جف بزوس

جف بزوس به عنوان اولین نفر در جهان به ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری رسید!

وقتی صحبت از ثروت و افراد ثروتمند دنیا می‌شود قطعا همه به یاد جف بزوس می‌افتیم. براساس اخبار منتشر شده ثروت جف بزوس به ۲۱۱ میلیارد دلار رسید و این ثروت لحظه به لحظه در حال افزایش است. در واقع او به عنوان اولین نفر در جهان به ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری دست یافت. پس از آنکه پنتاگون لغو همکاری با مایکروسافت را اعلام کرد، سهام شرکت آمازون ۴.۷ درصد افزایش یافت و این موضوع باعث افزایش ۸.۴ میلیارد دلاری ثروت جف بزوس شد. در واقع لغو همکاری پنتاگون با مایکروسافت خبر از آن دارد که پنتاگون قرار است قرارداد میلیاردی رایانش ابری را بین مایکروسافت و آمازون تقسیم کند و برنامه‌ریزی‌های این پروژه کمی تغییر کرده است.

جف بزوس

در این میان بزوس ۵۷ ساله، پس از ۲۷ سال مدیریت، به طور رسمی از این هفته از مدیر عاملی آمازون استعفا داد. البته وی هنوز حدود ۱۱٪ از سهام شرکت را در اختیار دارد و به عنوان رئیس اجرایی شرکت فعالیت می‌کند. شایان ذکر است که اگر بزوس سال گذشته از همسرش طلاق نگرفته بود، بسیار ثروتمندتر از امروز بود. بزوس در پی جدایی از همسرش ۲۵ درصد سهام آمازون را به او داد که ارزش این سهام ۶۳ میلیارد دلار است.

نکته‌ی جالب دیگر آن است که براساس بررسی کارشناسان، احتمالا در آیندده‌ای نزدیک ثروت جف بزوس به ۱ تریلیون دلار خواهد رسید و این مقدار ثروت می‌تواند خطرناک باشد. در واقع گفته می‌شود که قدرت فردی با ۱ تریلیون دلار ثروت را نباید دست کم گرفت و با این میزان ثروت می‌توان جهان را زیر و رو کرد. بد نیست بدانید که مکنزی اسکات، همسر سابق بزوس نیز چهاردهمین فرد ثروتمند جهان و دومین زن ثروتمند جهان است.

بیشتر بخوانید: ماجرای طلاق جف بزوس، مؤسس و مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین مرد جهان از همسرش
بیشتر بخوانید: چرا جدایی جف بزوس از همسرش او را به ثروتمندترین زن جهان تبدیل نمی‌کند؟
بیشتر بخوانید: ماجرای طلاق بیل گیتس و همسرش ملیندا پس از ۲۷ سال زندگی مشترک!

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.