کرم ضدآفتاب

چند دلیل مهم برای استفاده از کرم ضدآفتاب در تمام فصول مخصوصا تابستان

بسیاری از ما به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب اهمیت نمی‌دهیم. اما نباید فراموش کنیم که کرم ضدآفتاب می‌تواند مانع آفتاب سوختگی و آسیب دیدن پوست شود. در نتیجه استفاده از این کرم‌ها در تمام فصول سال مخصوصا فصل تابستان ضروری است. همیشه از ضد آفتاب متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید.

کرم‌های ضد آفتاب به دوران مصر باستان برمی‌گردند. در ان دوران عصاره سبوس برنج و گل یاس برای کمک به محافظت از پوست در برابر آفتاب استفاده می‌شد. شیمیدان‌ها اولین ضد آفتاب تجاری را در سال 1936 ساختند و از آن زمان تاکنون کرم‌های ضد آفتاب بهبود یافته‌تر از قبل تولید شدند و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفتند. کرم‌های ضد آفتاب جدید در برابر آب نیز مقاوم هستند و در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی مانند پرایمرها، کانتورها، سرم‌ها و کرم‌ها گنجانده شده‌اند.

چرا باید همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

احتمالا می‌دانید که هر روز باید از ضدآفتاب استفاده کرد. حتی در روزهای ابری هم حداکثر 80 درصد از پرتوهای خورشید می‌تواند از میان ابرها بگذرد و پوست برسد. استفاده از ضد آفتاب یک عادت مهم در زمینه مراقبت‌های پیشگیرانه پوستی است که باید در تمام سال حتی در فصل زمستان مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر برف می‌تواند تا 80 درصد از اشعه ماوراء بنفش (UV) را منعکس کند و در نتیجه برای پوست بسیار مضر خواهد بود. شایان ذکر است که هرچه ارتفاع بیشتر باشد، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین ضد آفتاب برای تعطیلات اسکی خانوادگی یا تفریحات کوهنوردی نیز بسیار مهم است. به همین دلیل کوهنوردان معمولا دچار آفتاب سوختگی می‌شوند. در ادامه چند دلیل مهم برای استفاده از کرم ضد آفتاب را در اختیارتان قرار خواهیم داد و توصیه می‌کنیم که از کرم‌های ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده کنید.

۱) این کرم‌ها از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش و پرتوهای مضر UV محافظت می‌کند. در واقع ضد آفتاب از تابیدن این پرتوهای به پوست جلوگیری خواهد کرد و احتمال آفتاب سوختگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

۲) این کرم‌ها خطر سرطان پوست را کاهش می‌دهند. سرطان پوست شایع‌ترین شکل سرطان در ایالات متحده است. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، در سال 2013 تعداد 71 هزار و 943 نفر مبتلا به ملانومای پوست بودند و 9 هزار و 394 مورد از این موارد کشنده بودند. با استفاده از ضد آفتاب در هر روز، خطر ابتلا به سرطان‌های پوستی به نصف خواهد رسید.

۳) این کرم‌ها مانع پیری زودرس می‌شوند. آسیب خورشید و اشعه ماوراء بنفش باعث پیری پوست می‌شود. همچنین اگر از ضدآفتاب استفاده نشود شاهد تغییر رنگ پوست، تجزیه کلاژن‌ها، ایجاد خطوط بر روی صورت، بروز افتادگی و چروک خواهیم بود. مطالعات نشان می‌دهد که افراد زیر 55 سال که به طور منظم از ضد آفتاب استفاده می‌کنند تا 24 درصد کمتر از افرادی دیگر علائم پیری دارند.

۴) آفتاب باعث تغییر رنگ و بروز لکه‌های تیره بر پوست می شود و این کرم‌ها مانع بروز لکه‌های تیره بر پوست خواهند شد. در نتیجه با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب میزان این تغییر رنگ و لکه‌ها کاهش خواهد یافت و پوست نرم، صاف و زیباتر خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: آماده سازی پوست قبل از آرایش – آموزش یک گام اساسی در زیبایی

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.