4 رنگ برای رنگ‌ آمیزی حمام که طراحان داخلی پیشنهاد نمی‌کنند

چه در حال بازسازی حمام خود باشید یا فقط بخواهید تغییرات کوچکی ایجاد کنید، رنگ کردن می‌تواند یکی از برنامه‌های شما باشد. با این حال انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

در نهایت، حمام باید حس و حالی شبیه به اسپای آرامش‌بخش داشته باشد. اما رنگ کردن این فضا با رنگ نامناسب می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد و حمام را به مکانی نامطلوب برای مراقبت شخصی و آرامش تبدیل کند. در اینجا چهار رنگ رنگ‌ آمیزی برای حمام را با شما به اشتراک می‌گذاریم که طراحان توصیه می‌کنند از آن‌ها استفاده نکنید.

رنگ مناسب حمام

4 رنگ نامناسب برای رنگ آمیزی حمام:

قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای به خودی خود یک رنگ پر ریسک است زیرا معمولاً کسل‌کننده یا بیش از حد اشباع شده است. این رنگ می‌تواند برای دفتر کار خانگی مناسب باشد و شاید حتی در اتاق ناهارخوری نیز خوب به نظر برسد. اما بیشتر طراحان معتقدند که بهتر است این رنگ را از حمام خود دور نگه دارید. به گفته طراح داخلی کیت داوسون، این رنگ برای بیشتر حمام‌ها کمی تیره است و می‌تواند فضا را بسته و دلگیر نشان دهد.

با این حال، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از هیچ قهوه‌ای در حمام استفاده کنید. اگر واقعاً می‌خواهید این رنگ را بگنجانید، او توصیه می‌کند از لوازمی مانند حوله‌ها و دکورها، مانند کمد‌های داروخانه‌ای کلاسیک قهوه‌ای، استفاده کنید. همچنین برای استفاده از رنگ قهوه‌ای می‌توانید از دستگیره‌های چرمی برای کابینت‌ها استفاده کنید.

خاکستری

علاوه بر قهوه‌ای، طراح داخلی ایمی سوئیتزر پیشنهاد می‌کند که رنگ‌های زمین‌مانند از جمله خاکستری را از لیست رنگ‌های حمام خود حذف کنید. “رنگ‌هایی که بیش از حد ملایم یا کدر هستند یا خاکستری‌های کسل‌کننده می‌توانند حمام را تاریک و گرفته جلوه دهند.”

سوئیتزر اضافه می‌کند: “گرچه ترجیحات ممکن است در میان طراحان متفاوت باشد اما برخی رنگ‌ها ممکن است با رنگ وسایل حمام ناسازگار باشند و باعث ایجاد ناراحتی بصری شوند. مهم است رنگ‌هایی انتخاب کنید که فضا را روشن کرده و آن را دلپذیرتر جلوه دهد.”

اگر رنگ خنثی می‌خواهید اما به دنبال چیزی کمی عمیق‌تر از سفید هستید، می‌توانید از رنگ کرم استفاده کنید.

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی مانند صورتی یا یاسی می‌توانند در اتاق خواب یا حتی اتاق نشیمن زیبا به نظر برسند اما سوئیتزر توصیه می‌کند از آن‌ها در حمام استفاده نکنید. “من سعی می‌کنم از رنگ‌های پاستلی دوری کنم، زیرا ممکن است کم‌رنگ یا بی‌روح به نظر برسند و به جای طراوت، حس خستگی را منتقل کنند. پالت رنگ‌های پاستلی گاهی با وسایل سفید روشن در تضاد است و می‌تواند ظاهری ناهماهنگ یا نامتوازن ایجاد کند.”

البته، یک استثنا ممکن است حمام کودکان باشد که در آنجا کمی خیال‌پردازی با استفاده از رنگ‌های پاستلی می‌تواند جلوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده ایجاد کند.

هر چیزی که بیش از حد پر رنگ باشد و بدرخشد

ایمی واسرمن، یکی از بنیان‌گذاران شرکت Unoriginal Bathroom، طرفدار استفاده از رنگ‌های بسیار درخشان مانند نئون در حمام نیست، به‌ویژه اگر از کف تا سقف به کار برده شود. “این رنگ‌ها می‌توانند به لحاظ بصری سنگین و به لحاظ خلاقانه ناکارآمد باشند، به خصوص در فضاهای کوچک.”

او توصیه می‌کند: “برای اضافه کردن این جلوه‌های رنگی، بهتر است آن‌ها را در لوازم جانبی استفاده کنید که می‌توانید آن‌ها را با تغییر فصل یا حال و هوای خود عوض کنید.” علاوه بر این، واسرمن پیشنهاد می‌کند که برای دیوارهای خود از بافت و الگوهایی مانند کاغذ دیواری و کاشی‌کاری استفاده کنید.

بنابراین، حتی اگر وسوسه شدید تا با رنگ‌های جسورانه‌ای مانند سبز نئونی در فضای حمام بازی کنید، بهتر است این رنگ‌ها را برای فضاهای دیگر در نظر بگیرید.

رنگ مورد علاقه شما برای رنگ آمیزی حمام کدام است؟ نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.