ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

آیا تصمیم داربد به سفر بروید؟ بهترین گزینه برای شما این است که تعطیلات را با توجه به بودجه خود برنامه‌ریزی کنید. بد نیست در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورهای جهان برای بازدید در سال جاری اطلاعات بیشتری کسب کرده تا بهترین کشورها برای بازدید در سال 2023 را انتخاب کنید.

گردشگران هنگام برنامه‌ریزی سفر و انتخاب کشوری برای به‌عنوان مقصد خود، عوامل بسیاری را درنظر می‌گیرند. با این حال، یکی از نکات تعیین‌کننده در انتخاب یک کشور، هزینه اقامت در آن است. برای اکثر مردم، برنامه‌ریزی سفر به وضعیت حساب بانکی آنها بستگی دارد. شخصی به دنبال مقاصد مقرون‌به‌صرفه‌ای است که بتواند بدون صرف هزینه زیاد به آنجا برود و اوقات خوبی را بگذراند. سایر مسافران رویای مکان‌های مجلل و رستوران‌های گران‌قیمت را در سر می‌پرورانند.

حالا سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای سفر و زندگی کدامند؟ رتبه‌بندی سال 2023 به صورت زیر است:

ارزان ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

مکان‌های توریستی ارزان بسیاری در جهان وجود دارد. این مقاصد اقامتی مقرون‌به‌صرفه، غذای ارزان، و فعالیت‌ها و تورهای فراوانی را ارائه می‌کنند که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

بولیوی

بولیوی یکی از ارزان‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی برای سفر است. فرهنگ غنی، طبیعت افسانه‌ای، تاریخ جالب و غذاهای لذیذ، گردشگران را از نقاط مختلف جهان به این مکان جذب می‌کند. لازم نیست برای تعطیلات در این کشور پول زیادی خرج کنید. ساکنان بسیاری از کشورهای جهان می‌توانند به صورت رایگان برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. رستوران‌های بولیوی به خاطر غذاهای خوشمزه و ارزانشان معروف هستند. متوسط ​​هزینه غذا در روز برای یک نفر 14 دلار است. یک شب اقامت در هتل نیز بین 25 تا 100 دلار هزینه دارد. در نهایت میانگین هزینه اقامت 42 دلار در روز می‌شود.

ویتنام

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

ویتنام کشوری جذاب است که باید به لیست سفرها اضافه شود. این کشور آسیای جنوب شرقی به خاطر سواحل، رودخانه‌ها، معابد بودایی و مکان‌های تاریخی خود شناخت می‌شود. سنت‌های زیبا، تاریخ باستانی، فرهنگ غنی و چشم‌انداز طبیعی این کشور بلافاصله شما را مسحور خود می کند.

یک روز اقامت در ویتنام با در نظرگرفتن غذا، نوشیدنی، سرگرمی و اقامت در هتل 50 دلار برای شما هزینه دارد. برای یک تعطیلات مجلل در ویتنام نیز باید روزانه 60 تا 100 دلار آماده کنید.

تایلند

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

سواحل استوایی، کاخ‌های سلطنتی، معابد و خرابه‌های باستانی تایلند را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. تایلند به خاطر چشمه‌های معدنی، سواحل، معابد بودایی، شب‌های خاصش و خرید، شهرت جهانی دارد.

میانگین هزینه اقامت در این کشور از 20 تا 120 دلار متغیر است. شما می‌توانید یک اتاق در هتل، خوابگاه، آپارتمان یا خانه های ییلاقی ساحلی اجاره کنید. میانگین هزینه یک وعده غذایی اصلی تایلندی در یک رستوران 3-5 دلار است. اما غذاهای دریایی گران‌تر هستند.

ترکیه

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

ترکیه همچنان یکی از معروف‌ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. ترکیه به خاطر چای سنتی، فرش، حمام و بازارهایش معروف است. رفتن به ترکیه بدون امتحان تمام دسرها و باقلواهای خوشمزه آن اشتباه است.

کشور ترکیه یکی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر است. هزینه سفر 7 روزه برای مسافران انفرادی حدود 870 دلار است، در حالی که سفر برای زوج ها حدود 1400 دلار برآورد می‌شود. هزینه هتل در ترکیه از 33 تا 141 دلار برای هر شب متغیر است. اجاره یک خانه کامل معمولاً بین 70 تا 390 دلار برای هر شب هزینه دارد.

