، اوکیناوا

۵) اسلوونی

اسلوونی که به‌خاطر قله‌های باشکوه، غارهای مسحورکننده فهرست یونسکو، دریاچه‌ها و رودخانه‌های بکر و استراحتگاه‌های اسکی شگفت‌انگیز شناخته می‌شود، مملو از نماهای باروک، معماری قرن بیستم و قلعه‌های قرون وسطایی متنوع است. این کشور یک جواهر کوچک اروپای مرکزی است که کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، مانند اسکی و کاوش در غارهای باستانی آن. بازنشستگان در این کشور به دلیل اقتصاد توسعه‌یافته‌اش لذت خواهند برد. از سوی دیگر شهرهای کوچک اسلوونی دارای کمک های فوری پزشکی و کلینیک های خصوصی هستند در نتیجه امکانات درمانی خوبی را برای بازنشستگان ارائه خواهند کرد.

کشورهای امن برای بازنشستگی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1212 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: سیستم حمل و نقل کارآمد، اقتصاد توسعه یافته، مراقبت های بهداشتی در دسترس همگان
  • 5 شهر برتر: لیوبلیانا، کرانج، ماریبور، نوا گوریکا، سلیه

۴) پرتغال

آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای، نرخ بسیار پایین جرم و جنایت و هزینه زندگی کمتر از 1200 دلار در ماه، مواردی هستند که پرتغال را به یک کشور عالی برای بازنشستگان تبدیل می‌کنند. بازنشستگان به محض اقامت دائم به سیستم بهداشت عمومی کشور دسترسی خواهند داشت و می‌توانند بیمه درمانی خصوصی داوطلبانه داشته باشند. شهرهای Cascais، Tavira و Funchal پرتغال نیز به دلیل سبک زندگی آرام، آب و هوای گرم و امکانات بهداشتی درجه یک، از بهترین شهرهای اروپا برای بازنشستگی هستند. این کشور توسعه یافته و با درآمد بالا و با هزینه حمل و نقل مناسب است. پایتخت و بزرگترین شهر آن، لیسبون، مقرون به صرفه ترین مقصد برای سفر در سال 2023 نام گرفت و همچنین بهترین شهر برای بازنشستگی در پرتغال است.

کشورهای امن برای بازنشستگی
کشورهای امن برای بازنشستگی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1160 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: هزینه زندگی مقرون به صرفه، کشور پردرآمد، سیستم بهداشت عمومی در دسترس
  • 5 شهر برتر: لیسبون، پورتو، کاسکایس، ویلا نوا د گایا، اویرا

۳) اتریش

اتریش پس از نیوزیلند و دانمارک به عنوان یکی از امن‌ترین کشورها برای بازنشستگی در سال 2023 با کمتر از 2000 دلار هزینه زندگی ماهانه است. این کشور در کوه‌های آلپ شرقی با میراث فرهنگی غنی قرار دارد و زادگاه آهنگسازان موسیقی کلاسیک از جمله موتزارت بوده است. اتریش از آنجایی که کشوری محصور در خشکی است، به خاطر قله‌های باشکوه، دامنه‌های زیبا و قلعه‌های چشمگیرش شناخته شده است. مردم از بازنشستگی در این کشور لذت خواهند برد، زیرا دسترسی خوبی به خدمات بهداشتی و درمانی خواهند داشت و همچنین نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است. پایتخت زیبای آن، وین، نیز غرق در معماری الهام بخش، تاریخ غنی و جذابیت شهری کاملا خیره کننده است.

کشورهای امن برای بازنشستگی
کشورهای امن برای بازنشستگی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1682 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: قله های کوهستانی دیدنی، اقتصاد پردرآمد، سیستم عالی اجرای قانون
  • 5 شهر برتر: وین، گراتس، سالزبورگ، اینسبروک، لینز

۲) نیوزلند

نیوزلند نه تنها به خاطر چشم‌انداز شگفت‌انگیز و فرهنگ بومی‌اش معروف است، بلکه یکی از امن‌ترین کشورها برای بازنشستگی در سال 2023 است. سیستم بهداشت جهانی آن در لیست 20 کشور برتر جهان بوده است. با وجود اینکه این کشور یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در اقیانوسیه به شمار می‌رود، میزان جرم و جنایت بسیار پایینی دارد.

کشورهای امن برای بازنشستگی
کشورهای امن برای بازنشستگی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1833 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: سیستم مراقبت بهداشتی کارآمد، فرهنگ تماشایی، سبک زندگی آرام
  • 5 شهر برتر: اوکلند، کرایست چرچ، ولینگتون، همیلتون، پالمرستون نورث

۱) دانمارک

اقتصاد مستحکم، ثبات سیاسی، سیستم مراقبت‌های بهداشت جهانی عالی، سیستم حمل و نقل کارآمد و نرخ بسیار پایین جرم و جنایت از جمله مهمترین دلایلی هستند که دانمارک را به یکی از بهترین مقاصد جهان تبدیل می‌کنند. این کشور همچنین یکی از امن‌ترین کشورها است و شهروندان آن فساد را مشکل بزرگی در دانمارک نمی‌دانند.

کشورهای امن برای بازنشستگی
کشورهای امن برای بازنشستگی
  • میانگین هزینه زندگی برای هر نفر با اجاره: 1890 دلار در ماه
  • چرا برای بازنشستگان بهترین است: اقتصاد پایدار، سیستم بهداشت جهانی درجه یک، کشور امن
  • 5 شهر برتر: کپنهاگ، آرهوس، اودنسه، آلبورگ، فردریکسبرگ

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهای توریستی در قاره‌ی آسیا
بیشتر بخوانید: زندگی در کشورهای پیشرفته و تأثیر آن بر افزایش احتمال موفقیت افراد
بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.