تاثیر تنها بودن

تاثیر تنها بودن : چرا تنها بودن برای سلامت مغز و آرامش درون مفید است؟

بیشتر افراد خود را درون گرا یا برون گرا معرفی می‌کنند، اما در طول یک سال گذشته همه مجبور به کنار آمدن با انزوا شده‌اند. مطالعه‌ای در دانشگاه ویرجینیا نشان داد که بسیاری از مردم از تنهایی لذت نمی‌برند و حتی ترجیح می‌دهند شوک الکتریکی به خود وصل کنند تا اینکه تنها در یک اتاق بنشینند. با این حال، تنها بودن می‌تواند استرس را کاهش دهد، بهره‌وری را افزایش دهد و به مغز کمک کند تا شاداب‌تر شود و روحیه و سلامت روانی شما را بهبود خواهد بخشید. در ادامه به تاثیر تنها بودن بر سلامت مغز و روان خواهیم پرداخت.

تاثیر تنها بودن برای سلامت مغز و آرامش دورن

بر همین اساس محققان و دانشمندان توصیه می‌کنند تا هر روز چند ساعت و در هفته چند روز را تنها در خانه بگذرانید و زمانی را به افکار خود اختصاص دهید. ۱ ساعت تنها بودن در طول روز می‌تواند تفکرات شما برانگیزد و تاثیر خوبی بر روان و مغز شما داشته باشد.

یکی از دلایلی که افراد تنهایی را دوست ندارند آن است که احساس قطع ارتباط برایشان قابل درک نیست و این افراد هرگز نمی‌توانند تمرکز بالایی داشته باشند. تنها بودن در طول هفته می‌توانند به خلاقیت، انرژی اجتماعی، تفکر درباره مسائل مختلف و سلامت روان و مغز کمک کند و تاثیر خوبی بر شخصیت و آرامش درونی افراد خواهد داشت.

تاثیر تنها بودن

افرادی که نمی‌توانند در خلوت خود زندگی کنند و مدام دوست دارند در اجتماع با افراد دیگری در ارتباط باشند؛ در واقع از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند، واکنش‌های بد و سریعی نسبت به مسائل خواهند داشت و درک درستی از زندگی پیدا نکرده‌اند. البته تنها بودن فقط به معنای در خانه ماندن نیست بلکه به معنای در خانه ماندن و از تمامی گپ‌و‌گفت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دور بودن است که حتما باید در روز تجربه کنید و برای ساعاتی زندگی دیجیتالی را نیز کنار بگذارید. پس اگر می‌خواهید روانی آرام و مغزی فعال داشته باشید این سبک زندگی را امتحان کنید و سعی کنید از تنهایی و تنها بودن خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین رفتارها که تصویر خوبی از شخصیت شما نشان می‌دهد!
بیشتر بخوانید: 10 راهکار افزایش هوش هیجانی EQ به عنوان ضرورتی برای موفقیت
بیشتر بخوانید: بهبود ارتباطات اجتماعی کودکان منزوی: چگونه مشکل دوست پیدا کردن فرزندتان را حل کنید

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    با سلام و تشکر بابت این مطلب
    می خواستم بگویم پاراگراف آخر الزاما صحیح نیست. بنده دوستان زیادی داشته و دارم که: “مدام دوست دارند در اجتماع با افراد دیگری در ارتباط باشند” اما برعکس اعتماد به نفس بالایی دارند و در زندگی بسیار موفق هستند و واکنش های سریع و نسنجیده نیز نشان نمی دهند.
    سالم و پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.