«مریخ مستقیم» پرسش مداوم ترامپ از ناسا: چرا نمی‌توانیم مستقیما به مریخ برویم

روز جمعه رئیس جمهور ترامپ، پنجاهمین سالگرد آپولو 11 را با عکسی از Opportunity در Oval Office جشن گرفت. جایی که وی وقت زیادی را صرف بررسی سیاست دولت خود برای اکتشاف انسانی در فضای بی‌کران نمود. او در این جلسه، موضوع «مریخ مستقیم» را مطرح کرد.

مفهوم مریخ مستقیم چیست

ترامپ در حضور مقامات ناسا، ماه‌نوردان و قانون‌گذاران، بارها و بارها از «جیم بریدنستین» مدیر ناسا درباره مریخ مستقیم پرسید. او درباره اینکه چرا فضانوردان نمی‌توانند به جای ابتدا رفتن به ماه، مستقیما به مریخ بروند، توضیح خواست. با توجه به گزارش ارائه شده توسط Politico، ترامپ چنین گفت:

آن‌ها می‌گویند برای رسیدن به مریخ، باید بر روی ماه فرود بیایید. چرا فضانوردان نمی‌توانند مستقیم به مریخ بروند؟ چرا این اتفاق از هر گونه راه مستقیمی بدون فرود در ماه رخ نمی‌دهد؟ آیا این امکان وجود دارد؟

بریدنستین، که در سمت راست رئیس جمهور در Oval Office ایستاده بود، پاسخ داد:

ماه، «زمین اثبات» و محل تحقیق ما برای رفتن به مریخ است. به ناسا اجازه می‌دهد تا فناوری‌های مورد نیاز برای زنده نگه داشتن مردم به مدت طولانی، در سیاره سرخ را بیآزماید. هنگامی که ما به مریخ می‌رویم، می‌خواهیم مدت زیادی در آنجا باشیم. ما باید یاد بگیریم چگونه زندگی کنیم و در جهان دیگر کار کنیم.

مریخ مستقیم-Oval Office و سخنان بریدنستین مدیر ناسا

برنامه اکتشاف انسانی در فضای بی‌کران

هدف اعلام شده توسط دولت ترامپ در برنامه اکتشاف انسانی در فضای بی‌کران، رفتن به ماه است. اولین دستورالعمل سیاست فضایی که ترامپ در ماه دسامبر سال 2017 امضا کرد، درباره ماه بود. مضمون دستورالعمل یاد شده این بود که مردم را به ماه بازگرداند تا حضور پایدار در آنجا برقرار شود. شروع این اتفاق با ماموریت‌هایی فراتر از مدار نزدیک زمین رخ داد. این دستورالعمل بیان می کند که ایالات متحده مسئول هدایت بازگشت انسان به ماه برای کاوش و بهره‌برداری طولانی مدت خواهد شد. به دنبال آن، هدف بعدی ماموریت‌های انسانی به مریخ و دیگر نقاط است.

رئیس جمهور و کارشناسان فضایی پیرامون آینده آمریکایی‌هایی که قرار است بر اساس تصمیماتی که در جشن پنجاهمین سالگرد آپولو 11 در کاخ سفید واقع می‌شود، روی ماه زندگی و کار کنند، صحبت کردند. جیم بریدنستین رئیس ناسا، گفت:

ماه یک بازار است. می‌تواند برای گردشگری یا برای منابع باشد.

آرتمیس

ناسا اکنون طرح‌های خود را برای بازگشت به ماه، جدی‌تر کرده است. در ماه آوریل، معاون رئیس جمهور «مایک پاینس»، ناسا را به چالش کشید تا انسان‌ها را تا سال 2024 – به جای چشم‌انداز سال 2028 آژانس – به ماه بازگرداند. از آن زمان، ناسا برای دیدار با این مهلت بلندپروازانه، یک برنامه به نام «آرتمیس» تشکیل داده است. هدف این برنامه، فرستادن اولین زن به سطح ماه و ایجاد یک پایگاه پایدار در نزدیکی ماه است. در ماه مه، دولت ترامپ درخواست 1.6 میلیارد دلار بودجه اضافی برای سال آینده ناسا را به منظور شروع برنامه آرتمیس داشت.

همانطوری که ناسا برای پاسخ به چالش پاینس تلاش کرده، ترامپ در مورد علاقه‌اش به مریخ در ماه‌های اخیر بیشتر سخن گفته است. در تاریخ 7 ژوئن، ترامپ در توییتر خود نوشت:

ناسا نباید در مورد رفتن به ماه صحبت کند. ما 50 سال پیش آنجا بوده‌ایم. آن‌ها باید بر روی چیزهای بسیار بزرگ‌تری که می‌توانیم انجام دهیم، تمرکز کنند. از جمله سفر به مریخ.

این توییت، باعث ایجاد سردرگمی بسیاری در میان مسئولین شد. با توجه به عشق و علاقه دولت به ماه، ترامپ بارها اعلام کرد که پروژه آرتمیس همانطور باقی خواهد ماند. ترامپ در این روز علاقه خود را به مریخ بسیار واضح‌تر بیان کرد. او از بریدنستین خواست که برنامه‌های ماه ناسا و ضرورتشان را توضیح دهد.

مریخ مستقیم-ترامپ در پنجاهمین سالگرد آپولو 11

فضانورد آپولو 11 چه می‌گوید

او از «مایکل کالینز» فضانورد آپولو 11، در مورد نظراتش پرسید. کالینز در جواب گفت: “به نظر من مریخ مستقیم نشان می‌دهد که ناسا باید مستقیم به مریخ برود و همچنین از ماه نیز عبور کند.”

در حالی که برنامه آرتمیس ناسا کم و بیش بی عیب و نقص است، بریدنستین و آژانس فضایی بعد از توییت اخیر ترامپ، در مورد مریخ بسیار بیشتر سخن گفته‌‎اند. مدیر آژانس این مسئله را به طور فزاینده‌ای مشخص کرده است. هدف نهایی رفتن به ماه، رسیدن به مریخ می‌باشد. او همچنین هفته گذشته به The Verge گفت:

ناسا در ماه‌های آینده برنامه مریخ را منتشر خواهد کرد.

در نظرات ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: عکس جدید: نور سفید مرموز ناشناخته در مریخ چه می‌تواند باشد

بیشتر بخوانید: زمین دوم کجاست: حرکت ناسا به سمت بزرگ‌ترین قمر زحل توسط هواپیمای بدون سرنشین

امتیاز: 3.5 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar کلاش گفت:

    اینطرفم دنبال اینن آمریکا رو با بمب بزنن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.