راهنمای محلی هلسینکی

راهنمای محلی هلسینکی: 10 نکته برتر سفر به فنلاند و جاذبه های طبیعی آن

بدون شک کمتر کسی با راهنمای محلی هلسینکی آشنایی دارد. پایتخت فنلاند که تا سال 2035 متعهد به خنثی بودن کربن است، با گشت جزایر، زندگی شبانه، طراحی زیبا و سونای ویژه فنلاندی، یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر می باشد.

پناهگاه جزیره ای

به فاصله 10 دقیقه از میدان بازار هلسینکی با قایق تفریحی (کشتی JT-Line، سفرهای رفت و برگشتی و بلیط های یک روزه جزیره ای با 7 دلار)، جزیره لونا یک پناهگاه امن بوم شناسی و مکانی عالی برای پیاده روی و استراحت در طبیعت هلسینکی است. جایی که زمانی به عنوان محل ذخیره سازی مین های دریایی مورد استفاده قرار می گرفت. اکنون لونا پناهگاه زندگی شهری است و برای منظره غروب خورشید در مرکز شهر هلسینکی بهترین نقطه به حساب می آید. در لونا شاهد رستوران ها با غذاهای محلی، غذاهای ارگانیک و همچنین کافی شاپ، بار، محل برگزاری رویدادها و سونا هستیم. شما می توانید هر تابستان از یک مراقبه یوگا در این جزیره لذت ببرید. با این حال، این پناهگاه در هر زمان از سال بسیار دوست داشتنی است.

فرهنگ مدرن

کتابخانه مرکزی Oodi Helsinki که معماری آن بسیار قابل توجه است، در میدان کانسالایستوری در قلب شهر، به عنوان کتابخانه عمومی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابخانه سال 2019 است. این مکان فقط مورد علاقه کتاب خوانان حرفه ای نمی باشد؛ بلکه یک فضای پر جنب و جوش و درگیر با انرژی جامعه محلی است. همچنین در این محدوده، مکان های ملاقات، فضاهای بازی کودکان و کافه هایی نیز وجود دارد. شما باید از موزه Amos Rex (15 یورو) در Mannerheimintie که سال گذشته با سروصدای زیادی افتتاح شد، بازدید کنید. برنامه این نمایشگاه از فرهنگ های باستانی تا تجربی، هنر معاصر و مدرنیسم قرن بیستم گسترش دارد.

کافه بهتر از حد متوسط

Kallio یک منطقه با روح با زندگی شبانه خود، دارای مکان های بسیار خوبی برای خوردن و آشامیدن است. Vaasankatu مکان خوبی برای شروع می باشد. در این خیابان هنوز می توانید Old Kallio را تجربه کنید. در Porthaninkatu یک پیاده روی کوتاه داشته باشید تا به IPI Kulmakuppila که کافه ای آینده نگر است برسید. این جا محلی برای آموزش و استخدام افراد دارای معلولیت یادگیری است. Tanner که ترکیبی از فروشگاه موسیقی و رستوران است و بیشتر شب ها دارای دی جی، برای یک شام پر جنب و جوش بسیار عالی می باشد. در حالی که Sandro Kallio یک ناهار بوفه با گزینه های زیادی برای گیاهخواران ارائه می دهد. شما می توانید در یک شب تعطیل، از Post Bar جمع و جور و مینیمالیستی که توسط دی جی های محلی اداره می شود، شروع کنید. سپس، Pub Sirdie اتمسفریک را امتحان کنید و به کلوپ مجتمع Kaikukatu بروید.

منطقه شهر باغ

Käpylä در شمال هلسینکی یک منطقه تاریخی پر از خانه های چوبی قرمز که برای کارگران در دهه 1920 ساخته شده است، می باشد. این مکان زیبا و پر برگ برای پیاده روی آرام در هر زمان از سال به خصوص فصل پاییز، بسیار سرشار از حس حضور مردم است. این جا به ویژه در Kahvila Siili، یک کافه تابستانی و مرکز کانون منطقه، قهوه نیز عالی است. فراموش نکنید از Sose، یک کافه وگان که برای ناهارهای رنگارنگ فصلی و کیک باز است، بازدید کنید.

غذای عالی، زباله صفر

در مناسبت های خاص در نولا، رستوران با زباله صفر جشن بگیرید. جایی که صاحبان آن نشان داده اند با حذف کلیه سطل آشغال ها و پلاستیک های یکبار مصرف، می توان غذای غیرمعمول و خوشمزه را با یک فلسفه زباله صفر ترکیب کرد. غذاهایی از جمله نخود فرنگی رویال، کاهو نگینی کبابی و استیک گوشت خوک و اردک کبابی، و در نهایت قارچ صدفی و کلم بهاری (گزینه های گیاهی و وگان) در این جا وجود دارد.

