10 نکته برای بقا در طبیعت که واقعاً می تواند جان شما را نجات دهد

اگر برای پیاده‌روی یا کمپ کردن به طبیعت رفتید و دچار کم آب شدید یا مسیرتان را گم کردید، در این مطلب ما نکته‌هایی طلایی درباره بقا را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نکته‌هایی برای بقا در طبیعت:

1. یک کیسه پلاستیکی دور شاخه‌ها بپیچید تا از آن آب بگیرید

جمع کردن آب

پیدا کردن یک منبع آب شیرین برای نوشیدن در مواقع گم شدن در بیابان ضروری است. ورزشکاری که در هوای گرم ورزش سخت انجام می‌دهد، می‌تواند در مدت چند ساعت دچار کم آبی، گرمازدگی و مرگ شود. خوشبختانه، استفاده از چگالش برای به دست آوردن مقداری آب شیرین کمک‌کننده است. با پیچاندن یک کیسه پلاستیکی به دور شاخه‌ای برگ‌دار که در معرض نور خورشید است، می‌توانید مقداری آب شیرین داشته باشید.

2. بدن خود را با پوشش حباب‌دار و یا برگ بپیچید تا گرم بماند

بسته‌بندی کاغذ حباب‌دار در زمان کمپینگ در هوای سرد بسیار مهم است. از آنجایی که روکش حباب‌دار لایه‌ای از هوا را نگه می‌دارد می‌تواند به عنوان یک عایق گرما عمل کند و حتی برای عایق کاری پنجره‌ها در زمستان استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از برگ‌های خشک به عنوان جایگزین استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که برگ‌های خشک درخت سیب می‌تواند عایق حرارتی خوبی باشد.

3. شبنم صبحگاهی را با پابندی که از چمن درست کرده‌اید جمع کنید

شبنم صبحگاهی

این تکنیک معمولاً توسط بومیان استرالیایی استفاده می‌شود که مسافت‌های طولانی را بدون داشتن آب پیاده‌روی می‌کنند. آنها قبل از طلوع آفتاب، در زمان پیاده‌روی برای جمع آوری آب شبنم، گلوله‌ای از علف خشک می‌ساختند یا حتی آن را دور مچ پای خود می‌پیچیدند.

4. برای جلوگیری از سرمازدگی در یک مکان مرتفع بخوابید

هنگامی که موفق به پیدا کردن آب شدید و از آنجایی که بهتر است از راه رفتن در تاریکی بپرهیزید، اگر مجبور به گذراندن شب در بیابان هستید، سرپناهی پیدا کنید. اگر نمی‌توانید راهی برای محافظت از خود در برابر باران پیدا کنید، برای جلوگیری از سرما‌زدگی، بدن خود را با بلند خوابیدن از زمین سرد عایق کنید.

5. برای کم کردن نیش پشه دستان خود را به برگ کاج بمالید

شما می‌توانید از داروهای طبیعی برای جلوگیری از نیش حشرات استفاده کنید. به عنوان مثال روغن برگ کاج به دلیل بویی که دارد می‌تواند یک عامل قوی برای دوری پشه‌ها و کنه‌ها باشد. سوزاندن برگ‌هایی مانند سیترونلا هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

6. وقتی با حیوانات بزرگی مانند خرس گریزلی روبرو می‌شوید تظاهر به مردن کنید

حمله خرس وحشی

وقتی با یک خرس روبرو می‌شوید، بهترین کار این است که به آرامی از آن موقعیت خارج شوید چون خرس هم از شما می‌ترسد. از طرف دیگر در زمان حمله خرس سیاه، می‌توانید با آن مقابله کنید چون جسه بزرگی ندارد. اما خرس گریزلی بزرگتر و قدرتمندتر است، بنابراین بهترین شانس برای بقا این است که خود را جمع کنید و تظاهر به مردن کنید.

7. از آب عمیق و کند است عبور کنید

عبور از رودخانه ممکن است آسان به نظر برسد اما باید این کار را با دقت انجام دهید. هر چه جریان آب سریعتر باشد، برای عبور باید به بخش کم‌عمق‌تری بروید. می‌توانید یک چوب را به داخل آب بیندازید تا ببینید جریان چقدر سریع است اما اگر شک دارید، حواستان باشد که بهتر است از آب‌های عمیق و آرام عبور کنید تا از آب‌های سریع و کم عمق. در زمان عبور کردن همیشه رو به سمت جریان آب باشید و آب به سمت شما جریان داشته باشد و کمی به جلو خم شوید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. خم کردن زانوها می‌تواند بهتر به تعادل شما کمک کند.

8. برگ‌های مرطوب را بسوزانید و سیگنال‌های دود درست کنید

زمانی که آب، پناهگاه و آتش پیدا کردید، اولویت شما باید کم کردن زمان سپری کردن در طبیعت باشد. استفاده از دود می‌تواند جان شما را نجات دهد. زمانی که آتش را روشن کردید، تا آنجا که ممکن است دود درست کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از برگ‌های مرطوب انجام دهید. از یک پتوی مرطوب یا برگ‌های بزرگ استفاده کنید تا دود شما تقسیم بشود و اگر یک هواپیما یا یک قایق دود شما را دید، آن را با آتش سوزی اشتباه نگیرد.

9. از خاکستر به عنوان ضدعفونی کننده دست استفاده کنید

بقا در طبیعت

زمانی که گم می‌شوید ممکن است بهداشت کمترین نگرانی شما باشد. اما در مواقعی ممکن است واقعا نیاز به ضدعفونی کردن دستتان داشته باشید. خاکستر جایگزین مناسبی برای صابون است و تقریبا به اندازه آن کارایی دارد.

توجه: افسانه‌های بقا در طبیعت مانند نوشیدن ادرار را باور نکنید.

علیرغم این واقعیت که ادرار در صورت سالم بودن کلیه‌ها کم و بیش استریل است اما هدف اصلی ادرار کردن این است که بدن شما املاح و مواد معدنی اضافی را از خون تصفیه کند و نوشیدن دوباره آن می‌تواند کار کلیه‌های شما را سخت‌تر کند و به دلیل سدیمی که دارد شما را تشنه‌تر کند.

موارد بالا می‌تواند بسته به آب و هوای مقصد شما متفاوت باشد. آیا نکاتی دارید که می‌تواند برای بقا در طبیعت برای خوانندگان مفید باشد؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.