زیباترین روستاهای بریتانیا

زیباترین روستاهای بریتانیا و طبیعت منحصر به فرد شمال غربی اروپا

زمین ما خانه بهترین و با شکوه‌ترین مناطق طبیعی و بافت‌های گیاهی بی‌نظیر در میان تمام سیارات منظومه شمسی است که بسیاری از این مناطق حتی تا کنون از دید بشر در امان مانده‌اند. به هر حال هنوز هم بسیاری از کشورها سعی کرده‌اند که محل زندگی خود را با کم‌ترین تصرف در محیط طبیعی اطراف ایجاد کنند و به طبیعت احترام بگذارند. نمونه‌ای از این کشورها، انگلستان است که در ادامه با همراهی دینو زیباترین روستاهای بریتانیا و طبیعت منحصر به فرد شمال غربی اروپا را می‌خوانید.

زیباترین روستاهای بریتانیا

مواد غذایی طبیعی روستایی، حوضچه‌های پرورش اردک، بازارهای طبیعی سنگ فرش شده، کلبه‌های چوبی و بندرگاه‌های چند رنگ با قایق‌های پدالی، همگی از جاذبه‌های گردشگری انگلستان و مناطق اطراف آن هستند. ما در این مطلب با گذری از میان شهرها و طبیعت زنده اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز و انگلیس که کاملا برای یک سفر توریستی ایده آل هستند، 10 مورد از زیباترین روستاهای بریتانیا را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما باشید.

1. کریل، فایف، اسکاتلند

زیباترین روستاهای بریتانیا - 1. کریل، فایف، اسکاتلند

این دهکده ماهیگیری دارای خیابان‌های سنگفرش شده، بندرگاهی زیبا و نمای باشکوه و صخره‌ای از دریای شمال است. این نوار خط ساحلی واقع در نئوک شرقی فیف (نئوک به معنای گوشه) یکی از با شکوه‌ترین‌ها در فهرست زیباترین روستاهای بریتانیا است. مسیر ساحلی 117 مایلی (188 کیلومتری) فایف تا خور فورث امتداد دارد و مناظر شگفت انگیزی از طبیعت بی‌نظیر منطقه را به نمایش می‌گذارد.

2. اوبان، آرگایل و بوت، اسکاتلند

زیباترین روستاهای بریتانیا - 2. اوبان، آرگایل و بوت، اسکاتلند

این شهر بندرگاهی اسکاتلندی بهشت شکلات، نوشیدنی‌های متنوع و غذاهای دریایی دلپذیر است. این منطقه خانه خوک‌های دریایی و طوطی‌های دریایی و همچنین مرکز تقطیر اوبان است که قدیمی‌ترین دستورالعمل‌های عصاره مالت را تولید می‌کند.

3. پورتری، جزیره اسکای، اسکاتلند

زیباترین روستاهای بریتانیا - 3. پورتری، جزیره اسکای، اسکاتلند

دهکده پورتری یک بندر ماهیگیری نسبتا جوان با حدود 200 سال قدمت و پایتخت چند رنگ جزیره اسکای در «هیبریدهای داخلی» (Inner Hebrides) است. طی چند سال گذشته، دهکده پورتری موفق شده پس از افتتاح چندین رستوران درجه یک، طرفداران غذا را به خود جلب کند. با این حال این مکان همچنان مکانی برای لذت بردن از یک زندگی آرام در طبیعت و هوای مطبوع دریا است.

4. لینلیتگو، لوتیان غربی ، اسکاتلند

زیباترین روستاهای بریتانیا - 4. لینلیتگو، لوتیان غربی ، اسکاتلند

در کنار خلیج لینلیتگو، درست در غرب ادینبورگ، شهر لینلیتگو اسکاتلند واقع شده است. این شهر قدیمی محل تولد ماری، ملکه اسکاتلند بوده و بقایای قصر وی همچنان چشم اندازهای چشمگیری به خلیج و حومه شهر دارد.

5. ملروز، مرزهای اسکاتلند، اسکاتلند

زیباترین روستاهای بریتانیا - 5. ملروز، مرزهای اسکاتلند، اسکاتلند

در پایین رودخانه تویید، در کنار سه قله «تپه ایلدون» (Eildon Hill)، شهر ملروس واقع شده است که در آن راگبی هفت نفره راگبی متولد شد. این منطقه محل قرارگیری خانه‌ای که «سر والتر اسکات» (Sir Walter Scott)، داستان نویس مشهور تاریخ در آن زندگی می‌کرد است. همچنین ویرانه‌های بزرگ ملروز ابی، جایی است که قلب «روبرت بروس» (Robert the Bruce)، پادشاه اسکاتلند از سال 1306 تا 1329 در آن جا دفن شده است.