عجایب طبیعی

مرکز طبیعت فنلاند به نام Haltia، یک نمایشگاه و محل برگزاری رویداد مدرن در چند کیلومتری شهر است که جلوه ای از شکوه و طبیعت فنلاند را نشان می دهد. از لاپلند گرفته تا مجمع الجزایر جنوبی. این پارک های طبیعی فنلاند، حیات وحش متنوع، مسیرهای پیاده روی عالی و مناظر مشخص را از طریق نمایشگاه های چندرسانه ای معرفی می کند: شما می توانید فیلم های زنده تماشا کنید و به صداهای طبیعت گوش دهید. این ساختمان که به تنهایی یک معماری ویژه است، در حاشیه پارک ملی Nuuksio واقع می باشد. یک طبیعت وحش واقعی با فعالیت های زیادی از صخره نوردی گرفته تا قایقرانی.

سونای فنلاندی سوزان

وقتی مردم در آپارتمان های کوچک و بدون حمام زندگی می کردند، در هر گوشه از شهر، سوناهای عمومی وجود داشته است. مکان هایی که هم برای شستن و هم برای ملاقات با مردم مورد استفاده بوده اند. سونا آرلا (12 یورو فقط با پول نقد) که در سال 1929 در کالیو تاسیس شد، یکی از معدود اصالت های باقیمانده در منطقه است. با این حال طی چند سال گذشته به سونا عمومی مدرن مانند کلتهوریسونا در مریهاکا و لیلی در هرنسااری پیوسته است. شما همچنین می توانید شنا کنید یا در یخ شیرجه بزنید. یکی از بهترین قسمت های تجربه سونا، حتی در زمستان همین است.

قهرمانان محلی

Lokal یک فروشگاه ایده آل و یک گالری است که هنر طراحان و هنرمندان فنلاندی را به نمایش می گذارد. فلسفه Lokal با هنر و اشیاء مهم زندگی می کند: همه چیز، از سرامیک های زیبا توسط امثال Jatta Lavi گرفته تا جواهرات توسط Inni Pärnänen و چاپ توسط Reeta Ek در این جا یافت می شوند.

اقامت در دل زیبایی ها

طبق راهنمای محلی هلسینکی، اسکان در این جا می تواند گران باشد، اما خوابگاه Suomenlinna (تخت خوابگاه از 25 یورو) در جزیره ای با همین نام، یکی از زیباترین خوابگاه های اروپا است. اقامت در آن جا یک تجربه ویژه به خودی خود است. یورو هاستل (تخت خواب از 19 €) یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه در یک منطقه جذاب نزدیک به مرکز شهر با ترکیبی از اتاق های مشترک و خصوصی است.

مناظر تدافعی

قلعه دریایی شگفت انگیز Suomenlinna (یک مسافرت 25-45 دقیقه ای با کشتی از میدان بازار) یک میراث جهانی یونسکو، در شش جزیره پخش شده است. پییشینه آن به اواسط قرن 18 میلادی باز می گردد، زمانی که فنلاند هنوز بخشی از سوئد بود. شبکه پیست های پیاده روی آن را به یکی از بهترین مکان ها برای تجربه عظمت ساحلی هلسینکی تبدیل کرده است.

سفر به هلسینکی

یک سفر 2 شب و 3 روزه با قطار و کشتی از انگلستان است. روز اول با قطار از لندن به هامبورگ (در بروکسل و کلن تغییر دهید)، سپس به استکهلم، و روز سوم به فنلاند سفر کنید.

بهترین زمان استفاده از راهنمای محلی هلسینکی

راهنمای محلی هلسینکی می گوید که برای سفر به فنلاند، هر فصل ویژگی های مثبت خود را دارد. سوناهای آن واقعا در زمستان – همراه با زندگی شبانه و ورزش برفی – جذابیت ویژه ای دارند. در زمستان زمانی که احتمال معقول دیدن شفق های شمالی مخصوصا بین ژانویه و مارس وجود دارد نیز زمان خوبی است. بهار، تابستان و پاییز برای گشت و گذار در جزایر و پارک های طبیعت بهترین زمان ممکن هستند.

قیمت اجناس

آبجو در حدود 6.75 یورو (نصف لیتر)، قهوه 3.80 یورو

در نهایت با استفاده از راهنمای محلی هلسینکی در هر فصلی از سال می توانید به بهترین شکل به فنلاند سفر کنید. همچنین در هلسینکی و مناطق اطراف به گشت و گذار پرداخته و از طبیعت بکر لذت ببرید. شما چه چیزی به راهنمای محلی هلسینکی ما می افزایید؟ در نظرات با ما باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهای جهان برای زندگی کدام کشورها هستند؟ (لیست 10 کشور برتر برای زندگی)

بیشتر بخوانید: بهترین نقاط دنیا برای دیدن شفق‌های قطبی کجاست و در چه زمانی رخ می‌دهد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.