یک زندگی کامل

چگونه بدون تغییر حقایق اطراف خود یک زندگی کامل را تجربه کنید؟

این یک تصور غلط رایج است که شما باید بخش‌های خاصی از زندگی کامل خود را برای تحقق بخشیدن به سایر اهداف‌تان قربانی کنید. حقیقت این است که برای تجربه یک زندگی کامل، شما قرار نیست از روابط تان با دیگران، کار، سلامتی و تفریحات خود هزینه کنید. باید بدانید که زمینه‌های مختلف زندگی به هم پیوسته و وابسته هستند. همه چیز بر دیگری تاثیر می‌گذارد و این‌ها در کنار هم یک زندگی کامل را تشکیل می‌دهند. در این مطلب شما را با چند روش ساده برای این که بدانید چگونه بدون تغییر حقایق اطراف خود یک زندگی کامل را تجربه کنید، آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چارچوب یک زندگی کامل چیست؟

چگونه بدون تغییر حقایق اطراف خود یک زندگی کامل را تجربه کنید؟

چارچوب یک زندگی کامل شامل 5 اصل ساده است که می‌توانند به شما در دستیابی به تجربه‌های عمیق و معنوی کمک کنند. این پنج اصل را در ادامه بخوانید:

1. ماموریت‌های زندگی

ماموریت‌های زندگی، جنبه‌های کلیدی زندگی شما هستند. انجام این ماموریت‌ها به زندگی شما معنا، شادی و کامل بودن می‌بخشند. یک ماموریت در زندگی می‌تواند تحقق یک هدف یا رویا باشد. هر کسی ماموریت‌هایی در زندگی خود دارد که در ضمیر ناخودآگاه او برنامه ریزی شده است. برای کنترل این که مسیرتان چطور پیش برود، باید بدانید که این ماموریت‌ها چه هستند و به آن‌ها آگاه شوید. شما باید آگاهانه تشخیص دهید چه چیزی باعث می‌شود شما حرکت کنید.

2. تغییر روش

نادیده گرفتن یا فدا کردن ماموریت‌های زندگی باعث درد و رنج می‌شود و هر چه بیشتر آن را نادیده بگیرید، ناراضی‌تر خواهید بود. بیشتر مردم برای پیشرفت، اهداف خود را تغییر می‌دهند و رویاهایشان را رها می‌کنند. بهترین کار این است که شما نحوه انجام کارها را تغییر دهید، به جای این که از انجام دادن آن دست بکشید.

3. طرز فکر مترقی

برای تجربه یک زندگی کامل اول از همه شما باید خود را از برد یا باخت رها کنید. بیشتر مردم به دلیل ترس از شکست، هرگز به خود فرصت رشد واقعی را نمی‌دهند. طرز فکر مترقی، به نفس «موفقیت» یا «شکست» اهمیتی نمی‌دهد. فقط به پیشرفت اهمیت می‌دهد. تا زمانی که بتوانید رشد و پیشرفت ایجاد کنید، موفق شده‌اید.

4. سیستم‌های خودکنترلی

داشتن طرز فکر مترقی به تنهایی کافی نیست. شما باید بتوانید اقدامات مهم را به صورت مداوم انجام دهید و این یعنی اقدامات منظم، بلندمدت و با کیفیت. این کار به اراده و انرژی زیادی نیاز دارد پس شما باید به سراغ سیستم‌های خودکنترلی برای ماندن در مسیر درست بروید. این سیستم‌ها به شما امکان می‌دهند الگوها و روال‌های فکری منظم خود را در زندگی برنامه ریزی کنید و به آن پایبند بمانید.

5. پاداش‌های زندگی

نکته آخر این که ما برای تجربه موفقیت، نیاز به پاداش داریم که به ما انگیزه لازم برای ادامه دادن را بدهد. باید بدانید که برای داشتن یک زندگی کامل نمی‌توانید مانند یک فرد معمولی فکر و رفتار کنید. هرگز زمان و انرژی کافی برای این کار را نخواهید داشت و باید روال روزمره و افکار ذهنی خود را به طور جدی تغییر دهید. با کمک پاداش دادن به خود می‌توانید به راحتی در مسیر ادامه دهید.

به یاد داشته باشید که داشتن یک زندگی شاد و کامل نیازمند بهره مندی از پتانسیل‌های نهفته در درون شما است. باید بیاموزید که از این چارچوب‌ها به چه صورتی استفاده کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و دیگر به خود شک نکنید. آیا فکر می‌کنید که زندگی کاملی را تجربه کرده‌اید؟ یا می‌توانید خود را به مسیر درست هدایت کنید نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

منبع: Life Hack

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.