7 نکته برای مدیریت زمان کار با وسایل دیجیتال در تعطیلات

والدین در تعطیلات می‌توانند زمان کار با وسایل دیجیتال را مدیریت کنند و به کودکان کمک کنند تا زمان با کیفیتی را در کنار دوستان و خانواده خود بگذرانند. در حالی که ممنوع کردن همه نمایشگرها در خانه احتمالاً امکان پذیر نیست، والدین می‌توانند محدودیت‌هایی را تعیین کنند.

بیشتر بزرگسالان تعطیلات را زمانی برای گرده‌همایی‌های خانوادگی  که پر از غذا، سرگرمی و گفتگوهای خوب است، می‌دانند. با این حال کودکان و نوجوانان اغلب این زمان را با صفحه نمایش درگیر می‌شوند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض تلویزیون، تبلت، گوشی‌های هوشمند، رایانه و بازی‌های ویدئویی با تعدادی از مسائل روحی، جسمی و اجتماعی کودکان مرتبط است.

مدیریت زمان در استفاده از وسایل دیجیتال

نکاتی برای مدیریت زمان کار با وسایل دیجیتال در تعطیلات:

برای تعیین محدودیت‌های الکترونیکی برای فرزندشان، والدین می‌توانند از موارد زیر کمک بگیرند:

1. هر روز یک زمان «خاموش کردن صفحه نمایش» را در نظر بگیرید

در طول این زمان، همه دستگاه‌ها روی پیشخوان آشپزخانه قرار می‌گیرند. برای اینکه این استراتژی کار کند، باید همه افراد خانواده از جمله بزرگ‌ترها این کار را انجام دهند.

2. در زمان صرف غذا و جمع‌های خانوادگی، هیچ صفحه نمایشی را روشن نکنید

تلویزیون را خاموش کنید، تلفن‌ها را روی پیشخوان بگذارید و برای مکالمه‌ای سالم و لذت بردن از حضور در جمع تلاش کنید.

3. استفاده کودکتان از وسایل دیجیتال را محدود کنید

شما می‌توانید محدودیت‌هایی را برای مدت زمانی که فرزندتان می‌تواند در طول روز با صفحه نمایش کار کند، تعیین کنید. می‌توانید ساعت‌هایی را برای کار با گوشی یا وسایل دیجیتال دیگر برای او در نظر بگیرید. همچنین برنامه‌هایی برای مدیریت این زمان و استراحت بین آن وجود دارد که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

4. در قسمت‌های مشترک خانه از صفحه نمایش استفاده کنید

قرار دادن صفحه‌نمایش‌هایی مانند تلویزیون در مناطق باز خانه که از آن‌ها عبور می‌کنید، فرصتی است که بررسی کنید فرزندتان چه وب‌سایت‌ها، بازی‌های ویدیویی یا برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کند.

5. مطمئن شوید که فرزندتان می‌داند شما حق دارید تاریخچه و متون آنها را بررسی کنید

با بررسی دوره‌ای و گاه به گاه تاریخچه گوگل و پیام‌های متنی نوجوانتان، می‌توانید از پیام‌‌ها و محتواهایی که دارند، آگاه شوید. همچنین این‌ که مامان یا بابا می‌توانند در هر زمان به صفحه چت فرزندان دسترسی داشته باشند، به فرزند شما کمک می‌کند تا قشر جلوی مغز خود را درگیر کند و درباره عواقب انتخاب‌های خود فکر کند.

6. از آنچه فرزندتان تماشا می‌کند آگاه باشید و مطمئن شوید که با توجه به مرحله رشد او مناسب است

هر برنامه تلویزیونی، ویدیویی و بازی چیزی به فرزند شما یاد می‌دهد. گفتگوهایی را با فرزندتان شروع کنید تا به او کمک کند آگاهانه‌تر و با مسئولیت بیشتری با محتوایی که با آن در ارتباط است، برخورد کند. با این گفت و گو‌ها از عقاید و تاثیرات آن محتوا بر طرز فکر فرزندتان هم آگاه می‌شوید.

7.  یک تعطیلات بدون دیجیتال را بگذرانید

یک ساعت، یک روز، یک هفته یا حتی بیشتر را در نظر بگیرید تا تمام خانواده‌ وسایل دیجیتال خود را خاموش کنند و کاری را با هم به عنوان یک خانواده انجام دهند. این می‌تواند به سادگی پیاده‌روی در یک مسیر تفریحی یا پارک باشد. پخت و تزئین کلوچه، کیک یا غذا، انجام یک بازی خانوادگی، کاردستی یا برگزاری یک مهمانی!

با برنامه‌ریزی فعالانه برای مدیریت زمان کار با وسایل دیجیتال، والدین می‌توانند فرصت‌هایی برای ساختن خاطرات خانوادگی معنی‌دار در تعطیلات در کنار یکدیگر بسازند.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.