پرتغال

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

پرتغال رتبه سوم را در میان امن‌ترین مقاصد برای گردشگران دارد و یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپای غربی به حساب می.آید. گردشگران برای دیدن شهرها، مکان.های تاریخی، سواحل و مکان‌های مذهبی از پرتغال دیدن می‌کنند. سفر به پرتغال نیز هزینه زیادی نخواهد داشت. برای هفت روز سفر، 1300 دلار برای یک مسافر، 1900 دلار برای یک زوج و 2020 دلار برای یک خانواده چهار نفره لازم است.

هزینه اتاق.های هتل از 45 تا 200 دلار برای هر شب متغیر است که میانگین آن 75 دلار است. غذاهای لذیذ نیز هر جا که بروید، موجود است. اما برای صرفه‌جویی، توصیه می‌شود کخ محصولات محلی مانند میوه‌های تازه، سبزیجات و لبنیات را خریداری کنید.

گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

هرکس حداقل یک‌بار در زندگی خود سفر به مکانی بسیار لوکس را تصور کرده است. سواحل خیره‌کننده، استراحتگاه‌های گران‌قیمت، هتل‌ها و رستوران‌های مجلل، و همچنین کیفیت بالای زندگی مواردی هستند در گران‌ترین مقاصد گردشگری جهان با آنها مواجه می‌شوید.

جزایر برمودا

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

برمودا، واقع در بخش شمالی اقیانوس اطلس، به عنوان گران‌ترین مکان برای زندگی و تعطیلات شناخته شده است. دلیل اصلی آن هم این است که برمودا از اکثر کشورها جدا شده و اقلام روزمره عمدتاً از ایالات متحده وارد می‌شود. زندگی در برمودا به مدت یک ماه می.تواند تا 2000 دلار بدون احتساب اجاره.بها برای شما هزینه داشته باشد. هزینه یک هفته تعطیلات در این جزیره حدود 2200 دلار خواهد بود.

سوئیس

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

سوئیس کشور کوچکی است که در قلب اروپا قرار دارد. این کشور یک مقصد گردشگری محبوب است که به خاطر زیبایی.های طبیعی خیره کننده، شهرهای منحصر‌به‌فرد و میراث فرهنگی غنی‌اش شناخته می‌شود. با این حال، دیدن این همه زیبایی بسیار گران است. میانگین هزینه یک تعطیلات یک‌هفته.ای در سوئیس حدود 3725 دلار است.

این کشور دارای انواع استراحتگاه.های اسپا و مراکز سلامتی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از درمان.ها و فعالیت‌های متنوعی مانند چشمه‌های آب گرم، سونا و ماساژ لذت ببرند.

ژاپن

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

ژاپن کشوری هیجان انگیز است که تجربه‌ای سنتی و مدرن را به‌طور همزمان براب بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. شهرهایی مانند توکیو و کیوتو از محبوب‌ترین جاذبه.های این کشور هستند. علاوه بر شهرها، ژاپن به خاطر زیبایی طبیعی شگفت.انگیزش نیز شهرت دارد. پارک گ.های ملی متعدد این کشور، از جمله کوه فوجی، گردشگران و دوستداران طبیعت را از سراسر جهان جذب می‌کند. میانگین هزینه یک تعطیلات یک هفته‌ای در این ژاپن 1659 دلار است.

ایسلند

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

یکی دیگر از گران‌ترین کشورها برای بازدید 2023 ایسلند است. این کشور در سراسر جهان به خاطر مناظر خیره‌کننده‌اش شناخته شده است. یخچال‌های طبیعی، آبفشان‌ها، چشمه‌های آب گرم و آتشفشان‌ها را می.توان در ایسلند دید. این کشور مقصدی ایده.آل برای مسافرانی است که به دنبال ماجراجویی و زیبایی‌های طبیعی هستند. با این حال، چنین تعطیلاتی بسیار گران خواهد بود. زیرا هزینه متوسط ​​اقامت پنج روزه در ایسلند 1919 دلار است.

نروژ

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای بازدید در سال 2023

نروژ سرزمین کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، آبدره‌های عمیق و بیابان‌های دست‌نخورده است که آن را به مقصدی عالی برای مسافرانی که به دنبال ماجراجویی در فضای باز و زیبایی‌های طبیعی هستند، تبدیل می کند.

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های نروژ، آبدره گیرانگر، یکی از میراث جهانی یونسکو است که از زیباترین آبدره‌های جهان محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند آبدره را با قایق کاوش کنند یا در مسیرهای دیدنی آن قدم بزنند و مناظر خیره‌کننده اطراف را تحسین کنند. میانگین هزینه تعطیلاتی پنج‌روزه در نروژ 1392 دلار است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.