6. پلوکتون، هایلندز، اسکاتلند

زیباترین روستاهای بریتانیا - 6. پلوکتون، هایلندز، اسکاتلند

کلمه «محسور کننده» برای توصیف این شهر بندری در ارتفاعات غربی اسکاتلند کافی نیست. این جا جایی است که کلبه‌های سنتی در یک خلیج پناه گرفته در رود کارن قرار دارند و منظره‌ای از آن به سمت کوه‌های Applecross و Torridon است. پلوکتون که روزگاری یک جامعه ماهیگیری و مزرعه داری شکوفا بود‌، به دلیل استفاده از آن روی کارت پستال در سریال Hamish Macbeth بی بی سی با بازی «رابرت کارلایل» (Robert Carlyle) مشهور شد. این شهر بندری به عنوان یک مکان فعال قایقرانی و توریستی شناخته می‌شود.

7. توبرموری، جزیره مول، اسکاتلند

7. توبرموری، جزیره مول، اسکاتلند

دهکده اصلی جزیره مول نیز در یک سریال کودکانه تلویزیونی «بی بی سی» (BBC) با نام Balamory به شهرت رسید. بندر عجیب و غریب آن مملو از خانه‌های چند رنگ روشن است و یک مرکز شلوغ با قایق‌های ماهیگیری پر زرق و برق، کشتی‌ها و قایق‌های موتوری است. توبرموری مکانی عالی برای بازدید از حیات وحش و محل زندگی عقاب‌های دریایی، سمورهای دریایی و نهنگ‌های سفید در میان سایر گونه‌های آبزی شگفت انگیز این منطقه است.

8. وارک ورث، نورث آمبرلند، انگلیس

8. وارک ورث، نورث آمبرلند، انگلیس

دهکده وارک ورث در کنار بقایای باشکوه و عظیم قلعه وارک ورث بسیار کوچک و ناچیز به نظر می‌رسد. این قلعه که در ماجرای هنری 4 شکسپیر به آن پرداخته شده است، مشرف به خانه‌های زیبای قرن 18 و 19 این شهر می‌باشد. خیابان اصلی همچنین دارای گلدسته برجسته 100 فوت (30 متری) کلیسای سنت لارنس در انتهای مقابل قلعه است.

9. بامبورگ، نورث آمبرلند، انگلیس

9. بامبورگ، نورث آمبرلند، انگلیس

شهر ساحلی شایان ستایش بامبورگ در نورث آمبرلند، خانه یکی از برجسته‌ترین قلعه‌های انگلستان است. در واقع، این قلعه حدود 1400 سال در محل قلعه بامبورگ پابرجا ایستاده است. خط ساحلی و آب‌های خروشان دریا، این شهر را به یک مکان محبوب برای موج سواران و علاقه مندان به هیجان و آدرنالین تبدیل کرده است. در حالی که «دیوید آتنبورو» (David Attenborough) یک بار از جزایر فارن اطراف به عنوان «بزرگ‌ترین تجربه حیات وحش انگلستان» یاد کرد.

10. انیک، نورث آمبرلند، انگلیس

10. انیک، نورث آمبرلند، انگلیس

قلعه باابهت دیگر این سرزمین در انیک نورث آمبرلند قرار گرفته است که شاید برای طرفداران هری پاتر آشنا به نظر برسد. قلعه انیک یکی از مکان‌های مخصوص فیلم برداری برای Hogwarts هری پاتر بود. باغ گیلاس، هزارتوی پرپیچ و خم بامبو و باغ جذاب Poison همگی ترکیبی رویایی از رنگ و بوی شهر بازاری را به شما عرضه می‌کنند.

شما کدام یک از این زیباترین روستاهای بریتانیا را بیشتر می‌پسندید؟ آیا تجربه سفر به یکی از این مناطق زیبا را دارید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمندتان در این باره را با ما و همراهان همیشگی دینو ب اشتراک بگذارید.

منبع: Love Exploring

بیشتر بخوانید: شفق قطبی در کانادا : در کدام شهرهای کانادا می‌توان شفق قطبی را مشاهده کرد؟

بیشتر بخوانید: امن‌ترین نقاط جهان برای مسافرت در دوران کرونا کجاست؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.