راهنمای محلی زالتسبورگ

راهنمای محلی زالتسبورگ: مکان‌های دیدنی غذاها و محل مناسب اقامت در غرب اتریش

زالتسبورگ (Salzburg) به عنوان چهارمین شهر بزرگ اتریش و مرکز ایالت زالتسبورگ در غرب این کشور، تاریخی غیرمعمول دارد. برای آگاهی از مکان‌های دیدنی، غذاها و محل مناسب اقامت در این شهر، با راهنمای محلی زالتسبورگ در ادامه همراه دینو باشید.

راهنمای محلی زالتسبورگ - نمای شهر قدیمی

تاریخچه شهر

این شهر تاریخی قرن‌ها توسط شاهزاده اسقف اعظم اداره می‌شده که به لطف معادن نمک غنی، همواره از ثروت فراوانی برخوردار بوده است. بخش‌هایی از این ثروت شاهانه در کاخ «رزیدنز» (Residenz) صرف می‌شده تا سقف را با نقاشی‌های افراطی پر کرده و همچنین فضا با مبلمان OTT تزیین شود. این کاخ در بخشی از مسیر Domquartier واقع شده که گنجینه‌های مختلفی را در چندین ساختمان جمع کرده و در کنار عضو غول‌پیکر کلیسای جامع، به پایان می‌رسد. اگر در بالا از بالکن به پایین نگاه کنید، منظره‌ای بسیار متمایز از سنگ سیاه / خاکستری استفاده شده برای ترسیم جزئیات تزئینی موجود را مشاهده خواهید کرد.

راهنمای محلی زالتسبورگ: مکان‌های دیدنی

یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی در راهنمای محلی زالتسبورگ زادگاه موتسارت برای بازدید است. این تجربه کاملا بی‌نظیر و ارزشمند در شهر قدیمی، با این که از منظر سوپرمارکت Spar موقعیتی تا حدودی ناشناخته دارد؛ اما، به شما دید جامعی از زندگی این آهنگساز و والدین کنترل‌گر او ارائه می‌دهد. اندکی دورتر پایین‌تر از فروشگاه‌های زیبای Getreidegasse، به محل فیلمبرداری «آوای موسیقی» (Sound of Music) می‌رسید که داستان واقعی خانواده «فون تراپ» (von Trapp) را روایت می‌کند. مشاهده تفاوت‌های قابل توجه این محل با صحنه‌های فیلم، قطعا برایتان جذاب خواهد بود. برای تجربه‌ای آزادانه از فضای آوای موسیقی، باید به گشت و گذار در مکان‌های فیلمبرداری بروید که شامل دریاچه «لئوپولدسکرون» (Leopoldskron)، کلاه‌فرنگی بدنام و کلیسایی است که ماریا در آن ازدواج کرد.

تورهای پانوراما، سفرهای نیم روزه به این مناطق را با 45 یورو انجام می‌دهند. اگر چه حرکت هوشمندانه این است که به یک سفر کامل یک روزه با 85 یورو به «آلپ های باواریا» (Bavarian Alps) و یک معدن نمک قدیمی 500 ساله بروید. برای رسیدن سریع‌تر از A به B، پیکر کوهستانی را از شهر قدیمی به قلعه هالکینگ که مشرف به زالتسبورگ است، میانبر بزنید. از آن جا، در میان «مونشبرگ» (Mönchsberg) – تپه‌ای در وسط شهر – تا موزه هنر مدرن با محوریت هنر معاصر، قدم بزنید. بالابری که از کوه پایین می‌رود می‌تواند شما را به سمت شهر قدیمی ببرد. اگر سرزمین عجایب زمستانی چیزی است که به دنبالش هستید، تراموای برقی را تا بالای «اونترزبرگ» (Untersberg) – کوهی که وسعت شهر را نمودار می‌کند – سوار شوید.

راهنمای محلی زالتسبورگ - مکان‌های دیدنی

راهنمای محلی زالتسبورگ: غذاها

طبق راهنمای محلی زالتسبورگ جالب‌ترین مکان برای صرف ناهار در قسمت Hang Bull-7 Red Bull فرودگاه است. در میان هواپیماها و اتومبیل‌های فرمول یک، هر ماه به صورت آزمایشی یک سرآشپز برتر متفاوت از سراسر جهان برای معرفی غذاهای محلی زادگاه خود در آن جا حضور دارد. برای چشیدن غذاهای منو، انتظار پرداخت 195 یورو به بالا را داشته باشید. رستوران سازه چوبی Gasthof Goldgasse اما بسیار سنتی‌تر است. در این رستوران، چندین نوع غذای مختلف – از جمله مرغ سرخ‌شده ویژه سرآشپز در یک قابلمه مسی – بر اساس کتاب آشپزی محلی قرن 18 تهیه می‌شود. هزینه هر غذا حدودا 21 یورو است.

در عین حال می‌توانید به Humoldt Stubn نیز سر بزنید. غذاهای سنتی مانند شنیتسل، تافل اسپیتز و گولش با حس و حالی مدرن در این محل عرضه می‌شود. در این جا نیز تاکید شدیدی روی محصولات ارگانیک و با منبع محلی وجود دارد که قیمت حدود 15 یورو برای نوشیدنی‌های قبل از شام معمولا رایج است.

محل مناسب اقامت در زالتسبورگ

راهنمای محلی زالتسبورگ: محل مناسب اقامت

Altstadthotel Kasererbräu با شکوه تاریخی و سابقه خانوادگی، یکی از معدود هتل‌های شهر قدیمی زالتسبورگ است. با این حال، بنای با عظمت و سرشار از شخصیت آن با دکوراسیون اصیل و عکس‌های قدیمی در سرتاسر فضاهای موجود، خودنمایی می‌کند. متاسفانه یکی از قدیمی‌ترین سینماهای جهان که در محوطه خانه قرار گرفته، به مروز زمان از بین رفته است. اتاق‌های این هتل ساده اما مستحکم هستند و حس امنیت مورد نیاز شما را تامین می‌نمایند. هزینه اتاق‌ها از 80 یورو آغاز می‌شود.

از تجربیات خود در سفر به اتریش بگویید و نظرات خود را درباره راهنمای محلی زالتسبورگ با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Evening Standard

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی هلسینکی: 10 نکته برتر سفر به فنلاند و جاذبه های طبیعی آن

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی تفلیس: 4 فعالیت تفریحی به یاد ماندنی در سفر به گرجستان که باید تجربه کنید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.