پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان

پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان با تلاش دانشمندان ناسا امکان پذیر شد

همان طور که می‌دانید انسان‌ها برای زنده ماندن در خارج از جو زمین به خوردن سبزیجات و گیاهان خوراکی و همچنین برای تنفس و تحسین، به انواع گل‌ها و ارگانسیم‌های زنده نیاز دارند. البته فضا، با گیاهان، انسان‌ها و بیشتر موجودات زنده رفتار صلح آمیزی ندارد. اگر یک گلدان زیبا را از ایستگاه فضایی بین المللی به دنیای بیرون ببرید و آن را در معرض خلاء فضا قرار دهید، بلافاصله از بین می‌رود. در نتیجه رسیدن به افقی که در آن بتوان گیاهان را در فضا رشد داد، برای آینده بشر امری حیاتی است. خبر خوب این است که دانشمندان به تازگی در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند و پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان با تلاش دانشمندان ناسا امکان پذیر شده است. در ادامه با جزییات بیشتر همراه دینو باشید.

پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان

پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان با تلاش دانشمندان ناسا امکان پذیر شد

پس از سال‌ها آزمایش و تحقیق جدی، دانشمندان و فضانوردان ناسا موفق شدند تا در زمینه باغبانی فضایی به نقاط عطفی دست پیدا کنند. آزمایشات اولیه منجر به شکوفایی این زمینه در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) شد و سرانجام موفقیت‌های به دست آمده به آیندگان کمک می‌کند تا بتوانند با خیال راحت در فضا گیاهانی را پرورش دهند که بقای آن‌ها را تضمین می‌کند.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی به تازگی از نتیجه تلاش‌های «مایکل اس. هوپکینز» (Michael S. Hopkins)، خدمه Expedition 64 خبر دادند. فرمانده مأموریت SpaceX Crew-1 ناسا، چهار آزمایش سیستم پرورش گیاهان در فضا را رهبری کرد و آن‌ها را برای 64 روز رشد داد. این گیاهان در واقع طولانی‌ترین عمر را در بین سبزیجات برگ دار ساکن ایستگاه فضایی داشتند. در ادامه تصاویری از این گیاهان را مشاهده می‌کنید:

پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان و بقا در سیارات دیگر
نمونه‌ای از پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان
پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان توسط دانشمندان ناسا
رشد گیاهان در فضا
برداشت گل آهاری در ایستگاه فضایی بین المللی ISS
APH یک سیستم حلقه بسته کاملا محصور و دارای محفظه رشد تحت کنترل محیط زیست

اولین آزمایش رشد محصولات در زیستگاه گیاهی پیشرفته در ایستگاه فضایی بین المللی نتایج بسیار خوبی به همراه داشت. دانه‌های Arabidopsis – گیاهان گلدار کوچک مربوط به رسته کلم و خردل – حدود شش هفته و گندم کوتوله به مدت پنج هفته رشد کردند. APH در حال حاضر آماده پشتیبانی از آزمایشات بزرگ در ISS است. APH یک سیستم حلقه بسته کاملا محصور و دارای محفظه رشد تحت کنترل محیط زیست است. بیش از 180 حسگر، اطلاعاتی از جمله دما، میزان اکسیژن و میزان رطوبت را به تیم در مرکز فضایی کندی منتقل می‌کنند.

شما درباره پرورش گیاهان در فضا برای آیندگان چه نظری دارید؟ آیا این موضوع می‌تواند ساز و کار کشاورزی و باغبانی در خارج از جو زمین را تعیین کند؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: NASA

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.