آشپزی با دینو: چگونه بهترین استیک عمرتان را بپزید؟

استیک یکی از ساده‌ترین غذاهایی است که می‌توانید آن را درست کنید اما برای درست کردن بهترین استیک عمرتان باید قلق آن را بدانید. یک استیک بد پخته شده همیشه ناامید کننده است. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که آن را به درستی پخته‌اید؟

چگونه بهترین استیک ممکن را بپزید؟

استیک مدیوم ریر

1. استیک مناسب را انتخاب کنید

اگر در پختن استیک تجربه کافی ندارید، بهتر است که قسمت بدون استخوان را انتخاب کنید. به دنبال یک استیک با ضخامت 2.5 تا 3 سانتی‌متر باشید. در نتیجه می‌توانید یک استیک کریسپی و به خوبی پخته شده داشته باشید.

همچنین باید مطمئن شوید که نوع و برش گوشتی را انتخاب می‌کنید که واقعا از خوردن آن لذت ببرید. برش Ribeye که از دنده گاو گرفته می‌شود یا نیویورک استریپ، هر دو انتخاب‌های کلاسیک هستند اما ribeye غنی‌تر است و برش باریک‌تری دارد. همچنین توصیه می‌شود برای طعم و مزه بهتر استیک، از گوشت گاوی که با غلات تغذیه می‌شود، استفاده کنید. پس این مورد را در نظر بگیرید که کیفیت گوشت در طعم استیک بسیار مهم است.

2. تابه مناسب را انتخاب کنید و آن را به خوبی داغ کنید

یک ماهیتابه عالی برای یک استیک با پوست کاراملی کلید اصلی است. تابه فلزی می‌تواند مناسب باشد اما چدن گزینه بهتری است. چدن گرمای یکنواختی را به غذا منتقل می‌کند و آن گرما را درون گوشت حفظ می‌کند.

از هر ماهیتابه‌ای که استفاده می‌کنید، آن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید تا خیلی داغ شود. روغنی که در ماهیتابه می‌ریزید باید در کل ماهیتابه پخش کنید و وقتی گوشت را در تابه می‌گذارید باید صدایی مانند هیس بدهد. اگر استیک را در ماهیتابه قرار دادید و صدای هیس آن بیشتر شبیه زمزمه به نظر می‌رسید، سریع آن را بیرون بیاورید و صبر کنید تا تابه بیشتر گرم شود.

3. بگذارید استیک بپزد و عجله نکنید

پختن استیک کمی صبر شما را به چالش می‌کشد. حداقل چهار دقیقه باید اجازه دهید تا استیک بپزد. پس از آن می‌توانید به آرامی لبه استیک را با انبر بلند کنید و آن را برگردانید. استیکتان باید کاملا قهوه‌ای شده باشد. اگر اینطور نیست، بگذارید یک دقیقه دیگر در روغن بماند و تا زمانی که مطمئن نشدید که کاملا قهوه‌ای است، آن را برنگردانید.

4. به آن کره قهوهای بزنید

اگر می‌خواهید بهترین استیک زندگی خود را تجربه کنید، بهتر است در چند دقیقه آخر پخت و پز با مقداری کره قهوه‌ای گیاهی کار را تمام کنید. برای شروع یک تکه بزرگ کره (حداقل 2 قاشق غذاخوری) را به همراه چند حبه سیر له شده و یک شاخه سبزی به تابه اضافه کنید (می‌توانید از ریحان یا آویشن استفاده کنید. در این دستور از آویشن استفاده شده است ). دسته ماهیتابه را با دستکش فر بگیرید، تابه را کمی کج کنید و از یک قاشق بزرگ برای رومال استیک استفاده کنید. این مخلوط کمی کف میکند که اشکالی ندارد. شروع کنید کره را با قاشق روی استیک بریزید. تا زمانی که استیک کاملاً درخشان نشده است، این کار را ادامه دهید.

5. از دماسنج استفاده کنید

بهترین راه برای اینکه متوجه شوید آیا استیک درست پخته شده است یا خیر این است که آن را با دماسنج بررسی کنید. مگر اینکه یک سرآشپز حرفه‌ای باشید که تجربه 20 سال پخت استیک را دارد و نیازی به دماسنج ندارد. ترجیح آشپز این مقاله دمای 125 تا 130 درجه برای یک استیک مدیوم ریر (medium rare) است. در استیک مدیوم ریر، گوشت خام نیست و پخته است اما وقتی گوشت را برش می‌زنید، درون آن کمی صورتی است. او می‌گوید قبل از اضافه کردن کره مطمئن می‌شود که دمای استیک به حدودا 120 درجه رسیده باشد. دماسنج تضمین می‌کند که در نهایت یک استیک کاملاً پخته خواهید داشت پس حتما از آن استفاده کنید.

6. اجازه دهید استیک استراحت کند

این مرحله بسیار مهم است. شما باید حداقل 10 دقیقه صبر کنید تا استیک خود را بعد از بیرون کشیدن از تابه برش بزنید. این زمان استراحت “به فیبرهای عضلانی اجازه می‌دهد تا استراحت کنند و آب گوشت درون آن‌ها دوباره پخش شود.” به این ترتیب استیک حداکثر رطوبت خود را حفظ می‌کند و هنگامی که آن را برش می‌زنید، یک استیک آبدار و خوشمزه دارید. نوش جان!

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.