در اینجا با کشورهایی با کمترین میزان طلاق در جهان آشنا شوید

هند، شیلی، کلمبیا، مکزیک و ترکیه کمترین میزان طلاق را در جهان دارند، اما فرهنگ‌های بسیار متفاوتی در این کشور‌ها حاکم است. مردم در ایالات متحده زمانی که اقتصاد خوب پیش می‌رود احتمال طلاق بیشتری دارند و اینکه آیا این امر جهانی است یا خیر نامشخص است. در ایالات متحده حدود 39 درصد از زوج‌ها در نهایت راه خود را از هم جدا می‌کنند، که بهتر از آمارهای گذشته است اما هنوز هم بسیار بالا است.

ازدواج و طلاق

در سرتاسر جهان، بین سال‌های 1970 تا 2008 (آخرین آمار موجود)، نرخ طلاق از حدود 2.6 طلاق به ازای هر 1000 نفری که ازدواج کرده بودند، دو برابر شد و به 5.5 طلاق در هر 1000 متاهل رسید.

افراد به دلایل زیادی از جمله رنج بردن از اختلافات آشتی ناپذیر، خیانت، مشکلات مالی، از دست دادن عشق، سوء استفاده، سوء مصرف مواد و عوامل دیگر طلاق می‌گیرند.

وقتی کشورها را با هم مقایسه می‌کنید، از نظر تعداد افرادی که ازدواج‌های موفق را تجربه می‌کنند، تفاوت زیادی در بین کشورهای مختلف می‌بینید. بخشی از این تفاوت ممکن است در نحوه پذیرش یا عدم پذیرش طلاق در فرهنگ‌های خاص باشد و اینکه آیا زوج‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند به تنهایی در صورت جدایی از نظر اقتصادی موفق شوند یا خیر.

تحقیقات نشان داده است که در ایالات متحده، مردم زمانی که اقتصاد خوب پیش می‌رود، بیشتر احتمال دارد طلاق بگیرند، زیرا احساس می‌کنند با چشم‌اندازهای شغلی بهتری روبرو هستند و احتمال موفقیت بیشتری با انفرادی زندگی کردن دارند.

نگاهی به کشورهایی با کمترین میزان طلاق در سراسر جهان می‌اندازیم:

1. هند 1 درصد

افرادی که در هند زندگی می‌کنند می‌توانند با افتخار بگویند که کمترین میزان طلاق را در بین تمام کشورهای جهان دارند. آیا ازدواج‌ها در هند همه موفق بوده‌اند؟ قطعا نه.

نظرسنجی IPSOS در سال 2013 نشان داد که حدود 74٪ از جوانان هندی واقعاً ازدواج ترتیب داده شده را ترجیح می‌دهند. هندی‌ها معمولا طلاق نمی‌گیرند. به گفته پاتانائیک، مفهوم طلاق در سیستم حقوقی هند به شدت با باورهای مذهبی مرتبط است و این می‌تواند چیزی باشد که مردم این کشور را از جستجوی یک جدایی قانونی منصرف می‌کند.

2. شیلی 3 درصد

با کمال تعجب، مردم شیلی با نرخ بسیار پایین طلاق زندگی می‌کنند. این تنها به این دلیل تعجب آور است که زندگی در شیلی مطمئناً با زندگی در هند کاملاً متفاوت است.

مردم شیلی با قوانینی در رابطه با ازدواج زندگی می‌کنند که با قانون اساسی کشور مرتبط است. در این سند آمده است که خانواده اساس اصلی جامعه است. در سال 2004 بود که قانون ازدواج مدنی در شیلی تصویب شد. در این زمان بود که برای شیلیایی ها برای اولین بار طلاق در قانون مصوب شد. ممکن است به همین دلایل باشد که نرخ طلاق در این کشور بسیار پایین است، اگرچه اکنون تعداد بیشتری از مردم در شیلی نسبت به قبل طلاق می‌گیرند.

3. کلمبیا 9 درصد

کلمبیا ممکن است نرخ طلاق پایینی داشته باشد، اما خیانت در ازدواج در فرهنگ کلمبیایی زیاد است. همچنین کلمبیایی‌ها ممکن است رسما طلاق نگیرند، زیرا بیشتر کلمبیایی‌ها کاتولیک هستند اما زوج‌ها از هم جدا می‌شوند و راه خود را می‌روند.

66 درصد از مردان و زنان کلمبیایی اعتراف می‌کنند که حداقل یک بار به شریک زندگی خود خیانت کرده‌اند، که این کشور را به بی‌وفاترین کشور در کل آمریکای لاتین تبدیل می‌کند.

4. مکزیک 15 درصد

در اینجا یکی دیگر از کشورهای عمدتاً کاتولیک با نرخ طلاق پایین مکزیک است. در این کشور زوج ها از هم جدا می شوند اما آمار نشان می دهد که تعداد کمی از آنها واقعاً طلاق می گیرند. با این حال، تعداد افرادی که طلاق می گیرند در این کشور رو به افزایش است. از سال 2001 تا 2017، طلاق‌های ثبت شده در مکزیک از 57370 به 147581 افزایش یافته است که بیش از دو برابر شده است.

5. ترکیه 22 درصد

این کشور مسلمان است و به همین دلیل اجازه طلاق را می‌دهد، زیرا در ابتدا بیش از 1400 سال پیش در قوانین اسلامی طلاق تصویب شده است اما در واقعیت به این عمل، ضعیف نگاه می‌شود. طلاق در ترکیه به طور کلی به عنوان چیزی بحث برانگیز تلقی می‌شود که به سادگی یک خانواده را از هم می‌پاشد و باعث می‌شود زنان بیشتر از مردان توسط جامعه خود طرد شوند.

دلیل اصلی درخواست طلاق زنان در این کشور، خشونت خانگی است.

گزارش ها حاکی از آن است که زنان در حال حاضر بیشتر به دنبال طلاق هستند نه به این دلیل که با درگیری‌های بیشتری روبرو هستند، بلکه به این دلیل که اکنون اعتماد به نفس بیشتری برای رسیدن به آزادی خود دارند.

حدود 15 درصد از ازدواج‌ها در ترکیه هنوز ازدواج‌های کودک همسری است اما دیدگاه‌های مردم در حال مدرن‌تر شدن است. همه این عوامل باعث افزایش نرخ طلاق در سال‌های آینده می‌شود اما نرخ طلاق فعلی در کشور بسیار پایین است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.