طبق نظرسنجی کاربران TikTok، منیزیم و ویتامین D می‌تواند به درمان اضطراب کمک کند

کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند TikTok داستان‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که نشان می‌دهد استفاده از مکمل‌های ویتامین D و منیزیم به درمان علائم اضطراب آنها کمک کرده است. در حال حاضر یک ویدیوی وایرال شده از کاربر @tylerjohnwesley که در حال حاضر 16.3 میلیون بازدید دارد نشان می‌دهد که این کاربر با مصرف منیزیم و ویتامین دی توانست اضطراب خود را به صفر برساند.

تایلر می‌گوید در این هک شما باید به صورت روزانه 500 میلی‌گرم منیزیم گلیسینات و 125 میکروگرم (5000 واحد بین‌المللی) ویتامین D3 مصرف کنید. این ترکیب در رفع اضطراب مادام‌العمر کمک‌کننده است.

تاثیر منیزیم و ویتامین D بر اضطراب

تایلر گفت: ” سی سال اضطراب تمام زندگی من بود اما الان دیگر اضطرابی ندارم “

کاربر Jesseca Weeks چنین نظری داد: ” این اولین چیزی است که واقعاً به من کمک کرد.”

jaymiekraft پاسخ داد: ” من دقیقاً همین ترکیب را چند ماه پیش شروع کردم و کار می‌کند.”

واضح است افرادی که این ترکیب را امتحان کرده‌اند نتایج خوبی از آن گرفته‌اند اما علم چه می‌گوید؟ آیا واقعاً می‌توان از منیزیم و ویتامین D برای درمان اضطراب استفاده کرد؟

منیزیم و ویتامین D چه کمکی به بدن می‌کنند؟

در حالی که توصیه‌های پزشکی که در TikTok پیدا می‌شوند اغلب ناقص هستند، دکتر اوما نایدو، مدیر روان‌پزشکی تغذیه و سبک زندگی بیمارستان عمومی ماساچوست و نویسنده کتاب «ذهن خود را با غذا آرام کنید»، به Healthline گفت: ” ویتامین D و منیزیم از بهبود علائم افسردگی و اضطراب کاملا حمایت می‌کنند.” او توضیح داد که ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که در موارد زیر نقش دارد:

  • جذب کلسیم
  • رشد استخوان
  • بازسازی استخوان

نایدو گفت: “در مغز، ویتامین D به عنوان یک استروئید عصبی عمل می‌کند و در محافظت در برابر افسردگی و اختلالات اضطرابی نقش دارد. منبع مورد اعتمادی می‌گوید که ارتباط ثابتی بین کمبود ویتامین D و علائم افسردگی وجود دارد و ویتامین D نقش مهمی در تنظیم پاسخ‌های استرس ایفا می‌کند. “

منیزیم و ویتامین D برای اضطراب چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

منیزیم یک ماده معدنی است که حداقل 300 واکنش بیوشیمیایی مختلف را در بدن تنظیم می‌کند مانند سنتز پروتئین و عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب. این ماده معدنی به تنظیم بسیاری از انتقال دهنده‌های عصبی کلیدی در تنظیم خلق و خو کمک می‌کند. کمبود منیزیم با اضطراب، ADHD، خستگی، میل جنسی پایین، تنش، تحریک پذیری و علائم اضطراب مرتبط است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کمبود منیزیم هم با افسردگی و هم با کاهش سطح دوپامین همراه است و مکمل‌ها این سطوح را افزایش می‌دهند. مکمل‌ها باعث بهبود کیفیت خواب، هیدراتاسیون، رشد و ریکاوری ماهیچه‌ها می‌شوند.

چه زمانی باید منیزیم و ویتامین D را مصرف کرد؟

با این حال قبل از اینکه برای خرید مکمل‌های منیزیم و ویتامین D عجله کنید، توجه داشته باشید که مکمل ممکن است به تنهایی یک راه حل جادویی برای افسردگی یا اضطراب شما نباشد. دکتر Kara Kushnir، بنیانگذار و مدیر بالینی A Work of Heart Counseling، گفت: «مکمل‌ها جادویی نیستند و در سلامت روان ما موارد متعددی نقش دارند. دارو درمانی، حمایت اجتماعی و خروجی‌های عاطفی مانند ورزش، هیدراتاسیون، تغذیه و تکنیک‌های کاهش استرس اغلب مؤثرترین راه‌ها برای بهبود سلامت روان هستند.»

با این حال او توصیه می‌کند مصرف مکمل زمانی که به درستی و تحت راهنمایی پزشک انجام شود به طور موثر می‌تواند به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند. مقدار دقیقی که برای این دو مکمل بد نیاز دارد بسته به نیاز افراد متفاوت است و بسیاری از مردم کمبود این دو ماده مغذی را دارند.

راه‌های طبیعی برای دریافت منیزیم و ویتامین D

اگرچه مکمل‌ها می‌توانند مؤثر باشند، اما خوردن غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی بهترین راه برای تأمین سلامت مغز و بدن است. ما باید تلاش کنیم تا از یک رژیم غذایی سالم و کامل با گنجاندن مجموعه‌ای از غذاهای گیاهی غنی از فیبرهای متفاوت و چربی‌های سالم استفاده کنیم تا بدن مواد غذایی کامل مورد نیاز خود را دریافت کند.

غذاهای گیاهی آنتی اکسیدان قوی دارند و التهاب را در مغز کاهش می‌دهند. همچنین چربی‌های سالم اثرات موثری دارند که از عوامل استرس‌زا پیری بر روی مغز جلوگیری می‌کنند.

برای درمان اضطراب ترکیبی از درمان، دارو و حمایت اجتماعی می‌تواند کمک کننده باشد. علاوه بر این، ترجیحاً به جای مصرف مکمل‌های فردی، از یک رژیم غذایی کامل استفاده کنید و اگر تصمیم به مصرف مکمل دارید، پزشک می‌تواند آزمایشاتی را برای شما بنویسد تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.