6 دلیلی که چرا با هم غذا خوردن به عنوان خانواده برای بچه‌ها بهتر است

در این مطلب به دلایلی که چرا با هم غذا خوردن دور یک میز به عنوان خانواده برای بچه‌ها بهتر است می‌پردازیم. بسیاری از ما فیلم‌هایی را که خانواده‌های عالی با هم صبحانه می‌خورند را به یاد داریم. در واقع، با هم غذا خوردن فواید متعددی برای کودکان دارد. یک وعده غذایی خانوادگی می‌تواند تقریباً همه چیز را برطرف کند (شاید نه فوراً، اما مطمئناً بعداً مزایایی برای کودک شما به همراه خواهد داشت).

باهم غذا خوردن

با دور هم غذا خوردن به عنوان یک خانواده:

1. اخلاق خوب را یاد می گیرند

کودکان هنگام غذا خوردن با هم رفتار والدین خود را تقلید می‌کنند. والدین می‌توانند از این فرصت برای نشان دادن نحوه رفتار صحیح هنگام صرف غذا استفاده کنند. علاوه بر این، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز می‌تواند از طریق وعده‌های غذایی خانوادگی آموزش داده شود.

2. در مدرسه بهتر عمل می‌کنند

کودکانی که با والدین خود غذا می‌خورند، نمرات بهتری نسبت به کودکانی که به تنهایی غذا می‌خورند، می‌گیرند. احتمالاً به این دلیل است که وعده‌های غذایی که والدین درست می‌کنند ارزش غذایی بیشتری دارد و در نتیجه ویتامین‌های بیشتری را تأمین می‌کند. علاوه بر این، در مورد مشکلات در مدرسه، این کار کودکان را تشویق می‌کند تا مشکلات را به طور موثرتر و مناسب‌تر مدیریت کنند.

3. غذای سالم می‌خورند

به عنوان یک قاعده، خوردن با هم منجر به انتخاب‌های غذایی سالم‌تر می‌شود. از سوی دیگر، غذا خوردن در خارج از خانه، عادات غذایی بد را ترویج می‌کند. کودکانی که در کنار والدین خود غذاهای سالم و مغذی می‌خورند کمتر در سنین نوجوانی چاق می‌شوند.

4. راحت تر و انعطاف پذیرتر می‌شوند

یک جمع خانوادگی راحت و دنج به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا با صراحت بیشتری درباره احساسات خود صحبت کنند. یک مطالعه نشان داد که جوانان هنگام صرف غذا با والدین خود، ارتباط بهتری با والدین را تجربه می‌کنند. هر یک از اعضا بخشی از زندگی خود را به اشتراک می‌گذارند، بنابراین پیوند خانوادگی قوی‌تری ایجاد می‌کنند.

5. عزت نفس آنها بهبود می‌یابد

با هم غذا خوردن باعث ایجاد حس تعلق می‌شود. تمرکز روی مکالمه و غذا خوردن آگاهانه می‌تواند به طور قابل توجهی بچه‌ها را شاد کند. همچنین به دلیل مشارکت اجتماعی که بسیاری از کودکان و نوجوانان به آن نیاز دارند، عزت نفس آنها را افزایش می‌یابد. نوجوانان در نهایت کمتر افسرده می‌شوند.

6. خودکفاتر می‌شوند

والدین می‌توانند با فرزندان خود در تهیه غذا مشارکت کنند. خریدن مواد غذایی، برنامه ریزی وعده‌های غذایی و یا پختن آنها راهی عالی برای آموزش به فرزندانتان است که مستقل‌تر باشند. علاوه بر این، به آن‌ها کمک می‌کند تا در مورد خرج کردن پول دقت بیشتری داشته باشند و در نتیجه بدانند که کدام نوع غذا و مواد را باید انتخاب کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۴ دیدگاه

  1. Avatar Intel Inside گفت:

    بهتر است چیه جدا کردنش ویرانگره!

    • Avatar محدثه تنها گفت:

      بعضی از والدین شرایطشو ندارن و یا آگاه نیستن به این مسئله. برای همین از جمله بهتر است استفاده کردیم

      • Avatar Intel Inside گفت:

        اجازه بدین فرمایشتون رو تکمیل کنم، در یک جامعه مثل ما با این ریت مطالعه و نبود مراجع آگاهی بخشی و قوانین مدون علمی، اکثر والدین تقریبا هیچ چیز از روانشناسی تعلیم و تربیت و اصول پایه ای اون نمیدونن و به خیال خودشون هم دارن بهترین کار رو انجام میدن، نتیجش هم در جامعه کاملا مشخصه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.