قرارداد پایگاه اسکان در ماه ناسا

قرارداد پایگاه اسکان در ماه ناسا با همکاری نورثروپ گرومن نهایی شد

«ناسا» (NASA) و «نورثروپ گرومن» (Northrop Grumman) از دالس ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا قرارداد گسترش برنامه اسکان و ایجاد پایگاه‌های تدارکاتی (HALO) روی کرده ماه را نهایی کردند. به عنوان بخشی از برنامه Artemis ناسا، ایستگاه مهم Gateway پایگاهی حیاتی در مدار دور ماه خواهد بود. در ادامه با همراهی دینو بخوانید: قرارداد پایگاه اسکان در ماه ناسا با همکاری نورثروپ گرومن نهایی شد.

قرارداد پایگاه اسکان در ماه ناسا

ناسا و شرکای تجاری و بین المللی آن در حال ساخت Gateway، یک ایستگاه فضایی برای پشتیبانی از تحقیقات علمی و امکان فرود سطحی روی ماه هستند که به آماده سازی فضانوردان برای مأموریت‌های آینده مریخ کمک می‌کند. این شرکت قرارداد خود را با قیمت ثابت 935 میلیون دلار ارزش گذاری نهایی کرده است که طبق این قرارداد، نورثروپ گرومن مسئول مونتاژ و آزمایش HALO به صورت یکپارچه با عنصر نیرو و پیشرانه PPE است که توسط Maxar Technologies ساخته شده است. نورثروپ گرومن همچنین وظیفه دارد انتقال فضاپیمای HALO و پیشرانه یکپارچه آن را برای پرتاب با فضاپیمای SpaceX مدیریت کند و از فعال سازی و کارکرد HALO در حین پرواز به مدار ماه پشتیبانی خواهد کرد. ناسا، نوامبر 2024 را زمان اجرای فضاپیمای یکپارچه روی موشک SpaceX Falcon Heavy در نظر گرفته است.

قرارداد پایگاه اسکان در ماه ناسا

«بیل نلسون» (Bill Nelson) درباره قرارداد پایگاه اسکان در ماه ناسا این گونه توضیح می‌دهد:

ناسا بیش از هر زمان دیگری در حال ایجاد زیرساخت‌هایی برای توسعه اکتشافات انسانی در منظومه شمسی است. از جمله این زیرساخت‌ها، Gateway به عنوان ایستگاه فضایی ماه است که به ما کمک خواهد کرد تا کشف‌های علمی الهام بخشی درباره کره ماه و گذشته آن داشته باشیم. همچنین این سرمایه گذاری‌ها به ناسا کمک می‌کند تا به اهداف دیگر خود مانند توسعه و آزمایش بیشتر فناوری و علوم مورد نیاز برای سفر انسان به مریخ نیز برسد. HALO یکی از اجزای مهم Gateway است و این قرارداد جالب ما را یک قدم به فرود آمدن دوباره چکمه‌های آمریکایی روی ماه و مریخ نزدیک می‌کند.

HALO

HALO جایی است که فضانوردان قرار است در آن جا زندگی و تحقیق کنند. ماژول HALO به عنوان ستون فقرات برای فرماندهی و کنترل و توزیع نیرو در Gateway عمل خواهد کرد و سایر عملکردهای اصلی را شامل می‌شود. این عملکردها شامل مواردی مانند: میزبانی تحقیقات علمی از طریق تسهیلات حمل بار داخلی و خارجی و برقراری ارتباط با گروه‌های اعزامی سطح ماه. HALO همچنین تجمع عناصر قابل سکونت اضافی را برای گسترش قابلیت‌های Gateway امکان پذیر می‌کند. «کتی لوئدرز» (Kathy Lueders)، مدیر دستیار ناسا در زمینه اکتشافات و عملیات انسانی در این باره می‌گوید:

این یک گام مهم در مسیر تحقق آرتمیس است. نه فقط برای ناسا، بلکه برای تیم ترکیبی از جمله شرکای تجاری و بین المللی ما. این قرارداد دروازه دسترسی بی‌سابقه به ماه را فراهم می‌کند و نمادی از گسترش همکاری‌های ما در فضای عمیق است.

طراحی HALO بر اساس فضاپیمای Northrop Grumman’s Cygnus انجام شده که تا کنون 15 مأموریت تأمین مجدد تدارکات به ایستگاه فضایی بین المللی را به پایان رسانده است. یک قرارداد قبلی برای HALO که در ژوئن سال 2020 منعقد شده بود، بودجه کار را از طریق بررسی اولیه طراحی، یکی از مجموعه ایست‌های بازرسی برای پروژه مهندسی پیچیده تأمین می‌کرد. روند بررسی ماژول آن که در ماه مه به اتمام رسید، تمام طراحی فضاپیما را ارزیابی کرد تا اطمینان حاصل شود که سیستم کلی برای پرواز ایمن و قابل اطمینان است و نیازهای مأموریت ناسا را برآورده می‌کند.

نظر شما درباره قرارداد پایگاه اسکان در ماه ناسا چیست؟ آیا این شروع جدید می‌تواند بشریت را به سوی افق‌های پیشرفت در فضا و ناشناخته‌های سیارات شود؟ دیدگاه‌های خود را در این باره با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Nasa

بیشتر بخوانید: ساخت آسانسور به ماه: پیشنهاد ارائه شده طرحی معقول از سوی دانشمندان

بیشتر بخوانید: ناسا در حال راه‌اندازی یک شبکه تلفن همراه 4G در ماه است

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.